کد خبر: ۶۵۲۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۴ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۴۱۷ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار قطعی مبتلایان به کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۴ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۳۶۴ مورد بستری و هزار و ۸۱۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جهانپور افزود: روند بیماریابی در کشور تقویت شده و موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان، امروز ۸۳ درصد از بیماران جدید را تشکیل می دهند. البته چندین هفته است که موارد جدید سرپایی بیش از ۸۰ درصد موارد جدید را شامل می شوند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۴۱۷ نفر رسید.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۴ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۰۵ هزار و ۸۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲۶۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۸۰۰ هزار و ۵۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور اظهار کرد: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است. روند ثبات و کاهش نسبی موارد بستری ناشی از کووید ۱۹ را در کشور شاهد هستیم. در همه روزهای اخیر با گسترش فرآیند بیماریابی و شناسایی زودهنگام، تعداد کلی مبتلایان شناسایی شده بیشتر شده است. امیدواریم مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی این همکاری با نظام سلامت را انجام بدهند و به مرحله مهار بیماری نزدیک‌تر شویم.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۳ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۴ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۴۴۰نفر تا۳۱اردیبهشت   ۷۹۲۴نفر تا ۲ خرداد
2 آذربایجان غربی ۱۳۵ ۲۰۹ ۳۰۶۷ ‭۴۶۴۸‬
3 اردبیل ۵۷   ۱۸۵۱ ۲۶۱۶
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۸۰ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا۱۰اردیبهشت    
6 ایلام ۹ ۶۱ ۷۱۶ ۸۹۴
7 بوشهر ۴۱ ۱۳ ۳۴۲ ۷۳۹
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۹ ۲۹ ۵۴۰ ۵۸۶
10 خراسان جنوبی ۸ ۴۵ ۶۰۴ ۶۵۲
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ‭۵۰‬ ۱۲۱ ۷۱۶ ۱۹۵۴
13 خوزستان ۴۹۰ ۴۵۲ ۹۰۴۳ ۱۰۴۱۹
14 زنجان ۹ ۱۲۶ ۹۲۴ ‭۱۱۳۰
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۵۹ ۸۳ ۶۳۰ ۱۵۵۵
17 فارس ۵۴ ۱۰۶ ۴۷۲۱ ۵۴۹۲
18 قزوین        
19 قم ۳۴      
20 کردستان ۷۰ ۱۴۶   ۲۵۰۹
21 کرمان ۶۶ ۷۱ ۱۳۸۰ ۱۴۸۵
22 کرمانشاه ۱۲۷ ۱۰۵   ۳۶۵۵
23 کهگیلویه و بویراحمد ۵ ۹   ۶۳۴
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۹۵ ۱۵۱ ۳۵۴۴ ۳۷۴۶
27 مازندران ۷۰      
28 مرکزی   ۱۶۹نفر تا ۲ خرداد   ۱۹۸۳نفر تا ۲ خرداد
29 هرمزگان ۱۴۶ ۳۶ ۵۳۹ ۲۵۳۸
30 همدان   ۹۹نفر تا ۳۰ اردیبهشت ۸۵۰ ۱۰۱۴
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت   ۶۰۲۰نفر تا۲۶اردیبهشت

***

کرونایی‌هایی خوزستان به بیش از ۱۰ هزار نفر رسید/ ۴۵۲ جان باخته تا امروز

سخنگوی علوم پزشکی اهواز گفت: از مجموع ۴۹۰ بیمار جدید، ۳۴۵ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۴۵ بیمار نیز بستری شدند که با احتساب این ۴۹۰ نفر تعداد کل مبتلایان به ۱۰۴۱۹ نفر افزایش یافت.

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، با تلاش مضاعف کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی، در شبانه‌روز گذشته تعداد ۴۹۰ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: از مجموع ۴۹۰ بیمار جدید، ۳۴۵ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۴۵ بیمار نیز بستری شدند که با احتساب این ۴۹۰ نفر تعداد کل مبتلایان به ۱۰۴۱۹ نفر افزایش یافت.

سخنگوی علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: در حال حاضر ۹۲۴ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه ۹۰۴۳ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی افزود: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۶ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا به ۴۵۲ نفر برسد.

شناسایی ۱۲۷ بیمار مبتلا به کرونا و ثبت ۵ مورد فوتی در استان کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با شناسایی ۱۲۷ مورد جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۳ هزار و ۶۵۵ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از این تعداد موارد شناسایی شده ۵ مورد مربوط به بیماران بستری و ۱۲۲ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است.

محمدی افزود: با ثبت ۵ مورد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جانباختگان این بیماری در استان از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون به ۱۰۵ نفر رسید. از مجموع تعداد مبتلایان استان ۷۸۶ نفر جز بیماران بستری و ۲ هزار و ۸۶۹ نفر جر بیماران سرپایی اند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با انجام ۴۴۹ نمونه آزمایش شده در روز گذشته، تاکنون ۱۵ هزار و ۸۷۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در استان انجام شده است.

شناسایی ۸ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی/ ۶۰۴ بیمار بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی با شناسایی هشت مورد جدید به ۶۵۲ نفر رسید.

محمد دهقانی اظهار داشت: از روز اول تاکنون پنج هزار و ۱۰۵ نمونه آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شده که نتیجه چهار هزار و ۴۵۳ آزمایش منفی و نتیجه ۶۵۲ آزمایش مثبت بوده است.

وی از شناسایی هشت بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و بیان داشت: از این تعداد پنج مورد در شهرستان درمیان و در شهرستان‌های بیرجند و قاین و طبس هر کدام یک مورد شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از بیمار کرونایی در استان ۶۰۴ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و سه نفر در بیمارستان‌ بستری هستند، تبیین کرد: میزان بهبودیافتگان بیماری کرونا در کشور ۷۳.۴ درصد و در خراسان‌جنوبی ۷۳.۹ درصد است.

دهقانی تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی را ۴۵ نفر اعلام کرد و افزود: ۷۴ درصد افراد فوت شده بر اثر کرونا در استان بالای ۷۰ سال سن داشته‌اند.

وی از انجام روزانه بیش از ۲۰۰ نمونه آزمایش در آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان خبر داد و مطرح کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در استان ۳۲۹ تخت و ۷۷ تخت مراقبت‌های ویژه برای بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا در استان آماده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۶۲ مورد مثبت به کرونا کشف شده است، تصریح کرد: شاخص میزان ابتلا به کرونا در کشور به ۰.۹۸ درصد و در خراسان‌جنوبی ۰.۶۸ درصد رسیده که نشان می‌دهد در مهار بیماری کرونا موفق عمل کرده‌ایم.  تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی همان ۴۵ نفر هستند.

وی غربالگری مرحله دوم این بیماری را ۴۶۲ هزار و ۹۷۷ نفر عنوان کرد.

پذیرش ۳۴ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم/ بهبودی ۲۱ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۳۴ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۷ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به چهارم خردادماه، ۳۴ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی ادامه داد: ۱۷ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۲۱ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

قدیر گفت: در حال حاضر حدود ۱۱۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال ۳۲ نفر آنها وخیم است.

۵۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان فارس شناسایی شد

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در طی ۲۴ ساعت گذشته در شیراز خبر داد.

دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۷۹ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.

او با اشاره به بررسی یک هزار و ۲۳۰ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۵۴ مورد مثبت اعلام شده است.

دکتر همتی افزود: از ۵۴ مورد جدید در استان، شیراز ۴۱ مورد؛ لامرد ۲ مورد؛ استهبان، کازرون، کوه چنار، ممسنی، زرقان و قیر وکارزین هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

به گفته این مقام مسئول، با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به پنج هزار و ۴۹۲ مورد افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۱۰۶ نفر است.

دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز چهار هزار و ۷۲۱ نفر اعلام کرد.

او استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله در روابط اجتماعی را راهکاری مؤثر در پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در جامعه، همکاری و همیاری مردم شرط اول موفقیت به شمار می‌رود.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به فعالیت شبانه روزی کارشناسان بهداشتی دانشگاه در راستای حفظ سلامت مردم اظهار کرد: کارشناسان بهداشتی در روزهای تعطیل نیز در حال بازدید و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی هستند و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف‌های بهداشتی، می‌توانند با شماره ۱۹۰ و ۱۸۱۹ تماس بگیرند.

ثبت ۹ مورد مبتلای جدید به کرونا در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در ایلام شناسایی شده است.

دکتر محمد کریمیان افزود: با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به کرونا ویروس دراستان ثبت ۹ مورد مبتلای جدید به کرونا درایلامبه ۸۹۴ نفر رسیده است. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده است. مجموع فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا دراستان ایلام ۶۱ نفر است.

آخرین جزئیات آماری ویروس کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان ایلام

*شهرستان ایلام ۳۶۵ مبتلا و ۲۰ مورد فوتی
*شهرستان ایوان ۱۲۹ مبتلا و ۱۴ مورد فوتی
*شهرستان مهران ۶۱ مبتلا و ۶ مورد فوتی
*شهرستان دهلران ۷۷ مبتلا و ۴ مورد فوتی
*شهرستان دره شهر ۴۷ مبتلا و ۶ مورد فوتی،
*شهرستان ملکشاهی ۲۸ مبتلا و ۱ مورد فوتی
*شهرستان آبدانان ۵۲ مبتلا و ۱ مورد فوتی
*شهرستان بدره ۴۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان سیروان ۳۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان چرداول ۴۱ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان هلیلان ۲۲ مبتلا و بدون فوتی

- تعداد کل مبتلایان استان ۸۹۴ نفر، تعداد بستری موجود ۲۵ نفر، بهبود یافته نیز ۷۱۶ نفر.

آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان/شناسایی ۶۶ بیمار جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن تست ۶۶ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان به یک هزار و ۴۸۵ مورد رسیده است.

مهدی شفیعی اظهار داشت: با ارسال ۲۵۵ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۶۴ نفر شامل ۱۴ مورد بیمار بستری، ۷ مورد بیمار سرپایی، ۱۲ مورد پرسنل و ۳۱ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده در ۲۴ ساعت گذشته از نظر کرونا مثبت شده است. این تعداد شامل ۳۲ زن و۳۲ مرد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۱ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۴۴ نفر، دانشگاه علوم پزشکی بم ۱نفر و دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۸ نفر می‌شود.

وی عنوان داشت: تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تا کنون یک هزار و ۴۸۵ نفر بوده که ۶۷۵ نفر بستری و ۸۱۰ نفر سرپایی و اطرافیان بیمار بوده‌اند.

بگفته وی: متاسفانه در ۲۴ساعت گذشته یک زن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخت و مجموع جان باختگان کرونا از ابتدا تا کنون در استان کرمان به ۷۱ نفر رسید.

آخرین آمار مبتلایان کووید ۱۹ در کهگیلویه وبویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۱۱۹ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه ویروس شناسی یاسوج ۵ مورد مثبت گزارش شده است. ۲ بیمار زن و ۳ بیمار مرد در شهرستان کهگیلویه شناسایی شده است که ۳ نفر از آن‌ها با بیماران مثبت در تماس بوده اند.

دکتر یزدانپناه گفت: با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان به ۶۳۴ بیمار رسید.

افزایش مبتلایان کرونا در خراسان شمالی به ۱۹۵۴ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با اعلام نتایج قطعی تا ظهر چهارم خرداد، ۱۹۵۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که شامل ۸۸۹ نفر بستری و ۱۰۶۵ نفر سرپایی‌اند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۲۱ نفر افزایش یافت.

دکتر هاشمی افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۱۰۲۶ نفر، شیروان ۲۲۶ نفر، فاروج ۱۲۴ نفر، مانه و سملقان ۱۹۰ نفر، جاجرم ۵۶ نفر، گرمه ۳۴ نفر، راز و جرگلان ۱۲۱ نفر و اسفراین ۱۷۷ نفر بطور قطعی به بیماری کووید۱۹ دچار شده اند.

وی گفت: تا کنون ۷۱۶ نفر از بیماران بهبود یافته، آزمایش ۲۵۹۳ نفر از موارد مشکوک منفی و هم اکنون ۱۵۴ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر گفت: مردم در این تعطیلات به‌هیچ‌عنوان سفر نروند زیرا این اقدام باعث خواهد شد تعداد مبتلایان استان رشد بیشتری پیدا کند.

هاشمی با تأکید بر اینکه مردم استان همچنان باید از تجمعات و ترددهای غیرضروری خودداری کنند خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌عنوان نباید تصور کرد شرایط عادی است لذا اگر تا هفته آتی وضعیت به همین شکل ادامه یابد محدودیت‌های شدیدتری در استان اعمال خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در خانه ماندن بهترین راه‌کار مبارزه با کروناست گفت: افزایش تعداد نمونه گیری‌های سرپایی در چند روز اخیر، بی‌تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است.

تایید ابتلای ۴۱ نفر به ویروس کووید ۱۹ در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با اعلام آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در استان بوشهر ۴۱ مبتلای جدید به لیست کل مبتلایان در استان بوشهر اضافه شد. با اضافه شدن افراد جدید به لیست مبتلایان به ویروس کرونا مجموع افرادی که در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شدند به عدد ۷۳۹ رسید.

وی با اشاره به تأثیر مثبت بیماریابی در کنترل کرونا افزود: از مجموع افراد مبتلا به کرونا در استان بوشهر ۳۴۲ مورد به‌طور قطعی از این ویروس رهایی یافته‌اند و در حال حاضر ۳۷۱ نفر نیز در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اعلام ابتلای ۱۱ زن و ۳۱ مرد از افراد جدید مبتلا به کرونا ادامه داد: از ۴۱ مورد مثبت جدید در استان بوشهر، ۱۶ مورد در دشتستان، ۱۲ مورد در بوشهر، ۸ مورد در دیّر، ۴ مورد در دشتی و یک مورد نیز در تنگستان شناسایی‌شده‌اند.

کشمیری جزئیات افراد جدید شناسایی‌شده در دشتستان را چنین عنوان نمود: همه ۱۶ مورد جدید در شهرستان دشتستان توسط مرکز بیماریابی شناسایی‌شده‌اند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراقبت خانگی قرار دارند، این افراد سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند.

دکتر کشمیری گفت: در شهرستان بوشهر نیز ۱۲ مورد توسط مرکز بیماریابی به ثبت رسید که ۱۱ نفر سابقه تماس با مورد مثبت و یک نفر نیز باسابقه مسافرت به استان آلوده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در حال حاضر در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی افزود: هشت مورد جدید شهرستان دیر نیز از یک خانواده هستند که پس از شناسایی توسط مرکز بیماریابی در مراقبت خانگی قرار گرفتند، این افراد سابقه تماس با فرد مثبت داشته‌اند.

کشمیری گفت: در شهرستان دشتی نیز ۴ مورد جدید توسط مرکز بیماریابی شناسایی شدند که سابقه تماس با مورد مثبت داشتند و مورد آخر آمار امروز نیز در شهرستان تنگستان به ثبت رسید که وی نیز سابقه تماس با مورد مثبت داشته است، همه این افراد با توصیه‌های بهداشتی در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی با اشاره به بستری شدن ۱۳ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر افزود: از مجموع موارد بستری در بیمارستان‌های استان، ۱۱ نفر باحال عمومی خوب و دو نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

کشمیری گفت: عده‌ای از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سهل‌انگاری می‌کنند که این موضوع روز‌های سختی را برای ما رقم خواهد زد.

وی با ابراز تشکر از اصناف و بازاریان استان در همراهی دوباره با مدافعان سلامت استان افزود: اقدام دوباره بازاریان استان در تعطیلی کسب‌وکار برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایام تعطیلات عید فطر ستودنی است.

ابتلای ۱۳۵ نفر به بیماری کووید-۱۹ در آذربایجان غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی: از ۵۲۶ نفر تست کووید ۱۹ گرفته شد که در سوم خرداد ۱۳۵ مورد جدید یافت شد.

آقازاده گفت: تا به امروز ۳۰۶۷ نفر نیز در استان بهبود یافته اند . متاسفانه فوتی‌های استان نیز به ۲۰۹ نفر رسیده است.

شناسایی و بستری ۷۰ بیمار کرونایی جدید در مازندران

۷۰ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل شناسایی و بستری شدند.

روسای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از مردم استان خواستند با توجه به حضور پر تعداد مسافران به استان، برای کمتر شدن تعداد بیماران کرونایی، حتما فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۷۴ نفر ترخیص شدند.

دکتر موسوی افزود: اکنون ۲۶۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری اند. مازندران جزو استان‌های زرد و قرمز کشور از لحاظ شیوع کرونا است بنابراین مسافران از سفر به این استان خودداری کنند.

دکتر موسوی از مردم استان خواست با توجه به تعطیلات پیش رو، برای کمتر شدن تعداد بیماران کرونایی، حتما فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنند و در صورت مشاهده علائمی همچون تب، لرز، سرماخوردگی قرنطینه خانگی را انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۷ بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در ۴ بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۹ بیمار با بهبودی نسبی مرخص شدند.

دکتر سید فرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۶۴ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۰ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

۸۰ بیمار با علائم کرونا بستری در مراکز درمانی استان اصفهان

در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی ۲۲ شهرستان استان اصفهان بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین در این مدت ۶۴ بیمار بهبود یافته از کرونا از این مراکز درمانی مرخص شده اند.

آرش نجیمی تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی این استان به جز شهرستان‌های کاشان وآران وبیدگل را ۴۵۵ بیمار بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در وضعیت حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی روند تعداد بیماران سرپایی و بستری در مراکز استان را در مرحله تثبیت دانست و افزود: شهروندان همچنان بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا بتوان این بیماری را مهار کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: تنها در استان اصفهان شهر‌های خور، گلپایگان، نایین ونطنز در وضعیت سفید بیماری کرونا هستند.

شناسایی ۹ مورد جدید/ ابتلای ۵۸۶ نفر به کرونا در چهارمحال و بختیاری

دکتر مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با شناسایی ۹ نفر مثبت قطعی در استان، تا امروز یکشنبه ۴ خرداد، ۵۸۶ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

وی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۵۴۰ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۲۹ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما این به معنای مهار بیماری نیست.

شیرانی افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون یکهزار و ۵۰۰ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و از چهار هزار و ۳۹۴ فرد مشکوک به بیماری کرونا نمونه گیری دریافت شده است.

وی گفت: در خانه ماندن، دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند.

سومین روز بدون فوتی در لرستان

شبانه روز گذشته ۹۵ نفر دز لرستان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از افزایش مبتلایان کرونا در لرستان به ۳ هزار و ۷۴۶ نفر خبر داد.

دکتر محمدرضا نیکبخت گفت: تاکنون ۲۲ هزار و ۶۲ مورد نمونه از بیماران مشکوک به «کووید ۱۹» در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۱۸ هزار و ۶۹۲ نمونه پاسخ داده شد و از این تعداد ۳ هزار و ۷۴۶ مورد مثبت و ۱۴ هزار و ۹۴۶ نمونه منفی اعلام شده است.

وی ادامه داد: از ۶۱۳ نمونه ارسالی در طی بیست‌وچهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان نیز که شامل سه آزمایشگاه مرجع، بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد و شهرستان بروجرد می‌شود جواب آزامایش ۹۵ نفر مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اعلام این‌که طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان فوتی جدید به علت کووید ۱۹ نداشته‌ایم، افزود: متأسفانه تاکنون تعداد ۱۵۱ نفر در لرستان به علت کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

دکتر نیکبخت بیان داشت: ۵۱ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند.

وی افزود: از ابتداء شیوع بیماری کرونا در لرستان تاکنون ۳ هزار و ۵۴۴ نفر که در لرستان به کووید ۱۹ مبتلا شده اند که پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌و از مراکز درمانی استان مرخص شده اند.

آمار کرونا در زنجان دوباره رو به افزایش

از ظهر دیروز تا کنون ۹ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است

براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۱۳۰ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۹۲۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

ازآغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲۶ نفر دراستان جان خود را از دست داده اند.

آمار مبتلایان تا ۲ روز پیش روی عدد ۳ ثابت بود، اما ازدیروز دوباره این آمار‌ها روبه صعود گذاشته است.

مسئولان بهداشتی استان از مردم می‌خواهند از سفر تردد غیر ضرور خودداری کنند.

افزایش آمار ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۵۹ مورد جدید مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ شناسایی شد و بدین ترتیب تعداد موارد مثبت به ۱۵۵۵ نفر رسید

دکتر هاشمی شهری افزود ارجاع بیماران شناسایی شده برای دریافت خدمات درمانی همچنان و بدون توقف ادامه دارد و خوشبختانه تا کنون ۶۳۰ بیمار کرونا مثبت از بیمارستان‌ها ترخیص شده و ۷۸۳نفر نیز در منزل مراحل درمانی خود را می‌گذرانند.

وی افزود: به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته تا کنون ۸۳ نفر از موارد مثبت کرونا فوت کرده اند که این آمار می‌تواند زنگ خطری برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی و جمعی باشد

دکتر هاشمی شهری ادامه داد: در این مدت ۳۰۳۲بیمار با علایم تنفسی حاد نیز در بیمارستان‌ها بستری شده اند که ۲۵۳۱نفر از آنان ترخیص شده و متاسفانه ۳۲۱نفر نیز جان باخته اند.

وی افزود:از ابتدای فعالیت ۲آزمایشگاه اختصاصی کرونا در زاهدان بیش از ۷۰۰۰آزمایش انجام شده و تاکنون ۹۷۰مورد مثبت در منطقه تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شده اند.

۱۴۶ مورد جدید مبتلا به کرونا در هرمزگان شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۱۴۶ مورد دیگر در استان آمار ابتلای قطعی به کرونا در هرمزگان به ۲۵۳۸ نفر رسید.

حسین فرشیدی یکشنبه شب در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۳ هزار و ۱۸۹ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون بستری شده‌اند که ۲ هزار و ۸۳۰ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۱۵۸ نفر همچنان بستری، ۱۱۲ نفر ایزوله، ۲۹ نفر در آی. سی. یو و ۱۷ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۱۲ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۲۵۳۸ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان به ۳۶ نفر رسیده است، عنوان کرد: تاکنون ۵۳۹ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند، ۱۸۹۲ نفر بیمار قرنطینه ایی تحت مراقبت خانگی هستند، ۲۰ نفر تکمیل درمان را سپری می‌کنند و ۵۱ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

وی عنوان کرد: تعداد ۱۴۶ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۸۸ نفر از شهرستان بندرعباس، ۳۰ نفر از میناب، ۱۳ نفر از قشم، ۷ نفر از بندرخمیر، ۶ نفر از حاجی آباد و ۲ نفر از بستک به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۱۸۶۶، میناب با ۲۳۶، قشم ۱۱۰، رودان با ۸۱، حاجی آباد با ۶۸، کیش با ۵۴، بندر خمیر با ۴۱، بندرلنگه با ۳۶، پارسیان با ۱۸، بستک ۱۵، جاسک ۷ و سیریک با ۳ و بشاگرد ۳ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

افزایش ۷۰ نفری ابتلا به کرونا درشبانه روزگذشته

فرزین رضاعی گفت: تاکنون ۸ هزار و ۹۶۹ نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در استان انجام شده که نتیجه ۲ هزار و ۵۰۹ مورد مثبت، شش هزار و ۳۳۴ مورد نیز منفی و ۱۲۶ نفر اعلام نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به شمار مبتلایان به تفکیک شهرستان افزود: در سنندج ۸۳۳ نفر، سقز ۴۷۴ نفر، بانه ۲۶۰ نفر، قروه ۲۱۴ نفر، دیواندره ۱۸۶ نفر، مریوان ۱۵۸ نفر، بیجار ۱۳۰ نفر، کامیاران ۱۲۹ نفر، دهگلان ۹۶ نفر، سروآباد ۲۹ نفر مبتلا به کرونا هستند.

رضاعی آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در استان را از ابتدا تا کنون، ۱۴۶ مورد عنوان کرد.

وی تعداد فوت شدگان بر اثر کرونا را به تفکیک شهرستان، ۳۶ نفر در سقز، ۳۲ نفر در سنندج، ۲۰ نفر در بانه، ۱۹ نفر در قروه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، ۷ نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و سه نفر در دهگلان برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان افزود: تاکنون یک هزار و ۳۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته‌اند.

ابتلای هزار و ۱۴ نفر به ویروس کرونا در استان همدان

منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون در استان همدان هزار و ۱۴ مورد بیمار کرونایی با تست مثبت داشته‌ایم که ۸۵۰ نفر از آنها بهبود یافته‌اند و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

او با بیان اینکه هنوز تاکید ما برای کنترل این بیماری در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است افزود: بیماران کرونایی در شهرستان‌های همدان به ۳۸۲ نفر، ملایر به ۱۲۳ نفر، نهاودبه ۱۳۵ نفر، تویسرکان به ۴۹ نفر، رزن به ۵۰ نفر، اسدآباد به ۶۰ نفر، بهار به ۱۰۵ نفر، کبودرآهنگ به ۸۴ نفر و فامنین به ۱۱ نفر رسید و بقیه بیماران مسافران خارج از استان بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ ساعته برای تشخیص بیماری در استان بیان کرد: ما همچنان غربالگری خانواده‌های افراد مبتلا شده به کرونا را انجام می‌دهیم.

کرمی با ابراز نگرانی از افزایش سفر‌ها در تعطیلات عید فطر گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روزانه در استان به کمتر از ۱۰ مورد رسیده است و اگر مردم افزایش دید و بازدید و حضور در مراکز شلوغ تجمعات را داشته باشند دوباره شیوع آن افزایش پیدامی کند.

گفتنی است هیچ یک از شهر‌های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد و اسدآباد هم نخستین شهر استان است که در وضعیت سفیدکرونایی قرار گرفت.

شناسایی ۵۷ مورد جدید ابتلا به «کرونا» در استان اردبیل

براساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ مورد جدید کرونا در استان شناسایی شده است.

براساس گزارش ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، با احتساب بیماران جدید، شمار مبتلایان کوید۱۹ در استان از ابتدای شیوع به دو هزار و ۶۱۶ نفر رسید.

بر این اساس تاکنون یک‌هزار و ۸۵۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۲۲ نفر بستری در مراکز درمانی استان، تعداد ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

گفتنی است؛ در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ویروس
|
United States of America
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
1
1
چرا از دولت ایراد میگیرید؟ مردم که هیچ پروتکلی را رعایت نمی کنند برای چی همه جا را تعطیل کنه اقتصاد خراب تر بشه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین