کد خبر: ۶۵۲۸۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۵ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۴۵۱ رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (پنجم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۳۳۸ مورد بستری و هزار و ۶۸۵ مورد (معادل ۸۳ درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۴۵۱ نفر جان خود را از دست داده اند. بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۸۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. تا کنون ۸۱۸ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۵ خرداد ۱۳۹۹+جدول

جهانپور افزود: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان موارد فوتی صفر و در ۵ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است. امیدواریم این روند بهبود نسبی در کشور ادامه پیدا کند و بتوانیم طی روزها یا هفته های آینده خبر کنترل و مهار این بیماری را به مردم اعلام کنیم اما همچنان توصیه وزارت بهداشت به مردم رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله گذاری هاست.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بدانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۴ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۵ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۴۴۰نفر تا۳۱اردیبهشت   ۷۹۲۴نفر تا ۲ خرداد
2 آذربایجان غربی ۱۰۹ ۲۱۰ ۳۱۱۱ ۴۷۵۷
3 اردبیل ۱۶   ۱۸۶۰ ۲۶۳۲
4 اصفهان(به‌جزکاشان)   ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا۱۰اردیبهشت    
6 ایلام ۱۶ ۶۱ ۷۲۸ ۹۱۰
7 بوشهر ۳۰ ۱۳ ۳۵۵ ‭۷۶۹‬
8 تهران ۱۹۴      
9 چهارمحال و بختیاری ۶ ۲۹ ۵۴۴ ۵۹۲
10 خراسان جنوبی ۲ ۴۵ ۶۰۶ ۶۵۴
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ‭۳۹‬ ۱۲۶ ۷۲۴ ۱۹۹۳
13 خوزستان ۶۲۹ ۴۶۵ ۹۸۳۱ ۱۱۰۴۸
14 زنجان ۹ ۱۲۶ ۹۳۶ ‭۱۱۳۹
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ‭۵۲‬ ۸۷   ۱۶۰۷
17 فارس ۷۴ ۱۰۶ ۴۸۲۶ ۵۵۶۶
18 قزوین        
19 قم ۲۹      
20 کردستان ۶۷ ۱۴۶ ۱۳۹۷ ۲۵۷۶
21 کرمان ۳۱ ۷۱   ۱۵۱۶
22 کرمانشاه ۱۶۷ ۱۰۷ ۳۴۰۷ ۳۸۲۲
23 کهگیلویه و بویراحمد ۷ ۹   ۶۴۱
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۶۲ ۱۵۲ ۳۶۱۹ ۳۸۰۸
27 مازندران ۴۶      
28 مرکزی ۳۴ ۱۶۹   ۲۰۱۷
29 هرمزگان ۲۰۵ ۳۸   ۲۷۴۳
30 همدان   ۹۹نفر تا ۳۰ اردیبهشت    
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت    

***

شناسایی ۶۲۹ بیمار جدید در خوزستان

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بعد از ظهر دوشنبه درباره آخرین آمار ویروس کرونا در استان خوزستان، بیان کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی، از دیروز تا امروز (۴ لغایت ۵ خرداد) ۶۲۹ مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: از مجموع ۶۲۹ بیمار جدید، ۵۰۵ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۲۴ بیمار نیز بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: با احتساب این ۶۲۹ نفر، کل مبتلایان کرونا در خوزستان به ۱۱ هزار و ۴۸ نفر افزایش یافت.

احسان‌پور اظهار کرد: در حال حاضر ۷۵۲ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان مورد درمان قرار دارند و با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، ۹ هزار و ۸۳۱ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۳ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند و تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا به ۴۶۵ نفر در استان رسید.

وی تأکید کرد: به محض دریافت اطلاعات دقیق محل سکونت افراد جدید شناسایی شده، آمار تفکیکی اعلام می‌شود.

به گفته احسان‌پور، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توجه ویژه به پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و مردم و پرهیز از حضور در هرگونه تجمع در راستای کاهش خطر ابتلاء به این بیماری همچنان مورد تأکید است و انتظار می‌رود با توجه به شرایط استان و تسریع در قطع زنجیره انتقال بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

افزایش آمار قربانیان کرونا در خراسان‌شمالی به ۱۲۶ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، از افزایش آمار قربانیان کرونا در خراسان‌شمالی به ۱۲۶ نفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، سید احمد هاشمی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت‌های غیرضروری تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی یادآور شد: اکنون خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار دارد و ادامه این وضعیت بسته به افزایش و یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا است.

وی با اشاره به رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان بیان کرد: افزایش تعداد نمونه‌گیری‌های سرپایی در چند روز اخیر، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر پنجم خرداد، ۱۹۹۳ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که شامل ۸۸۹ نفر بستری و ۱۰۹۵ نفر سرپایی می‌باشند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۲۶ نفر افزایش یافت.

سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۰۴۴ نفر، شیروان ۲۳۵ نفر، فاروج ۱۲۴ نفر، مانه و سملقان ۱۹۵ نفر، جاجرم ۶۰ نفر، گرمه ۳۴ نفر، راز و جرگلان ۱۲۳ نفر و اسفراین ۱۷۸ نفر به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۲۴ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۲۷۰۷ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۴۶ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

پذیرش ۲۹ بیمار مشکوک به کرونا در قم/ حال ۴۵ نفر وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۲۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۴ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به پنجم خرداد ماه جاری، ۲۹ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی اظهار کرد: ۱۴ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شبانه‌روز گذشته، ۱۰ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.در حال حاضر حدود ۱۱۵ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال ۴۵ نفر آن‌ها وخیم است.

تعداد مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۰۶۷ نفر رسید

سید محمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر امروز یک‌هزار و ۶۰۷ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد فوتی‌ها نیز به ۸۷ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از این تعداد، ۹۹۵ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۳۱۹ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۲۹۳ بیمار مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است.

به گفته وی، همان‌گونه که قبلاً نیز اعلام شده است، موارد فوق فقط شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص مورد درمان و مراقبت لازم قرار گرفته‌اند.

احتمال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا با تداوم سفرها در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در صورت تداوم روند موجود در زمینه مسافرت‌ها، شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان خواهیم بود.

پرویز قزلباش لزوم پرهیز از مسافرت‌ها و تجمعات را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به افزایش حجم مسافرت‌ها در روزهای اخیر و پیش‌بینی رشد تعداد مسافرت‌های روزهای آینده، گفت: در صورت تداوم روند موجود در زمینه مسافرت‌ها، شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: مسافرت‌ها در زمینه روند رشد تعداد مبتلایان به کرونا در استان زنجان مؤثر است و این امر را در افزایش تعداد مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر شاهد بودیم.

وی در خصوص رعایت نکردن نکات و اصول بهداشتی و استفاده نکردن برخی از شهروندان از ماسک و سایر اقلام بهداشتی هشدار داد و گفت: به هیچ وجه دارو و واکسن تائید شده برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و تنها رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا معنادار نیست، افزود: با این‌وجود شهروندان باید اصول و نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا وضعیت موجود به وضعیت نگران‌کننده نرسد.

قزلباش با بیان اینکه از ظهر دیروز تاکنون ۹ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، افزود: در مجموع تاکنون تست کرونای یک‌هزار و ۱۳۹ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲۶ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند و از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۹۳۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در کرمان به ۱۵۱۶ نفر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تا کنون تعداد موارد مثبت کرونا در استان کرمان به یک هزار و ۵۱۶ نفر افزایش پبدا کرده است.

مهدی شفیعی اظهار داشت: با ارسال ۲۸۵ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۳۱ نفر شامل ۱۲ مورد بیمار بستری، ۴ مورد بیمار سرپایی، ۵ مورد پرسنل و ۱۰ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده در ۲۴ ساعت گذشته از نظر کرونا مثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه ۱۷ زن و ۱۴ مرد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان: ۹ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان: ۴ نفر و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱۸ نفر بودند، افزود: تعداد کل موارد دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان تا کنون: یک هزار و ۵۱۶ نفر بوده است. این تعداد ۶۸۷ نفر بستری و ۸۲۹ نفر سرپایی و اطرافیان بیمار بوده‌اند.

ثبت ۶۲ مورد مثبت ابتلا به کرونا در لرستان طی ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به گزارش ۶۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان گفت: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

محمدرضا نیکبخت امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۵۳۵ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۶۲ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد. متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان یک فوتی به علت ابتلای کووید ۱۹ داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از ابتدا تا کنون تعداد ۱۵۲ نفر از هم استانی‌ها به علت ابتلای به کووید ۱۹ جان باخته‌اند، تصریح کرد: تا کنون ۲۲۵۳۹ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در استان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۱۹۲۲۷ نمونه پاسخ داده شده و از این عدد ۳۸۰۸ مورد مثبت و تعداد ۱۵۴۱۹ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه تعداد ۳۷ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند، گفت: از ابتدا تا کنون تعداد ۳۶۱۹ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

آمار مبتلایان به کووید19 در استان به 592 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های 6 بیمار مشکوک به کووید19 در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید19 در چهارمحال و بختیاری به 592 نفر رسیده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های 6 بیمار مشکوک به کووید19 در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید19 در چهارمحال و بختیاری به 592 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر 35 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از شروع اپیدمی بیماری تا کنون یک هزار و 507 بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا ویروس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از 34 هزار و 568 فرد بستری و سرپایی نمونه‌گیری شده است، ادامه داد: تعداد ترخیص‌شدگان که به‌صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند 544 نفر بوده است.

ثبت تست مثبت ۶۷ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با شناسایی ۶۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا، شمار مبتلایان در کردستان به ۲ هزار و ۵۷۶ نفر رسید.

فرزین رضاعی ضمن اشاره به شناسایی 67 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان اظهار کرد: با احتساب این تعداد، شمار مبتلایان به کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز به ۲ هزار و ۵۷۶ بیمار افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شمار مبتلایان به تفکیک شهرستان گفت: در سنندج ۸۶۹ نفر، سقز ۴۷۴ نفر، بانه ۲۶۰ نفر، قروه ۲۱۸ نفر، دیواندره ۱۸۶ نفر، مریوان ۱۷۱ نفر، کامیاران ۱۳۵ نفر، بیجار ۱۳۰ نفر، دهگلان ۱۰۴ نفر و سروآباد ۲۹ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس هستند.

رضاعی تصریح کرد: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۹ هزار و ۲۰۶ نمونه است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۷۶ مورد مثبت، ۶ هزار و ۵۰۶ مورد منفی و ۱۲۴ مورد اعلام نشده است.

وی از بهبودی یک هزار و ۳۹۷ بیمار بهبود یافته از ابتدا تاکنون در استان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴۶ نفر در استان بر اثر کرونا فوت شده‌اند که این آمار نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

رضاعی شمار جانباختگان بر اثر کرونا به تفکیک شهرستان را ۳۶ نفر در سقز، ۳۲ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، 7 نفر در مریوان، 5 نفر در دیواندره و 3 نفر در دهگلان اعلام کرد.

وجود ۶۵۴ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی/ شناسایی ۲ بیمار در «نهبندان»

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مجموع موارد مبتلا به کرونا از آغاز بیماری تاکنون در استان خراسان‌جنوبی به ۶۵۴ نفر رسیده است.

کامبیز مهدی‌‌زاده اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ آزمایش از افراد مشکوک و بستری در بیمارستان گرفته شد که از این تعداد نتیجه دو آزمایش مثبت و نتیجه ۸۸ مورد منفی بوده است.  دو نمونه مثبت گزارش شده مربوط به شهرستان نهبندان هستند که با احتساب موارد جدید مجموع مبتلایان کرونا در استان خراسان‌جنوبی به ۶۵۴ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه تاکنون پنج هزار و ۱۹۵ آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در استان انجام شده است، تبیین کرد: از این تعداد، جواب چهار هزار و ۵۴۱ نفر منفی و ۶۵۴ نفر مثبت بوده است.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه شهرستان‌های بیرجند، طبس و درمیان به ترتیب با ۲۱۱، ۱۵۲ و ۸۱ بیمار بیشترین آمار ابتلا را دارند، مطرح کرد: مجموع مبتلایان در شهرستان‌های قاینات، زیرکوه، سرایان، فردوس، بشرویه، سربیشه، خوسف و نهبندان به ترتیب به ۶۴، ۴۵، ۳۷، ۲۷، ۱۹ و هشت، چهار و شش بیمار رسیده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان، تبیین کرد: از مجموع بیماران کرونایی در استان ۶۰۶ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و سه نفر در بیمارستان‌ بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشته‌ایم و تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی همان ۴۵ نفر هستند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۴۱ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۶۴۱ نفر خبر داد.

پرویز یزدان‌پناه ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع ۱۳۹ جواب دریافتی از آزمایشگاه مولکولی یاسوج، هفت مورد مثبت کرونا گزارش شد.

یزدان‌پناه با اشاره پراکنش جغرافیایی این افراد، اظهار کرد: یک بیمار زن در شهرستان کهگیلویه، یک بیمار مرد در شهرستان بویراحمد، ۲ بیمار مرد و ۲ بیمار زن در شهرستان گچساران و یک بیمار مرد در شهرستان چرام موارد جدید مبتلا به کرونا در استان است.

یزدان‌پناه با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مردم خواست نسبت به توجه به فاصله‌گذاری هوشمند و اجتماعی اقدام کرده و از حضور در تجمعات جداً خودداری کنند.

شناسایی۱۶ مورد جدید ابتلا به «کرونا» در استان اردبیل

براساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ مورد جدید کرونا در استان اردبیل شناسایی شده و در این مدت فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

براساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ مورد جدید کرونا در استان اردبیل شناسایی شده است.

بر این اساس شمار مبتلایان کوید۱۹ در استان از ابتدای شیوع به دو هزار و 632 نفر رسید و در 24 ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

به گزارش ستاد مدیریت کرونای استان، از این تعداد تاکنون یک‌هزار و 860 نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۲۶ نفر بستری در مراکز درمانی استان تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

رئیس ستاد اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد آزمایشات تشخیص کرونا در استان به ۱۶ هزار و ۳۹۲ مورد رسیده است.

مهدی محمدی با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان افزایش یافته است، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی ۱۶۷ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۱۵ مورد مربوط به بیماران بستری و ۱۵۲ مورد هم مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۳ هزار و ۸۲۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه طی شبانه‌روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوت جمع جان‌باختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع کرونا به ۱۰۷ مورد رسید.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع تعداد مبتلایان استان ۸۰۱ نفر جزء بیماران بستری و ۳ هزار و ۲۱ مورد هم از بیماریابی و از بیماران سرپایی هستند. از ابتدای شیوع ویروس تا امروز ۳ هزار و ۶۸۸ در بیمارستان‌ها بستری شدند که ۳ هزار و ۴۰۷ نفر ترخیص شدند و الان هم ۱۷۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه اکنون به صورت میانگین روزانه ۵۰۰ آزمایش کرونا از بیماران سرپایی گرفته می‌شود، افزود: ۵۷۹ نمونه جدید آزمایش در روز گذشته انجام داده‌ایم به طوری که تعداد آزمایشات به ۱۶ هزار و ۳۹۲ مورد آزمایش تشخیص کوید ۱۹ رسید.

این مسؤول از خانواده‌ها خواست کودکان خود را به پارک نبرند و اضافه کرد: پارک‌ها محل رفت و آمد افراد زیادی هستند و آلودگی وسایل بازی شیوع بیماری را دو چندان می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، افزود: هنگام بیرون رفتن از منزل فاصله ۲ متری خود را از یکدیگر حفظ کنید و در ساعات شلوغ روز هم بیرون نروید.

شناسایی ۴۶ بیمار جدید کرونایی در مازندران

۴۶ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان مازندران شناسایی و بستری شدند.

رییس دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل از مردم استان خواستند با توجه به حضور پر تعداد مسافران در استان، برای کمتر شدن تعداد بیماران کرونایی، توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۳۶بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۵۶نفر هم در این مدت ترخیص شدند.

دکتر موسوی افزود: اکنون ۲۴۲بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۱۰بیمار جدید کرونایی در ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۱۱ بیمار با بهبودی نسبی در این مدت مرخص شدند.

دکتر سیدفرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۶۱نفر اعلام کرد و افزود: ۲۰بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

شناسایی ۱۶ مورد جدید مبتلا به کرونا در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در ایلام شناسایی شده است.

دکتر محمد کریمیان افزود: با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به کرونا ویروس دراستان شناسایی ۱۶ مورد جدید مبتلا به کرونا درایلامبه ۹۱۰ نفر رسیده است. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هچ گونه مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است. مجموع فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا دراستان ایلام ۶۱ نفر است.

*شهرستان ایلام ۳۷۳ مبتلا و ۲۰ مورد فوتی
*شهرستان ایوان ۱۳۱ مبتلا و ۱۴ مورد فوتی
*شهرستان مهران ۶۱ مبتلا و ۶ مورد فوتی
*شهرستان دهلران ۸۱ مبتلا و ۴ مورد فوتی
*شهرستان دره شهر ۴۹ مبتلا و ۶ مورد فوتی،
*شهرستان ملکشاهی ۲۸ مبتلا و ۱ مورد فوتی
*شهرستان آبدانان ۵۴ مبتلا و ۱ مورد فوتی
*شهرستان بدره ۴۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان سیروان ۳۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان چرداول ۴۱ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان هلیلان ۲۲ مبتلا و بدون فوتی

- تعداد کل مبتلایان استان ۹۱۰ نفر، تعداد بستری موجود ۲۵ نفر، بهبود یافته نیز ۷۲۸ نفر.

شناسایی ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه از ظهر دیروز تا ظهر امروز (دوشنبه) و بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ۳۴ مورد جدید بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان مرکزی شناسایی شده اند افزود: از این تعداد ۲۸ مورد مربوط به زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک است و ۳ مورد مربوط به دانشکده خمین و ۳ مورد هم به دانشکده علوم پزشکی ساوه مربوط است که به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۲۰۱۷ نفر رسیده است.

دکتر جمالیان افزود: از ۲۸ مورد بیمار جدید در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۲۶ مورد به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل بوده اند و ۲ مورد نیز منجر به بستری بیماران در بیمارستان شده است. وی گفت: در شهرستان خمین ۲ بیمار از ۳ مورد ابتلای جدید نیز به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل بوده است و در ساوه نیز یک مورد از بیماران در بیمارستان این شهرستان بستری و ۲ مورد نیز در منزل دوره قرنطینه را سپری می‌کنند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از این بیماری در استان گزارش نشده است و بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی همان ۱۶۹ نفر می‌باشد.

افزوده شدن ۳۰ نفر به تعداد مبتلایان کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با اعلام آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در بوشهر ۳۰ نفر به ‏تعداد مبتلایان این بیماری در استان بوشهر اضافه شد. ‏

دکتر سعید کشمیری بیان کرد: از مجموع افراد مبتلا به کرونا در استان بوشهر ۳۵۵ مورد به‌طور قطعی از این ویروس رهایی یافته‌اند و در ‏حال حاضر ۳۸۹ نفر نیز در مراقبت خانگی قرار دارند. ‏

وی افزود: از ۳۰ مورد مثبت جدید در استان بوشهر، ۱۲ مورد در بوشهر، ۶ مورد در کنگان، ۴ ‏مورد در جم، در گناوه، دشتستان و دیر هرکدام ۲ مورد و در دیلم و عسلویه نیز هرکدام یک مورد جدید شناسایی شده‌اند. ‏

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به جزئیات افراد جدید شناسایی‌شده در استان اشاره و عنوان کرد: از ۱۲ مورد مثبت شهرستان بوشهر ۹ نفر در مرکز ‏بیماریابی شناسایی شدند و تحت مراقبت خانگی قرار گرفتند، ۲ نفر در حال حاضر در بیمارستان بستری و یک نفر دیگر نیز با ‏حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده و برای ادامه درمان در مراقبت خانگی قرار گرفت. ‏ از ۶ مورد مثبت جدید در شهرستان کنگان یک نفر با سابقه سفر به استان فارس، یک نفر غیربومی ‏شاغل در کنگان و ۴ مورد دیگر نیز با سابقه تماس با فرد مثبت شناسایی شده و در حال حاضر در مراقبت خانگی هستند. ‏ ۴ مورد جدید شهرستان جم در مرکز بیماریابی شناسایی شده و همه آن‌ها در ‏مراقبت خانگی به سر می‌برند که این افراد سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند. ‏

وی گفت: در شهرستان‌های گناوه، دشتستان و دیر نیز هرکدام دو مورد به ثبت رسید. این افراد که سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند در مراکز بیماریابی شناسایی و در حال ‏حاضر در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: در شهرستان‌های عسلویه و دیلم نیز هرکدام یک مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شد که مورد جدید شهرستان عسلویه در مراقبت ‏خانگی قرار دارد و مورد جدید شهرستان دیلم نیز در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه بستری است. ‏

دکتر کشمیری با اشاره به بستری ۱۲ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر گفت: از مجموع موارد بستری در ‏بیمارستان‌های استان، ۱۰ نفر باحال عمومی خوب در بخش عادی و ۲ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. ‏

وی با قدردانی از همراهی اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی در عرصه مبارزه با کرونا به نقش و ‏رسالت مهم آن‌ها در آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی و کمک به مدافعان سلامت و سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا اشاره و تاکید کرد: این ‏رسالت همچنان باید ادامه یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: امیدواریم اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی در راه طولانی مبارزه با کرونا خسته نشده و ‏همچنان که خود دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند از توان و ظرفیت‌شان برای آگاه‌سازی، آموزش و هشدار به جامعه ‏مثل گذشته استفاده کنند. ‏

افزایش شدید کرونا در هرمزگان/ ۲۰۵ بیمار جدید شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۲۰۵ مورد دیگر در استان آمار ابتلای قطعی به کرونا در هرمزگان به ۲۷۴۳ نفر رسید.

حسین فرشیدی دوشنبه شب در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۳ هزار و ۲۲۵ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون بستری شده‌اند که ۲ هزار و ۸۶۲ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۱۵۷ نفر همچنان بستری، ۱۰۹ نفر ایزوله، ۲۸ نفر در آی. سی. یو و ۲۰ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۵۹۷ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۲۷۴۳ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان به ۳۸ نفر رسیده است، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوت دیگر گزارش شد. یک فرد ۶۳ ساله ساکن بندرخمیر با سابقه هپاتیت C و یک خانم جوان ۲۴ ساله با داشتن چاقی مفرط در استان هرمزگان فوت کرده‌اند.

به گفته وی، ۲۰۷۷ نفر بیمار قرنطینه ایی تحت مراقبت خانگی هستند، ۱۸ نفر تکمیل درمان را سپری می‌کنند و ۵۶ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

وی با ابراز تأسف از شیب سریع ابتلاء به کرونا در استان هرمزگان طی هفته‌های اخیر عنوان کرد: تعداد ۲۰۵ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۱۲۳ نفر از شهرستان بندرعباس، ۲۱ نفر از رودان، ۹ نفر از میناب، ۲۱ نفر از قشم، ۲۵ نفر از بندرخمیر، ۱ نفر از حاجی آباد و ۵ نفر از بندر لنگه به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۱۹۸۹، میناب با ۲۴۵، قشم ۱۳۱، رودان با ۱۰۲، حاجی آباد با ۶۹، بندر خمیر با ۶۶، کیش با ۵۴، بندرلنگه با ۴۱، پارسیان با ۱۸، بستک ۱۵، جاسک ۷ و سیریک با ۳ و بشاگرد ۳ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

آمار کرونا در فارس در حال افزایش است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۷۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،عبدالرسول همتی اظهار داشت: از هزار و ۶۸۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید۱۹ استان، ۷۴ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۵۶۶ نفر رسیده است.

این مقام مسوول افزود: از ۷۴ مورد جدید در استان، شیراز ۵۰ مورد؛ داراب ۶ مورد؛ مرودشت، ممسنی و زرقان هر کدام ۳ مورد؛ خرم بید و لامرد هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۱۰۶ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست دادند. تاکنون چهار هزار و ۸۲۶ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آوردند و بهبود یافتند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به تحلیل آماری مبتلایان و فوت شدگان و مقایسه این دو موضوع با یکدیگر بیان کرد: در گروه سنی زیر ۱۰ سال در حالی که ۳ درصد ابتلا وجود داشت، مورد فوت گزارش نشده است و در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۷۱درصد ابتلا وجود داشت و ۲۰ درصد موارد فوت گزارش شده و گروه سنی ۵۰ سال به بالا ۲۶ درصد ابتلا بوده و ۸۰ درصد فوت گزارش شده است و این امر نشان می دهد گروه سنی ۵۰ سال به بالا بیشتر در خطر مرگ هستند.

همتی از مردم خواست با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور، مراقب سلامتی خود، خانواده و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
0
سلام،هر وقت فرصت نکنم اخبار استان گوش کنم،از طریق این سایت آمار رو میفهمم،دستتون درد نکنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین