کد خبر: ۶۵۲۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

چین شکار و خوردن حیوانات وحشی را ممنوع کرد

ووهان جایی که کانون شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می‌آید خوردن گوشت حیوانات وحشی را ممنوع کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در ژانویه سال جاری میلادی و در پی شیوع ویروس جدید کرونا، مقامات چین تجارت حیوانات وحشی را ممنوع کردند. یک ماه ماه بعد این ممنوعیت دائمی شد.

اکنون مقامات ووهان یک قدم جلوتر گذاشته‌اند و علاوه بر ممنوعیت تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی، شکار و خوردن این حیوانات را هم ممنوع کرده‌اند.

چین شکار و خوردن حیوانات وحشی را ممنوع کرد

این ممنوعیت هم شامل حیوانات وحشی می‌شود و هم موجودات آبزِی که نامشان در لیست نگهداری است.

از زمان شیوع ویروس جدید کرونا، بارها از یک بازار فروش حیوانات وحشی در شهر ووهان چین به عنوان سرمنشا نام برده شده و یک ویروس‌شناس چینی گفته به احتمال زیاد خفاش‌ها منشا این نوع عفونت تنفسی هستند. با حال منشا این بیماری به طور دقیق مشخص نیست.

فروش حیوانات وحشی در بازارهای محلی در چین بسیار رایج است و این بازارها منبع بیماری‌های جدید ویروسی شناخته می‌شوند؛ مثلا ویروس بیماری سارس که چند سال پیش ابتدا در چین شایع و بعد باعث مرگ شماری در سراسر جهان شد، از نوعی راسو به نام گربه زباد به انسان منتقل شد. گربه زباد هم از حیواناتی است که در بازارهای چین به فروش می‌رود.

شنژن، اولین شهر در چین بود که دو ماه پیش فروش و مصرف گوشت سگ و گربه را ممنوع کرد.

به گفته موسسه بین المللی انسانی همه ساله ۳۰ میلیون سگ در سراسر آسیا برای استفاده از گوشتشان کشته می‌شوند. در این میان، چین بزرگترین بازار خرید و فروش قانونی و غیرقانونی حیوانات وحشی است.

به رغم این موضوع، خوردن گوشت سگ در چین چندان هم معمول نیست. اکثریت مردم این کشور تاکنون هرگز از این گوشت استفاده نکرده و گفته‌اند قصد هم ندارند از این گوشت بخورند.

در طول ۵۰ سال گذشته شماری از بیماری‌های عفونی پس از جهش تکاملی از حیوانات به انسان، به سرعت گسترش یافته‌اند.

در دهه ۱۹۸۰ بحران ویروس اچ آی وی/ ایدز با انتقال این ویروس از هومونیدها (کپی بزرگ) به انسان شروع شد، در سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ شیوع آنفلوآنزای مرغی به دلیل سرایت ویروس آن از پرندگان به انسان بود و در سال ۲۰۰۹ این خوک‌ها بودند که باعث شیوع آنفلوآنزای خوکی شدند.

اخیرا معلوم شد که عامل یک بیماری جدی و حاد تنفسی (سارس) ویروسی بوده که از گربه‌های زباد به خفاش و متعاقبا به انسان سرایت کرده بود. ویروس بیماری ابولا هم از خفاش‌ها به انسان انتقال یافته است.

در طول تاریخ همواره بیماری‌هایی از حیوانات به انسان سرایت کرده و در حقیقت عامل بیشتر بیماری‌های عفونی جدید، حیوانات وحشی هستند.

ولی تغییرات محیط زیست موجب تسریع این روند شده و افزایش جمعیت شهرنشین و سفرهای بین‌المللی سبب شده که این بیماری ها پس از بروز با سرعت بیشتری پخش شوند.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بوشهری
|
Germany
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
چین خیلی ازمایشگاه ها را بسته وبرخی زیر زمینی شده اند
وسیاست یک کشور یک ازمایشگاه با شعب سراسری با نظارت مرکزی و دولت .
میزان غرامت پکن به سازمان بهداشت جهانی ریاضت مند نیست .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین