کد خبر: ۶۵۲۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

سطوح آلوده و قطرات تنفسی دو عامل اصلی کرونا هستند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: سطوح آلوده و قطرات تنفسی همچنان دو عامل اصلی انتقال بیماری هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زالی (فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران) گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان تهران ۱۴۳ مورد جدید در بخش های عادی بیمارستانی با تشخیص بیماری کرونا بستری شده اند همچنین ۵۱ بیمار نیز در بخش های ویژه بیمارستانی بستری شده اند.

وی ادامه داد: طی این مدت ۱۹۴ بیمار هم از بیمارستان ها مرخص شده اند. اگر این آمار را با روزهای قبل مقایسه کنیم درصد ناچیزی نسبت به آمار ۲۴ ساعته قبل از آن با کاهش روبرو هستیم. وجود موارد جدید که به بیمارستان ها مراجعه می کنند نشان دهنده این است که باید موارد بهداشتی کما فی السابق مورد اهمیت شهروندان قرار بگیرد.

سطوح آلوده و قطرات تنفسی دو عامل اصلی کرونا هستند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره سفرهای اخیر تصریح کرد: طبیعتا نتیجه این سفرها را نمی توانیم در حال حاضر مورد ارزیابی قرار دهیم و باید ۱۰ تا ۱۴ روز دیگر شاهد اثرات این سفرها باشیم و در آن زمان می توانیم ارزیابی دقیقی از تاثیرات این سفرها بر افزایش یا ثبات بیماری داشته باشیم.

زالی همچنین درباره ضدعفونی معابر خیابانی خاطرنشان کرد: در گذشته ما با شهرداری در خصوص ضدعفونی کردن معابر به توافقات خوبی رسیدیم اما باید بدانیم که مکان هایی که بیشترین میزان تردد وجود دارد نیاز به ضدعفونی دارد که این مکان ها حدود ۸ الی ۹ مورد است که به شهرداری اعلام کرده ایم. طبیعتا نظر کارشناسان این است که مه پاشی و گندزدایی عمومی همه معابر تاثیر چندانی ندارد.

وی تاکید کرد: باتوجه به گزارشی که سی بی سی کشور آمریکا طی ۴۸ ساعت گذشته منتشر کرده است این شائبه ایجاد شده بود که سطوح آلوده موجب انتقال بیماری نمی شود. طبیعتا همانطور که بارها اعلام کرده ایم هنوز هم سطوح آلوده یکی از راههای اصلی انتقال تلقی می شود. دو راه اصلی انتقال بیماری قطرات تنفسی و سطوح آلوده است بنابراین نباید شاهد تسامح در رفتار شهروندان باشیم که و تصور کننده که سطوح آلوده تاثیری بر بیماری ندارد بلکه باید سطوح آلوده را کماکان یکی از مهمترین عوامل بیماری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین