کد خبر: ۶۵۲۷۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۱

روزهای دفاع و معصومیت از دست رفته

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نماینده اصولگرای مجلس با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس از اینکه معصومیتی که در زمان جنگ و در میان رزمندگان وجود داشت امروز تا حدود زیادی از دست رفته است اظهار تأسف کرد. 

علی‌زادسر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در بیان خاطره اول خود از رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس گفت: «در زمان جنگ یک روحانی والامقام بود با نام شیخ محمود غفاری که به عنوان دیده‌بان درجه یک ارتش جمهوری اسلامی خدمت کرد. وقتی من در سال 59 وارد جبهه‌های جنگ شدم و برای کار رزمی – تبلیغی به پادگان ابوذر منتقل شدم از او زیاد می‌شنیدم و بسیار مایل بودم او را ببینم. تا اینکه روزی به پادگان ما آمد و من از او خواستم که نماز مغرب و عشاء را به امامت او بخوانیم. از او انکار و از ما اصرار تا سرانجام پذیرفت و به نمازخانه رفتیم. بهمن‌ماه بود و هوا سرد و عده‌ای یک علاءالدین آوردند تا روشن کنند اما هر چه تلاش کردند روشن نشد. ناگهان شیخ غفاری گفت: «این علاءالدین مثل من نامرد است!» ما همه تعجب کردیم و به او گفتیم که چرا چنین می‌گویی؟ شما که در مردی و مردانگی و شهامت زبانزد هستی. او پاسخ داد: «مگر خداوند نفرموده "من‌المؤمنین رجال صدقوا..." یعنی از مؤمنین مردانی به توفیق شهادت نائل می‌آیند. من به همراه عده‌ای به جبهه آمدم و آنها همه شهید شده‌اند. معلوم است که من به آن مرحله مردانگی مورد نظر قرآن نرسیده‌ام که هنوز شهید نشده‌ام». 

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه به نقل دومین خاطره خود پرداخت و اظهار داشت: «یک سید روحانی بود که تازه از دبیرستان به حوزه رفته بود و از آنجا به جبهه آمده بود. روزی در جبهه مجنون در حال کندن سنگر بود تا من به او رسیدم و بعد از خسته نباشید از او از او خداحافظی کردم. چند قدمی نرفته بودم که  ناگهان مرا صدا کرد و پرسید: "حاج آقا اگر آدمی قصد کند که چنانچه از عملیات زنده برگشت به خواستگاری برود گناه است؟"ببنید معصومیت این بچه‌ها را که آن قدر مقید و خالص بودند که به ذهنشان می‌رسید که شاید این گناه باشد. من به او گفتم که چنین نیست و رفتم و پیشانی او را بوسیدم و هنوز شوری عرق پیشانی او را حس می‌کنم». 

وی افزود: «دنیای پاک رزمندگان این طور بود. ما امروز و همیشه احتیاج به این معصومیت داریم که امروز نداریم. آن زمان جبهه‌ها از این بچه‌ها پر بود. الان متأسفانه آن تیپ معصومیت نیست  و جوانان بعضا در جامعه آلوده شده‌اند». 

زادسر ادامه داد: «ما که دنیای جنگ را دیده‌ایم در مقایسه با دنیای سیاست می‌بینیم که هیچ همخوانی ندارند. آن روز به زحمت کسی پستی را قبول می‌کرد و امروز برای گرفتن پست هر کاری انجام می‌شود». 

این نماینده مجلس در پایان با اظهار تأسف نسبت به از بین رفتن آن نوع معصومیت در عین حال تأکید کرد: «با این همه اگر امروز دوباره آن وضعیت ایجاد شود آن جوانان و آن آدم‌ها بسیارند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین