کد خبر: ۶۵۲۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

کرونا در اروپا|از اعلام آمادگی آلمان برای پذیرش بیماران روس تا نقض محدودیت‌ها از طرف مهمترین مشاور جانسون

جدیدترین اخبار کرونایی از اعلام آمادگی ایالت زاکسن آلمان برای پذیرش بیماران کرونایی از روسیه و نقض محدودیت‌های ضد کرونایی از طرف مهمترین مشاور دولت انگلیس حکایت دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

کرونا همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی بوده و همچنان در این اتحادیه جولان داده و عواقب اقتصادی و اجتماعی بیشتری به بار می آورد.

درخواست دویچه بانک آلمان از مدیران برای انصراف داوطلبانه از حقوق خود

کرونا در اروپا|از اعلام آمادگی آلمان برای پذیرش بیماران روس تا نقض محدودیت‌ها از طرف مهمترین مشاور جانسون

جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که "دویچه بانک" آلمان از برخی مدیران خود خواسته است که داوطلبانه روی حقوق ماهیانه خود انصراف دهند. رئیس این بانک این را اقدامی داوطلبانه در راستای کارآفرینی و نظم و انظباط برای مدیریت بحران کرونا دانسته است.

شیوع کرونا در کلیسای فرانکفورت

بعد از انجام خدمات در کلیسایی در فرانکفورت آلمان هم تعدادی به ویروس کرونا آلوده شدند. یکی از مسئولین این کلیسا بعد از این اتفاق اعلام کرده که ما همه جلسات را لغو کرده ایم و اکنون خدمات تنها به صورت آنلاین در دسترس هستند.

یک گزارش منتشر شده هم نشان می دهد که تقاضا برای کمک های نقدینگی دولت در بحران کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است.

اماکن مذهبی در فرانسه بازگشایی می شوند

فرانسه هم بازگشایی مراسمات مذهبی را در دستور کار قرار داده است.در فرانسه از روز شنبه شرکت در مراسم مذهبی مجاز می باشد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مسئولین اماکن مذهبی موظفند بر رعایت قوانین کرونایی از طرف شرکت کنندگان در مراسمات مذهبی نظارت کنند. همچنین کنترل هایی برای ورود در نظر گرفته شده که از تجمع افراد جلوگیری شود. این اقدامات برای همه افراد بالای 11 سال الزامی است. اماکن مذهبی که این قوانین را رعایت نکنند تعطیل خواهند شد.

از زمان کنترل های مرزی برای مقابله با شیوع کرونا در آلمان پلیس فدرال این کشور حکم دستگیری 581 نفر را اجرا کرده است. بر اساس اطلاعات خبرگزاری آلمان کارکنان پلیس در ماموریت های نظارتی خود 130 نقض قوانین حمل سلاح را مشخص کردند.

نقض محدودیت های کرونایی از طرف مهم ترین مشاور نخست وزیر انگلیس

"دومینیک کومینگس"، مهم ترین مشاور نخست وزیر انگلیس هم قوانین و محدودیت های ضد کرونایی را در این کشور نقض کرده است. به گزارش رسانه های انگلیسی وی در اواخر ماه مارس مسیر حدود 430 کیلومتری را برای دیدن والدینش و در حالی که علائم ابتلا به کرونا را داشته است طی کرده. در این دوره دولت انگلیس قواعد سختگیرانه تردد را برای مقابله با شیوع کرونا اتخاذ کرده بود.

به نوشته رسانه های انگلیسی اگر گزارشات در این باره تایید شود درخواست ها برای کناره گیری کومینگس شکل خواهد گرفت. "نیل فرگوسن"، از مشاوران دولت انگلیس هم در اوایل ماه می به دلیل نقض قوانین کرونا از سمت خود کناره گیری کرد.

افزایش حملات نژاد پرستانه در آلمان

کمیسر ادغام و هماهنگی دولت فدرال آلمان هم حملات نژاد پرستانه در دوران بحران کرونا را محکوم کرده است. وی درباره افزایش گزارش ها درباره این گونه حملات از جمله علیه آسیایی ها، و همه گروه های سنی از کودک تا کهنسال ابراز نگرانی کرده است.

اخبار کرونایی همچنین حاکی از آن است که دولت فدرال آلمان هیچ آماری درباره افزایش خشونت خانگی در دوره کرونا ارائه نداده است. رسانه های آلمانی این خبر را با استناد به پاسخ وزارت خانواده آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب لیبرال دموکرات منتشر کرده است.

این در حالی است که کارشناسان با توجه محدودیت های کرونایی درباره افزایش خشونت های خانگی هشدار داده اند. وزیر خانواده آلمان هم در این باره هشدار داده بود.

کشورهای بلژیک، فرانسه، اسپانیا و انگلیس بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش خشونت علیه زنان و کودکان در دوران بحرن کرونا خبر داده بودند.

وزیر خانواده آلمان در پاسخ به حزب لیبرال دموکرات اعلام کرد که این دلیلی برای نگرانی است که خشونت های جنسی و خانوادگی در شرایط انزوا افزایش پیدا کرده است.

کاهش محدودیت های کرونایی در مادرید و اسپانیا

در مادرید و بارسلونا هم محدودیت های کرونایی از روز دوشنبه کاهش می یابد. بر اساس اعلام دولت اسپانیا در این دو شهر بزرگ اسپانیا هم مانند دیگر شهرها بسیاری محدودیت ها برای مقابله با شیوع کرونا لغو می شود.

جریمه هزار پوندی در انتظار مسافران نقض کننده قرنطینه کرونایی در انگلیس

انگلیس هم از 8 ژوئن قرنطینه برای مسافران خارجی را در دستور کار قرار می دهد. وزیر کشور انگلیس اعلام کرده کسی که به این قرنطینه دو هفته ای پایبند نباشد باید در انتظار یک جریمه هزار پوندی باشد.

کرونا همچنان چالشی موجودیتی برای آلمان

رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان هم با تاکید بر موفقیت های مهم کشورش در مبارزه با بحران کرونا درباره عواقب بی دقتی ها هشدار داده و گفت: ما فعلا بدترین شرایط را پشت سر گذاشته ایم.

وی در عین حال گفت که کرونا همچنان یک چالش موجودیتی برای ما است.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم درباره سوء استفاده از بحث های ایجاد شده درباره محدودیت های کرونایی هشدار داده است.

آلمان بیماران کرونایی از روسیه را می پذیرد

نخست وزیر ایالت زاکسن آلمان هم اعلام کرده است که برای پذیرش بیماران کرونایی از کشور روسیه آماده است. وی در گفتگویی با هفته نامه اشپیگل گفته است که این یک سیگنال قدرتمندانه از طرف اتحادیه اروپا است اگر ما همچنین بیمارانی را از کشور روسیه نزد خود درمان کنیم. وی خواستار اعلام همبستگی با روسیه شد.

کشور روسیه به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و بعد از آمریکا دومین کشور با بیشترین بیمار کرونایی است.

چهار کشور اروپایی طرح جایگزینی را در مخالفت با طرح پیشنهادی اخیر مرکل-ماکرون برای مقابله با عواقب اقتصادی بحران کرونا ارائه دادند.

این طرح توسط کشورهای اتریش، سوئد، دانمارک و هلند روز شنبه ارائه شده است.

پارلمان آلمان: کرونا چالشی بی مثال از زمان جنگ جهانی دوم است

"وولفگانگ شایبله"، رئیس پارلمان آلمان هم بحران کرونا را یک تجربه جدید برای انسانیت ارزیابی کرده و گفته است که از زمان جنگ جهانی دوم ما هیچ چالش مشابهی را تجربه ای نکرده ایم.

وی همچنین گفت که اگر از این اپیدمی به خوبی درس بگیریم می توانیم از شانس شروع جدید برای بهبود آینده استفاده کنیم.

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد

جدیدترین آمارا نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 281904 نفر به کرونا مبتلا شده و 28628 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 254195 نفر به کرونا مبتلا شده و 36393 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و در این کشور هم تا به حال 228658 نفر به کرونا مبتلا شده و 32616 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده در فرانسه هم تا به حال 182219 نفر به کرونا مبتلا شده و 28289 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 179713 نفر به کرونا مبتلا شده و 8352 نفر هم در اثر این ابتلا جان باخته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین