کد خبر: ۶۵۲۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

عفو برخی کارگران هفت تپه، دانشجو و چند بازداشتی روز کارگر

اخیرا رهبر انقلاب با درخواست رییس قوه قضاییه مبنی بر عفو تعدادی از زندانیان به مناسبت عید فطر موافقت کردند و تعدادی دیگر از محکومان امنیتی مشمول عفو قرار گرفتند.
آفتاب‌‌نیوز :

عید سعید فطر امسال نیز همانند سال‌های پیش به درخواست رییس قوه قضاییه از رهبری تعدادی از زندانیان، مشمول عفو یا تخفیف مجازات شدند.

بنا به این درخواست، رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف مجازات ۳۷۲۱ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح موافقت کردند.

در میان زندانیانی که مشمول عفو و یا تخفیف مجازات شدند تعدادی از محکومان امنیتی ازجمله تعدادی از دانشجویان، برخی کارگران هفت تپه و چند نفر بازداشت شدگان روز کارگر در لیست عفو قرار دارند و برای سومین بار است که محکومان امنیتی مشمول عفو قرار می‌گیرند.

سید ابراهیم رییسی پیش از آغاز سال جدید و همزمان با فرارسیدن نوروز نیز در نامه‌ای به رهبری درخواست عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از زندانیان را مطرح کردند که رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه رئیس قوه قضاییه که به مناسبت اعیاد رجبیه، عید باستانی نوروز و بویژه مبعث پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و با توجه به ضرورت کاهش جمعیت زندانیان، شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومانی را که محکومیت آن‌ها تا تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ قطعیت یافته باشد، به تفصیل ارائه و درخواست تصویب آن را مطرح کرده بود، موافقت کردند.

گفتنی است؛ در درخواست عفو که در اسفندماه سال گذشته انجام شد و تاکنون نیز بی‌سابقه بوده، محکومان جرائم امنیتی کمتر از پنج سال، مشمول ضوابط عفو قرار گرفتند.

همچنین تعدادی از افرادی که مشمول بخشنامه اسفندماه رئیس قوه قضائیه شده و به مرخصی رفتند، دیگر به زندان بازنگشتند.

از سوی دیگر، ۲۳ آبان ماه سال گذشته و همزمان با شب میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، رهبر انقلاب با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۳۵۵۲ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند؛ بنابراین گزارش، در میان عفوشدگان، ٣٢ نفر از افرادی که دارای محکومیت امنیتی (از جمله تعدادی از اهالی رسانه و دانشجویی) بودند، پس از طی فرآیند قانونی در قوه قضاییه با پیشنهاد رییس دستگاه قضا، طی نامه‌ای مستقل به رهبر معظم انقلاب و موافقت ایشان مشمول این عفو تخفیف و تبدیل مجازات شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین