کد خبر: ۶۵۲۵۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

همایون شجریان، مرغ سحر را به‌یاد پدر و برای همه ایرانیان می‌خواند

قرار است بزرگ‌ترین کنسرت آنلاین کشور همزمان با عید سعید فطر برگزار شود؛ کنسرتی آنلاین به خوانندگی همایون شجریان و نوازندگی ۳۵ نوازنده و قطعاتی خاطره‌انگیز.
آفتاب‌‌نیوز :

روزبه نعمت‌الهی یکی از اولین خوانندگانی بود که بدون چشم‌داشت مالی و در برابر صندلی‌های خالی برج میلاد با گروهش، کنسرت آنلاین برپا کرد. اتفاقی که به همت شهرداری تهران رخ داد و نه‌تنها با استقبال مردم، بلکه با استقبال دیگر خوانندگان و هنرمندان هم مواجه شد. با نزدیک شدن به سال جدید و تعطیلات نوروز، این اجراها افزایش پیدا کرد، تا جایی که تقریباً هر شب از فروردین‌ماه شاهد برگزاری یک کنسرت آنلاین بودیم.

حسام‌الدین سراج، وحید تاج، رضا صادقی، حامد همایون، امید حاجیلی، مهدی یغمایی، رضا یزدانی، آشوان، حمید حامی، سینا سرلک، حمید عسگری، مهدی جهانی و گروه رستاک در این اتفاق شریک شدند.

همایون شجریان، مرغ سحر را به‌یاد پدر و برای همه ایرانیان می‌خواند

این اتفاق در حالی رخ داد که می‌شد برای کمک به نیازمندان، بیمارستان‌ها و کادر درمان هم مبالغی به‌صورت داوطلبانه جمع‌آوری شود، اما برگزارکنندگان به هر دلیلی نخواستند به این سو بروند؛ کاری که در برخی کشورهای جهان به شکل دیگری انجام شد. مثلاً اجرای آنلاین و مشترک چندین خواننده منجر به درآمد ۱۲۸ میلیون دلاری شد؛ اتفاقی که در کنسرت «یک جهان؛ با هم در خانه» افتاد و همه درآمد آن صرف تلاش‌ برای مبارزه با ویروس کرونا شد.

برگزاری بزرگ‌ترین کنسرت‌ آنلاین با همایون شجریان

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه خبر برگزاری کنسرت آنلاین منتشر شد که علاقه‌مندان به موسیقی در سراسر کشور را خوشحال کرد. اجرایی که به گفته برگزارکنندگانش یکی از بزرگ‌ترین کنسرت‌های آنلاین کشور خواهد بود. همایون شجریان قرار است همزمان با عید سعید فطر در چهارم خرداد و در تالار وحدت، برای مردم بخواند. بردیا کیارس به‌عنوان رهبر این کنسرت درباره جزییات برگزاری آن چنین گفته است: «قطعات این اجرا منتخبی از آلبوم‌های «نسیم وصل» و «با ستاره‌ها» است که پیش از این در سال ۹۲ به مدت ۱۰ شب به همراه ارکستر مجلسی تهران در سالن همایش‌های برج میلاد نیز اجرا شده بود. این کنسرت در شهرهای مختلف اجرا شده و با توجه به شرایط ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا، اجرای آنلاین آن در تالار وحدت خواهد بود.»

وی در ادامه عنوان کرد: «نزدیک به سه ماه است که با توجه به الزامات بهداشتی، ارتباط چهره به چهره هنرمندان و هنردوستان ممکن نیست و خوشحالیم که با همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و تلویزیون تعاملی «لنز»، امکان اجرای آنلاین فراهم شده است.»

۳۵ نوازنده با همایون شجریان در اجرای قطعاتی چون «هوای گریه»، «خانه سودا»، «افسونگر»، «غریبانه»، «ای عاشقان»، «باستاره‌ها»، «حاصل عمر»، «دفتر دل»، «نسیم وصل» و «مرغ سحر» همکاری می‌کنند؛ قطعاتی به آهنگسازی و تنظیم محمدجواد ضرابیان و سینا جهان‌آبادی.

قرار است ۱۰ دوربین به‌صورت هم‌زمان، این اجرا را تصویربرداری کنند. اما تفاوتی که این کنسرت آنلاین با دیگر کنسرت‌ها دارد این است که این اجرا در «لنز»، تلویزیون تعاملی ایرانسل پخش می‌شود. البته مشترکان ایرانسل بدون نیاز به تهیه اشتراک و به‌طور رایگان و کاربران غیرایرانسلی با تهیه اشتراک ۱۰هزار تومانی، می‌توانند این اجرا را تماشا کنند. اتفاقی که در دیگر کنسرت‌ها شاهدش نبودیم.

مرغ سحری که دوستش داریم

حالا در روزهایی به سر می‌بریم که خسرو آواز ایران؛ محمدرضا شجریان در بستر بیماری است و رسانه ملی هم سال‌هاست در اقدامی غیر ملی، مردم را حتی از شنیدن «ربنا» که مهم‌ترین نوای رمضانی ایرانیان است،‌ محروم کرده است. اما همایون شجریان خواننده محبوب و با استعدادی که نشان داده تنها به خاطر فرزند محمدرضا شجریان بودن به موفقیت نرسیده، کنسرت رایگانی برای تمام مردم کشور برگزار می‌کند تا نشان دهد که سهمی از مردم‌داری پدرش برده است؛ مردمی که اکثر آنها توان رفتن به چنین کنسرت‌هایی را ندارند.

روز عید فطر همه مردم ایران، در سراسر کشور می‌توانند «مرغ‌سحر» را هم‌صدا با همایون و به‌یاد محمدرضا شجریان زمزمه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین