کد خبر: ۶۵۲۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰

طلا از صعود بازماند

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در واکنش به احتمال تصویب برنامه محرک مالی جدید در ژاپن و صعود بازار سهام توکیو کاهش پیدا کرد اما این کاهش به دلیل تنشهای جدید پیرامون هنگ کنگ محدود بود.
آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۷۲۸ دلار و شش سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۲۸ دلار و ۵۰ سنت رسید.

طلا از صعود بازماند

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس در این باره گفت: تصور می کنم که وضعیت بازارهای سهام و سایر داراییهای پرریسک، ریسک پذیری سرمایه گذاران را تقویت کرده و به جذابیت طلا در کوتاه مدت لطمه زده است.

طلا روز جمعه حداکثر ۰.۸ درصد صعود کرده و تا مرز ۱۷۳۹ دلار و ۵۱ سنت پیش رفته بود.

روزنامه نیک کی ژاپن نوشت: ژاپن در حال بررسی بسته محرک مالی به ارزش ۹۲۹ میلیارد دلار است که شامل برنامه های کمک مالی به شرکت‌هایی است که از پاندمی ویروس کرونا آسیب دیده‌اند.

شاخص نیک کی ژاپن در پی انتشار این خبر ۱.۵ درصد جهش پیدا کرد.

در این بین، با تجدید ابهامات سیاسی، هزاران نفر از مردم هنگ کنگ در اعتراض به طرح پکن برای وضع قوانین امنیتی برای هنگ کنگ روز یکشنبه راهپیمایی کردند.

بر اساس گزارش رویترز، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد که قانون امنیت ملی پیشنهاد شده برای هنگ کنگ ممکن است به تحریمهای آمریکا منجر شود و جایگاه این شهر به عنوان یک قطب مالی را به خطر بیاندازد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۹۵۱ دلار و ۶۳ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۸ درصد سقوط کرد و ۸۲۴ دلار و ۶۸ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۷ دلار و ۹ سنت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین