کد خبر: ۶۵۲۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

آمریکا و کاهش بی‌سابقه نرخ زاد و ولد در ۳۵ سال گذشته

کارشناسان در آمریکا هشدار دادند همه‌گیری ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد ممکن است کاهش زاد و ولد در ایالات متحده را که در ۳۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، وخیم‌تر کند.
آمریکا و کاهش بی‌سابقه نرخ زاد و ولد در ۳۵ سال گذشته
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه نیویورک پست در گزارشی نوشت: روند کاهشی زاد و ولد در آمریکا در سال گذشته همچنان ادامه داشته است. این روند نزولی، تازه‌ترین نشانه کاهش ملی زاد و ولد بوده که در بیش از دو دهه گذشته ادامه داشته است.

برخی از کارشناسان بر این باورند که همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد سبب تشدید کاهش آمار زاد و ولد خواهد شد.

تازه‌ترین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، با بررسی بیش از ۹۹ درصد از شناسنامه‌های صادرشده در سال گذشته بوده است.
این امر نشان داد نرخ تولد در آمریکا از سال ۲۰۱۸ میلادی با کاهش حدود یک درصدی به حدود ۳.۷ میلیون رسیده است و این میزان درباره مادران نوجوان و آنهایی که در دهه ۲۰ سالگی بسر می‌برند، همچنان سیر نزولی دارد.

به غیر از سال ۲۰۱۴، شاخص زاد و ولد در آمریکا از سال ۲۰۰۷ و همزمان با رکود اقتصادی در این کشور کاهش یافته و حتی در دوران‌های رونق اقتصادی این روند ادامه داشته است.
کارشناسان می‌گویند این کاهش دلایل مختلفی دارد اما عامل اصلی آن، تغییر در تمایلات مادرانه است: بسیاری از زوج‌ها و زنان، فرزندآوری را به تعویق می‌اندازند و تعداد فرزند کمتری به دنیا می‌آورند.

به گفته جان سانتلی استاد بهداشت خانواده و جمعیت دانشگاه کمبیا، اقتصاد نیز عامل دیگری است. بسیاری از مشاغلی که درآمد پایینی دارند، بی‌ثبات بوده و اجاره بهای منزل و دیگر عوامل، احتیاط در فرزندآوری را افزایش داده است.
وی افزود: ممکن است تولد فرزندان در برخی گروه‌های خاص افزایش یابد. دسترسی به روش‌های کنترل و سقط جنین برای برخی از گروه‌ها دشوارتر شده است.

« هانس پیتر کوهلر » محقق دانشگاه پنسیلوانیا در مطلبی که از طریق ایمیل در اختیار روزنامه نیویورک پست قرار گرفت، اعلام کرده در نرخ زاد و ولد در آمریکا نباید از شیوع کووید-۱۹ با توجه به جدی بودن این بحران و تردیدها درباره آن، غافل شد.

نرخ زاد و ولد برای مادران بین ۱۵ تا ۱۹ سال در آمریکا از سال ۲۰۱۹ میلادی کاهش پنج درصدی داشته که تقریبا از سال ۱۹۹۱ هر ساله افت داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
تلویزیون روشن کنید اگه جنگلهای کالیفرنیا داشت می سوخت بدونید که اوضاع مملکت خرابه!!! حالا رشد جمعیت و...... توی ایران کم شده آمار کاهش رشد جمعیت آمریکا رو می ذارن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین