کد خبر: ۶۵۲۵۴۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
این واکسن پاسخ ایمنی بدن در برابر بیماری "کووید-۱۹" را به همراه داشت

نتایج امیدوارکننده‌ آزمایش واکسن کرونا روی انسان

واکسن "کروناویروس" چینی‌ها که روی ۱۰۸ فرد سالم تست شد، نتایج امیدوار کننده‌ای را نشان داد. در مرحله آزمایش بالینی، این واکسن به ۱۰۸ فرد بزرگسال سالم تزریق شد و پس از ۲۸ روز، نتایج امیدوارکننده‌ای نشان داد. نتایج نهایی این واکسن هم طی ۶ ماه آینده ارزیابی خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس مقاله‌ای که به صورت آنلاین در مجله پزشکی"medical journal" منتشر شد، یک واکسن "کرونا ویروس" که توسط چینی‌ها ساخته شده است، در مرحله آزمایش بالینی روی انسان، نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داد.

به گزارش شینهوا، این واکسن ایمن بوده و پاسخ ایمنی بدن در برابر بیماری "کووید-۱۹" را به همراه داشت.

نتایج امیدوارکننده‌ آزمایش واکسن کرونا روی انسان

به نوشته خبرگزاری ایسنا، در مرحله آزمایش بالینی، این واکسن به ۱۰۸ فرد بزرگسال سالم تزریق شد و پس از ۲۸ روز، نتایج امیدوارکننده‌ای نشان داد.

نتایج نهایی این واکسن هم طی ۶ ماه آینده ارزیابی خواهد شد.

به نقل از این مجله پزشکی، آزمایشات بالینی بیشتری نیاز است تا پاسخ ایمنی بدن در برابر ویروس "SARS-COV-۲" به طور قطعی مشخص شود.

"وی چن"(Wei Chen) از موسسه زیست فناوری پکن، مسئول این پروژه مطالعاتی گفت: این نتایج نقطه عطف مهمی در راه مهار بیاری کووید-19 است. آزمایش بالینی این واکسن نشان داد که تنها یک دوز از واکسن مذکور که "Ad5-nCoV" نام دارد، در عرض ۱۴ روز، در بدن افراد آزمایش شده آنتی‌بادی‌های ویژه ویروس و سلول‌های T تولید کرد.گرچه این نتایج باید با احتیاط تفسیر شوند.

وی ادامه داد: چالش‌های توسعه واکسن کووید-۱۹ بسیار جدید و بی‌سابقه است و تحریک سیستم ایمنی بدن لزوما نشانگر این نیست که واکسن ساخته شده، انسان را در برابر بیماری "کووید-۱۹" محافظت می‌کند.

وی چن در نهایت افزود: این نتیجه امیدوارکننده است ولی هنوز برای اینکه واکسن در دسترس همگان قرار گیرد، راهی طولانی در پیش داریم.

«پیشرفت» در تولید واکسن کرونا در آکسفورد؛ ۱۰ هزار نفر دیگر واکسینه می‌شوند

همچنین محققان بریتانیایی با اعلام اینکه «پیشرفت‌های بسیار خوبی» در تولید واکسن کرونا داشته‌اند تصریح کردند که در مرحله تازه آزمایش‌های خود، واکسن تولید شده را روی بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر امتحان می‌کنند.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد ماه گذشته واکسنی را روی بیش از هزار داوطلب آزمایش کردند. این دانشمندان روز جمعه ۲۲ مه (۲ خرداد) اعلام کردند هم اکنون در نظر دارند ۱۰ هزار و ۲۶۰ نفر در سراسر بریتانیا شامل افراد مسن و کودک را واکسینه کنند. آزمایش قبلی روی داوطلبانی با میانگین سنی ۱۸ تا ۵۵ سال انجام گرفته بود.

به نوشته یورونیوز؛ طبق گفته این محققان، اگر همه چیز به درستی پیش رود، آن‌ها به اندازه کافی داده‌های مثبت درباره اثربخشی واکسن دارند تا به زودی به سمت تولید انبوه واکسن حرکت کنند.

اندرو پولارد، رئیس بخش واکسن گروه تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد پیش بینی کرد درصورتی که در ماه‌های آینده این واکسن تاثیرات مثبت خود را نشان دهد می‌توان اوائل پاییز یا در پایان سال جاری میلادی واکسن را در مقیاس وسیع‌تری تولید کرد.

با این حال آقای پولارد تایید می‌کند همچنان چالش‌های بسیاری پیش رو قرار دارد. از سوی دیگر این محقق اطلاعاتی درباره آزمایش قبلی این واکسن ارائه نداد.

شرکت داروسازی بریتانیایی-سوئدی آسترازنکا چند روز پیش اعلام کرده بود که سفارش دست‌کم ۴۰۰ میلیون واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد را نهایی کرده است. این شرکت تاکید کرده بود که ظرفیت تولید یک میلیارد دوز واکسن را دارد.

برخی از کارشناسان از سرمایه‌گذاری شرکت آسترازنکا استقبال کرده‌اند با این حال می‌گویند که هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد واکسن تولید شده در دانشگاه آکسفورد در نهایت موفق می‌شود.

در حال حاضر ده‌ها واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در چین، آمریکا و اروپا مراحل آزمایش روی انسان را می‌گذرانند و ده‌ها مورد دیگر نیز در مراحل ابتدایی آزمایش قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
8
6
با‌ید مواظب باشید واکسن چینی ها را برروی ما تست نکنند ،،،ان شالله در کشور خودمان ساخته میشه توسط دانشمندان ملت عزیز مان،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
2
9
من که اگه بمیرم واکسن چین کمونیستی را نمیزنم به کشورهای کمونیست اصلا اعتمادی نیست . یکی از دوستانم گفت پدرم سرطان داشته داروی شیمی درمانی چینی را بهش تزریق کردند کل بدنش رو عفونت گرفته
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
2
1
گویا نویسنده مطلب آگاهی درستی از زبان فارسی نداشته و واژه بیگانه کرونا ویروس را مستقیم مانند انگلیسی آن فقط یک به یک به فارسی ترجمه کرده است. در زبان فارسی صفت یا توضیح درباره اسم بعد از اسم می آید در نتیجه ویروس کرونا صحیح هست همانطور که در فارسی نمی گوییم لباسشویی ماشين. فارسی را پاس بداریم!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
3
به این ها اعتماد نکنید اینها برای فروش تولیدات خود هر دروغی را می گویند
بدبخت
|
United States of America
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
5
اینا واکسنشون مثل ماشیناشونه! می‌زنی سه تا مرض دیگه هم‌ میگیری!
بقیه دنیا هم‌اگر واکسن بسازن به ما نمیدن اگر هم بدن نفر آخر، از بس به کل دنیا بدوبیراه میگیم و برای خودمان دشمن درست کرده ایم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین