کد خبر: ۶۵۲۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱ خرداد ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۹۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و با اعلام بهبود یافتن ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از مبتلایان کرونا در ایران، گفت: تاکنون ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۲۴۹ رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (اول خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۳۵۱ مورد بستری (۱۵ درصد) و دو هزار و ۴۱ مورد (۸۵ درصد) سرپایی و رهگیری تماس نزدیک هستند و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۲۴۹نفر جان خود را از دست داده اند.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱ خرداد ۱۳۹۹+جدول

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۶۵۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. تاکنون ۷۴۶ هزار و ۴۵ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در آزمایشگاه های کشور انجام شده است.  در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۲ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: بیماریابی فعال در کشور گسترش یافته و اکنون بیش از ۸۲ درصد موارد جدید از بین بیماران خفیف بوده است. هموطنان عزیز می دانند که فردا مراسم معمول روز قدس برگزار نمی شود. در مناطق سفید نماز جمعه برگزار می شود و افرادی که در این نماز حضور دارند، روز قدس را گرامی می دارند و نسبت به مردم فلسطین ادای دین می کنند اما برگزاری کاروان خودرویی هم منتفی شده است. از مردم می خواهیم همچنان فاصله گذاری و پرهیز از هر گونه تردد و مسافرت غیر ضروری را رعایت کنند. همچنان لازمه پیشگیری از بیماری کووید- ۱۹ رعایت همین اصول بهداشتی است که امیدواریم توسط مردم در همه کشور به خصوص استان خوزستان رعایت شود.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا یک خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی ۱۵۰ ۱۹۶نفر تا۳۱اردیبهشت ۱۹۰۵ ۴۲۴۳
3 اردبیل ۶۵   ۱۷۹۱ ۲۳۹۴
4 اصفهان(به‌جزکاشان)        
5 البرز        
6 ایلام ۱۵ ۶۰ ۶۸۲ ۸۲۵
7 بوشهر ۷۷ ۱۳ ۳۰۳ ۶۶۸
8 تهران ‭۲۱۸‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۱۴ ۲۸ ۵۱۰ ۵۵۸
10 خراسان جنوبی ۵ ۴۵ ۵۹۱ ۶۳۸
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ‭۳۰‬ ۱۱۵ ۶۸۳ ۱۸۴۹
13 خوزستان ۴۹۲ ۴۰۸ ۷۶۶۰ ۸۹۱۱
14 زنجان ۳ ۱۲۰ ۹۲۱ ‭۱۱۱۲ 
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۵۶ ۷۵   ۱۳۶۶
17 فارس ۶۹ ۱۰۴ ۴۴۱۵ ۵۲۴۸
18 قزوین        
19 قم        
20 کردستان ۶۹ ۱۴۶ ۱۲۸۴ ۲۳۱۹
21 کرمان ۱۹ ۶۸   ۱۳۳۹
22 کرمانشاه ۱۲۷ ۹۹   ۳۲۰۱
23 کهگیلویه و بویراحمد ۵ ۹   ۶۲۰
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۸۸ ۱۵۱ ۳۳۱۳ ۳۵۰۹
27 مازندران ۵۵      
28 مرکزی ۲۲ ۱۶۷   ۱۹۴۴
29 هرمزگان ۹۲ ۳۴   ۲۲۵۵
30 همدان        
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت   ۶۰۲۰نفر تا۲۶اردیبهشت

***

شناسایی ۴۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان

دکتر علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، در شبانه‌روز گذشته (۳۱ اردیبهشت تا یکم خرداد) تعداد ۴۹۲ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد که نشان از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و خریداران دارد.

وی در خصوص تعداد مبتلایان به تفکیک شهرهای استان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در اهواز: ۲۲۸ نفر (۱۶۷ نفر قرنطینه خانگی، ۶۲ نفر بستری)، دزفول ۳۱ نفر (۲۶ نفر قرنطینه خانگی، پنج نفر بستری)، شوشتر: ۲۷ نفر (۱۹ نفر قرنطینه خانگی، هشت نفر بستری)، شوش: ۴۲ نفر (۴۰ نفر قرنطینه خانگی، دو نفر بستری)، هفتکل: ۱۱ نفر (۱۱ نفر قرنطینه خانگی)، باغملک: ۹ نفر (هشت نفر قرنطینه خانگی، یک نفر بستری)، رامهرمز: ۱۳ نفر (۱۰ نفر قرنطینه خانگی، سه نفر بستری)، هندیجان: ۶ نفر (۶ نفر قرنطینه خانگی)، رامشیر: ۶ نفر (دو نفر قرنطینه خانگی، چهار نفر بستری)، دشت آزادگان: پنج نفر (پنج نفر بستری)، مسجدسلیمان: ۱۷ نفر (۱۵ نفر قرنطینه خانگی، دو نفر بستری)، حمیدیه: ۱۰ نفر (۱۰ نفر قرنطینه خانگی)، باوی: ۱۷ نفر (۱۳ نفر قرنطینه خانگی، چهار نفر بستری)، کارون: ۱۴ نفر (۹ نفر قرنطینه خانگی، پنج نفر بستری)، ماهشهر: ۲۸ نفر (۱۰ نفر قرنطینه خانگی، ۱۸ نفر بستری)، لالی: پنج نفر (پنج نفر قرنطینه خانگی)، آبادان: پنج نفر (چهار نفر قرنطینه خانگی، یک نفر بستری)، خرمشهر: هشت نفر (۶ نفر قرنطینه خانگی، دو نفر بستری)، اندیمشک: یک نفر (یک نفر بستری)، گتوند: ۶ نفر (دو نفر قرنطینه خانگی، چهار نفر بستری)، بهبهان: سه نفر (دو نفر قرنطینه خانگی، یک نفر بستری) بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

احسان پور بیان کرد: با احتساب این ۴۹۲ نفر تعداد کل مبتلایان به هشت هزار و ۹۱۱ نفر افزایش یافت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر ۸۴۳ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه هفت هزار و ۶۶۰ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

احسان پور افزود: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۴ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا به ۴۰۸ نفر برسد.

وی توضیح داد: با توجه اینکه جمع‌آوری اطلاعات محل دقیق سکونت افراد شناسایی شده، زمان بر است و برخی از بیماران در شهرهایی غیر از محل سکونتشان شناسایی می‌شوند و لزوم اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق به مردم، از این پس بعد از اعلام آمار توسط سخنگوی وزارت بهداشت، آمار کلی موارد شناسایی شده اعلام و پس از جمع‌آوری آدرس دقیق محل سکونت افراد، آمار تفکیکی اعلام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به اعلام محدودیت پنج روزه در خوزستان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت قطع زنجیره انتقال، از هم استانی‌ها درخواست می‌شود تا جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و در هنگام خروج از منزل، فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را در بالاترین سطح رعایت کنند.

۸۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در لرستان ثبت شد/ فوت ۲ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد ۸۸ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد.

محمدرضا نیکبخت امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ۶۵۴ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۸۸ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد. متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان دو نفر فوتی به علت کووید ۱۹ داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه متأسفانه تا کنون تعداد ۱۵۱ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته‌اند، تصریح کرد: تا کنون ۲۰۲۷۵ نمونه‌ی از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۱۶۸۸۶ نمونه پاسخ داده شده و از این عدد ۳۵۰۹ مورد مثبت و تعداد ۱۳۳۷۷ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت با تاکید بر اینکه تعداد ۴۵ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند، افزود: از ابتدا تا کنون تعداد ۳۳۱۳ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

۶۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شد

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۶۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به ۵ هزار و ۲۴۸ نفر در استان فارس خبر داد.

دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از یک هزار و ۶۷۲ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹ در سطح استان، ۶۹ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۵ هزار و ۲۴۸ نفر رسیده است.

وی درخصوص موارد جدید مبتلایان به کروناویروس در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از تعداد ۶۹ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شیراز ۴۵ مورد؛ کازرون، فیروزآباد و زرقان هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی مبتلایان به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی ناشی از ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش شده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۱۰۴ نفر جان خود را به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ از دست دادند.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بستری در بیمارستان و ایزوله خانگی استان را نیز چهار هزار و ۴۱۵ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر رعایت خود مراقبتی و بهداشت فردی، توصیه کرد: با توجه به فرارسیدن عید سعید فطر، مردم فهیم استان با در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی، سلامتی را به خود، خانواده و جامعه هدیه دهند.

شمار بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به ۱۳۳۹ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون را هزار و ۳۳۹ نفر ذکر کرد.

مهدی شفیعی بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ارسال ۲۳۰ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۱۹ نفر شامل ۱۰ مورد بیمار بستری، دو مورد بیمار سرپایی و هفت مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده، در ۲۴ ساعت گذشته از نظر کرونا مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از موارد جدید ۹ نفر زن و ۱۰ نفر مرد هستند، افزود: از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان هفت نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هشت نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان چهار نفر مثبت اعلام شده است.

شفیعی تعداد کل موارد دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون را هزار و ۳۳۹ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۶۵۰ نفر بستری و ۶۸۹ نفر سرپایی و اطرافیان بیمار هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته گزارش فوت به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان اعلام نشده است. مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدا تا کنون در استان کرمان ۶۸ نفر است.

افزایش شمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲۰ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۶۲۰ نفر خبر داد.

پرویز یزدان پناه ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: از مجموع ۱۳۸ جواب دریافتی آزمایشگاه ویروس شناسی یاسوج، پنج مورد مثبت شناسایی شد.

یزدان پناه با بیان اینکه از این موارد دو بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان بویراحمد و دو بیمار زن در شهرستان کهگیلویه شناسایی شد، اظهار کرد: سه نفر از این افراد با بیماران مثبت چرخه‌های قدیم در تماس بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از خانواده‌ها خواست در تعطیلات پیش رو از رفتن به مسافرت خودداری کرده و به سلامت خود و جامعه کمک کنند.  قطعاً افزایش تردد در محور‌ها و مناطق مختلف می‌تواند به افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر‌های کرونا ختم شود.

شمار مبتلایان کرونا در کردستان به ۲۳۱۹ نفر رسید/شناسایی ۶۹ بیمار جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با شناسایی ۶۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا، شمار مبتلایان در کردستان به ۲ هزار و ۳۱۹ نفر رسید.

فرزین رضاعی اظهار کرد: تاکنون ۸ هزار و ۲۱۲ نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در استان انجام شده که نتیجه ۲ هزار و ۳۱۹ مورد مثبت، پنج هزار و ۷۶۲ مورد نیز منفی و ۱۳۱ نفر اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به شمار مبتلایان به تفکیک شهرستان افزود: در سنندج ۷۴۰ نفر، سقز ۴۶۹ نفر، بانه ۲۴۶ نفر، قروه ۲۰۱ نفر، دیواندره ۱۶۹ نفر، مریوان ۱۲۸ نفر، بیجار ۱۲۳ نفر، کامیاران ۱۲۲ نفر، دهگلان ۹۲ نفر، سروآباد ۲۹ نفر مبتلا به کرونا هستند.

رضاعی آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در استان را از ابتدا تا کنون، ۱۴۶ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به روز گذشته یک نفر افزایش داشته است.

وی تعداد فوت شدگان بر اثر کرونا را به تفکیک شهرستان، ۳۶ نفر در سقز، ۳۲ نفر در سنندج، ۲۰ نفر در بانه، ۱۹ نفر در قروه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۹نفر در بیجار، هفت۷ نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و سه نفر در دهگلان برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان افزود: تاکنون یک هزار و ۲۸۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته‌اند.

تایید ابتلای ۷۷ مورد به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۳۰۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۷۷ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

دکتر سعید کشمیری افزود: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا امروز ۶۶۸ نفر شامل ۲۷۴ مرد و ۳۹۴ زن است. از ۷۷ مورد مثبت جدید، ۴۲ مورد در بوشهر، ۱۶ مورد در دشتستان، سه مورد در تنگستان، پنج مورد در دیر، ۵ مورد در جم و ۶ مورد در عسلویه شناسایی‌شده‌اند.

دکتر کشمیری گفت: ۴۲ بیمار جدید شهرستان بوشهر، ۲۶ آقا در رده سنی ۱۳ تا ۷۹ سال و ۱۵ خانم در رده سنی ۳۲ تا ۶۵ سال و یک کودک سه سال و نیمه که از این تعداد، ۳۹ نفر به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان و دو نفر نیز به صورت سرپایی در بیمارستان شناسایی‌شده و تحت مراقبت خانگی هستند و یک نفر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.

وی افزود: از ۱۶ بیمار جدید شهرستان دشتستان، ۹ آقا، ۵ خانم و دو کودک ۴ و نیم ساله و ۷ و نیم ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و از این تعداد ۱۴ مورد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند و یک آقا و یک خانم نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: سه بیمار جدید شهرستان تنگستان، دو آقا و یک خانم هستند که هر سه سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دکتر کشمیری اضافه کرد: پنج بیمار جدید شهرستان دیر، دو آقای ۳۷ و ۳۵ ساله، دو خانم ۴۰ و ۳۲ ساله و یک کودک ۶ ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی اظهار داشت: ۵ بیمار جدید شهرستان جم نیز سه آقا و دو خانم هستند که بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان و بیمارستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دکتر کشمیری اضافه کرد: ۶ بیمار جدید شهرستان عسلویه، ۴ آقا و یک خانم هستند که یک خانم و یک آقا ساکن عسلویه و مابقی شاغل در عسلویه هستند و همگی بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان و بیمارستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۳۰۳ نفر از آنان بهبودیافته و ۳۴۲ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ده نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستندو ۱۳ نفر فوت شده‌اند.

کشمیری با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر گفت: از بازاریان و اصناف دیلم، گناوه، بوشهر و دلوار درخواست داریم به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری از فردا تا پایان تعطیلات عید فطر مغازه‌ها را تعطیل کنند.

شناسایی ۶۵ مورد جدید کرونا در استان اردبیل

براساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۵ مورد جدید کرونا در استان شناسایی شده و در مجموع شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدا تا کنون به ۲۳۹۴ نفر رسید.

ستاد مدیریت کرونای استان اعلام کرد، از این تعداد ۱۷۹۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند وازتعداد ۱۳۴ نفر بستری در مراکز درمانی استان، تعداد ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

۳ مبتلای جدید به کرونا در استان زنجان

تاکنون تست کرونای ۱۱۱۲ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از ظهر دیروز تا کنون ۳ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۱۱۱۲ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۹۲۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲۰ نفر دراستان جان خود را از دست داده اند.

شناسایی ۲۲ مورد کووید ۱۹ در استان مرکزی

از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان مرکزی شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۹ مورد مربوط به زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک و ۳مورد مربوط به خمین می‌باشد که به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۹۴۴ نفر رسیده است.

دکترجمالیان افزود: از ۱۹ مورد مبتلا جدید در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک۱۶ مورد به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل بوده اند و ۳ مورد نیز منجر به بستری بیماران در بیمارستان شده اند و هر ۳ مورد شهرستان خمین نیز به صورت سرپایی و درمان در منزل بوده اند.

او در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از این بیماری در استان گزارش نشده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به کرونا ویروس همان ۱۶۷ نفر می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: از تعداد ۱۹۴۴ مورد مثبت در استان تا به حال، تعداد ۱۱۸ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۵۳۶ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و ۱۲۹۰ مورد هم مرتبط با شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌باشد.

تفکیک آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۵ مورد جدید به ۶۳۸ نفر رسید.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۸۸ آزمایش انجام شده، ۸۳ مورد منفی و ۵ مورد مثبت اعلام شده است. از ۵ مورد مبتلا در شبانه روز گذشته، یک نفر از بیرجند و ۴ نفر از شهرستان درمیان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون در بیرجند ۲۱۰ نفر، طبس ۱۵۰ نفر، درمیان ۷۵، قاین ۶۳ نفر، زیرکوه ۴۴ نفر، سرایان ۳۶ نفر، فردوس ۲۶ نفر، بشرویه ۱۹ نفر، سربیشه ۷ نفر و شهرستان‌های نهبندان و خوسف هر کدام ۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند. تاکنون شمار مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در استان ۶۳۸ نفر هستند.

مهدی زاده بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ویروس کرونا در استان نداشتیم که بدین ترتیب آمار کل فوتی استان ۴۵ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: از ۶۳۸ نفر مبتلایان استان تاکنون ۲ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستندکه یک نفر از آنان بدحال است، ۵۹۱ مورد با حال عمومی خوب ترخیص شدند و ۴۵ مورد نیز فوتی داشتیم.

وی غربالگری مرحله دوم این بیماری را ۴۵۸ هزار و ۴۵۸ نفر اعلام کرد.

مرگ و میر ناشی از کرونا در استان تهران ۱۵ درصد کاهش یافته است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: مرگ و میر ناشی از کرونا در استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۱۵ درصد کاهش یافته است.

علیرضا زالی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران جدید بستری با تشخیص کرونا ۱۵۰ مورد در بخش‌های عادی و ۶۸ مورد نیز در بخش‌های ویژه بستری شدند و تعداد ۲۶۲ نفر نیز از مجموعه بیمارستان‌های استان تهران مرخص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۱۵ درصد کاهش یافته است گفت: در این زمینه ۲ خصلت رعایت بهداشت فردی و توجه به پروتکل‌ها و عدم حضور افراد پر مخاطره در سطح شهر سبب روند رو به کاهش شده است چرا که حضور افراد پرمخاطره در شهر سبب افزایش آمار خواهد شد.

زالی با بیان اینکه برخی از علائم جدید نیز در کرونا بروز پیدا کرده است افزود: علائمی مانند مشکلات گوارشی، کاهش اشتها و اختلال بویایی و درد عضلانی و اسهال از موارد بالینی محسوب می‌شود که بروز آن سبب بستری شدن افراد خواهد شد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران عنوان داشت همچنان عدم حضور غیر ضروری افراد در شهر و توجه و رعایت پروتکل‌ها و بهداشت فردی از جمله موارد مهم و مورد توصیه است که توصیه مؤکد در این زمینه وجود دارد.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۱۸۴۹ نفر رسید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، ۱۸۴۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و آمار فوتی ها نیز به ۱۱۵ نفر افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سید احمد هاشمی اظهارکرد: افزایش تعداد نمونه گیری های سرپایی در چند روز اخیر، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی باعث افزایش آمار مبتلایان شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر اول خرداد، ۱۸۴۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۱۵ نفر افزایش یافت.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز بیان کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۹۷۰ نفر، شیروان ۲۰۹ نفر، فاروج ۱۱۳ نفر، مانه و سملقان ۱۸۲ نفر، جاجرم ۵۰ نفر، گرمه ۳۴ نفر، راز و جرگلان ۱۱۶ نفر و اسفراین ۱۷۵ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.

هاشمی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان ادامه داد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۶۸۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در انتها بیان کرد: آزمایش ۲۳۹۰ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۷۶ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

افزایش ۴ درصدی آمار مبتلایان به کرونا در استان هرمزگان؛ ابتلای ۹۲ نفر دیگر به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۹۲ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به دو هزار و ۲۵۵ نفر افزایش یافت.

دکتر حسین فرشیدی در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از مبتلایان جدید، ۷۲ نفر در بندرعباس، ۶ نفر در رودان، ۶ نفر در قشم، ۲ نفر در میناب، ۴ نفر بندرخمیر، حاجی آباد و بستک یک نفر ثبت شده است. اکنون ۱۴۷ نفر در استان بستری هستند که از این شمار ۲۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری اند. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی نداشتیم و شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در استان همان ۳۴ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:مسافرانی که از کشور‌های حاشیه خلیج فارس وارد کشور می‌شوند باید ۱۴ روز قرنطینه شوند و از آن‌ها تست کووید ۱۹ گرفته شود.

فرشیدی از مردم خواست در تعطیلات عید سعید فطر از مسافرت بپرهیزند.

وی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان نسبت به تبعات مسافرت‌های عید فطر و تردد‌های غیرضروری هشدار داد.

رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برگزاری نماز عید فطر و پرهیز از تردد مردم بندرعباس، میناب، قشم و رودان به روستا‌ها توصیه دیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست در مکان‌های سرپوشیده از ماسک استفاده کنند.

بستری شدن ۷۸بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از بازگشت فعالیت ۱۴بیمارستان استان به حالت عادی خبر داد.

دکتر نوری شادکام گفت: با شیوع بیماری کرونا ۲۰بیمارستان استان در بخش دولتی و خصوصی به بیماران کرونایی خدمات ارائه کردند. در حال حاضر با توجه به مدیریت بیماری و کاهش تعداد موارد بستری، سه بیمارستان شهرستان‌ها و سه بیمارستان مرکز استان و یک بخش مجزا با نیرو‌های مجزا برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.  این بخش‌های بستری بیماران کرونایی از سایر بخش‌های بیمارستان جدا در نظر گرفته شده است و سایر بخش‌های این بیمارستان‌ها هم فعالیت عادی خود را اغاز خواهند کرد. ۱۴بیمارستان دیگر استان پاک اعلام شده و فعالیت عادی خود را اغاز کرده اند که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به بیماران بستری کرونایی در استان گفت: در حال حاضر ۷۸بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

شناسایی ۵۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مازندران

۵۵ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های مجموعه دانشگاه‌های مازندران و بابل شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ساعت گذشته ۳۹بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۵۴نفر ترخیص شدند.

دکتر موسوی افزود: اکنون ۲۵۹بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۱۶بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در ۴بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۱۲بیمار با بهبودی نسبی مرخص شدند.

دکتر جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۶۷نفر اعلام کرد و افزود: ۱۶بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

شناسایی ۱۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را ۳ هزار و ۲۰۱ نفر اعلام کرد و گفت: با فوت ۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان در استان به ۹۹ نفر افزایش پیدا کرد.

مهدی محمدی افزود: از ۱۲۷ بیمار شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ مورد مربوط به شناسایی ۱۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاهبیماران بستری و ۱۱۵ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۷۴۹ نفر جزء بیماران بستری و دو هزار و ۴۵۲ نفر نیز جزء بیماران سرپایی هستند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه ۳ هزار و ۵۲۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که از این تعداد سه هزار و ۲۵۲ نفر ترخیص شده و ۱۷۳ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: با انجام ۵۴۳ مورد آزمایش در شبانه روز گذشته، تعداد آزمایش‌های تشخیص قطعی کووید ۱۹ در استان کرمانشاه به ۱۴ هزار و ۴۷۵ مورد رسیده است.

آمار نهایی مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

با شناسایی ۱۵۰ مورد جدید، شمار بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به ۴۲۴۳ مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: در تاریخ ۳۱ اردیبهشت، ۵۸۵ مورد آزمایش قرار گرفت که از این میزان ۱۵۰ نفر مثبت اعلام شده است. تا این تاریخ مجموع بهبودیافتگان به ۱۹۰۵ مورد می‌رسد.

ثبت ۱۵ مورد مبتلای جدید به کرونا درایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در ایلام شناسایی شده است.

دکتر کریمیان افزود: با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به کرونا ویروس دراستان به ۸۲۵ نفر رسیده است. خوشبختانه در ۴ روز گذشته هیچ گونه مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است. مجموع فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا دراستان ایلام ۶۰ نفر است.

شهرستان ایلام ۳۵۳ مبتلا و ۲۰ مورد فوتی، شهرستان ایوان ۱۲۱ مبتلا و ١۴ مورد فوتی، شهرستان مهران ۶۰ مبتلا و ۶ مورد فوتی، شهرستان دهلران ۷۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان دره شهر ۴۷ مبتلا و ۶ مورد فوتی، شهرستان ملکشاهی ۲۶ مبتلا و ١ مورد فوتی، شهرستان آبدانان ۴۹ مبتلا و ۱ مورد فوتی، شهرستان بدره ۳۷ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان سیروان ۲۸ مبتلا و ٣ مورد فوتی، شهرستان چرداول ۴۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان هلیلان ۲۱ مبتلا و بدون فوتی تعداد کل مبتلایان استان ۸۵۲ نفر، تعداد بستری موجود ۲۶ نفر، بهبودیافته نیز ۶۸۲ نفر.

شناسایی ۱۴ مورد جدید/ ابتلای ۵۵۸ نفر به کرونا در چهارمحال و بختیاری

دکتر مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با شناسایی ۱۴ نفر مثبت قطعی در استان، تا امروز پنج شنبه یکم خرداد، ۵۵۸ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

وی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۵۱۰ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۲۸ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما این به معنای مهار بیماری نیست.

شیرانی افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون یکهزار و ۴۵۰ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و از چهار هزار و ۱۰۲ فرد مشکوک به بیماری کرونا نمونه گیری دریافت شده است.

وی گفت: در خانه ماندن، دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند.

افزایش مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان

مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به هزار و ۳۶۶ رسید.

میری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز ۵۶ مثبت آزمایشگاهی دیگر به تعداد کرونایی‌های سیستان و بلوچستان افزوده شد. تنها در نجف آباد خاش تاکنون ۵۳ مورد مثبت شناسایی شده است و با بررسی‌های انجام گرفته، احتمال افزایش افراد مثبت کرونا در این روستا وجود دارد. تاکنون ۷۵ نفرهم در استان که آزمایش آن‌ها مثبت شده بود جان خود را از دست داده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین به تعطیلات عید فطر اشاره کرد و از هم استانی‌ها خواست از سفر پرهیز کنند چرا که جابجایی افراد خطر گسترش بیماری را شدت می‌بخشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
الینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
0
با تشکر از زحمات شما
چرا برخی استان ها آمار کرونا نداره من سمنانم حتی تلویزیون استانی هم آمار درست نمیده هیچ راهی وجود نداره از این... آمار دقیقی به مردم برسه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین