کد خبر: ۶۵۲۹۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه تشریح کرد:

سه ویژگی مجلس دهم/ بیشترین آمار استیضاح مربوط به کدام دوره مجلس است؟

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس دهم از این مجلس به عنوان کم حاشیه ترین مجلس در سال های اخیر نام برد و گفت: مجلس دهم شورای اسلامی با شاکله ی سه جناح مختلف سیاسی، کمترین حاشیه سیاسی را در بین مجلس های گذشته داشته است.
سه ویژگی مجلس دهم/ بیشترین آمار استیضاح مربوط به کدام دوره مجلس است؟
آفتاب‌‌نیوز :

احمد همتی در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران در محل دفتر کاری خود گفت: مجلس دهم سه ویژگی ممتاز نسبت به ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی دارد، کم حاشیه بودن این مجلس، یکی از ویژگی های اصلی مجلس دهم بود، تقریباً سه جناح مختلف تحت عنوان فراکسیون امید، فراکسیون فدایی و فراکسیون مستقل در مجلس دهم وجود داشت، با این همه جناح بازی، حزب بازی و حاشیه های سیاسی این مجلس به مراتب کمتر بود.

وی افزود: توجه به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه نیز یکی دیگر از ویژگی های مجلس دهم بود، هر طرح و برنامه ای که در حمایت از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه بود بدون هیچ گونه معطلی و پس از بررسی های سریع به تصویب می رسید.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه عدالت طلبی و شفافیت سازی را نیز به عنوان ویژگی سوم مجلس دهم عنوان کرد و ادامه داد: یکی از ویژگی های بارز و ممتاز مجلس دهم عدالت طلبی و شفافیت سازی در بسیاری از مواضع، طرح ها و برنامه ها بود.

همتی اظهار داشت: بالغ بر ۱۸۰ قانون در مجلس دهم تصویب شد که بسیاری از این قوانین در حوزه های اقتصادی، سیاسی، محیط زیست، حقوق شهروندی و... بوده است، تعداد زیادی از قوانین و طرح ها و مباحثی که در دهه های گذشته در مجلس شورای اسلامی به دلایل مختلف معطل مانده بود در مجلس دهم به طور ویژه پیگیری شد و به نتیجه رسیده است.

وی تأکید کرد: همه تلاش مجلس دهم بر این بوده است که با تصویب قوانین و برنامه های مختلف، موجبات دلگرمی و افزایش امید جامعه را فراهم کند و کمتر موجب دلسردی و ناامیدی شوند، و از حیث کارنامه درخشان و خوبی نیز دارد، مصوبات مجلس دهم تا حدی ثبات نسبی در جامعه را به دنبال داشته است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس دهم شورای اسلامی اذعان داشت: مجلس دهم از حیث تذکر، سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح، نسبت به مجلس های قبل، بیشترین آمار را داشته است، ۶ استیضاح جدی توسط مجلس دهم انجام شد که از این تعداد، ۲ استیضاح با رأی نمایندگان مجلس منجر به برکناری وزیر شد.

همتی با ارائه گزارشی از فعالیت ها در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه گفت: از یک هزار و ۴۴۰ روز کاری مجلس دهم، بیش از یک هزار روز در حوزه های انتخابیه حضور داشتم و بیش از ۴۵۰ بازدید میدانی در حوزه های انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه انجام شده است.

وی افزود: اختصاص ردیف بودجه برای طرح انتقال آب دریای خزر و سد فینسک، پیگیری تکمیل و تجهیز بیمارستان سوانح سوختگی در سمنان و بیمارستان مهدیشهر، راه اندازی فرودگاه سمنان، تکمیل و ساخت پروژه های راه سازی، جاده نظامی سمنان، محور سمنان – فیروزکوه و... راه اندازی تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی، نساجی، تولید خودرو و... که تعطیل شده بودند و پیگیری منطقه ویژه اقتصادی از مهترین طرح ها و برنامه هایی بودند در در مجلس دهم پیگیری شد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه ادامه داد: استان سمنان کماکان با مشکل کم آبی مواجه هست، همین یک طرح انتقال آب دریای خزر اگر برای سمنان به طور جدی پیگیری و به نتیجه برسد، باعث رشد و توسعه کل منطقه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین