کد خبر: ۶۵۲۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹

لیبرمن: نتانیاهو اسرائیل را به سمت جنگ داخلی می کشاند

«آویگدور لیبرمن» رهبر حزب راستگرای «اسرائیل خانه ما» و وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) با اشاره به شروع محاکمه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم گفت: نتانیاهو برای حل مشکلات شخصی و نجات خود، همه اسرائیل را به یک جنگ داخلی می کشاند.
لیبرمن: نتانیاهو اسرائیل را به سمت جنگ داخلی می کشاند
آفتاب‌‌نیوز :

لیبرمن در گفت‌وگو با سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل افزود که نتانیاهو به جای پرداختن به اتهام‌های قضایی خود، با سخنانش گروه مشخصی از مردم را در برابر گروه دیگری قرار می‌دهد و به تنش‌ها و اختلافات دامن می‌زند.

اولین جلسه محاکمه نتانیاهو به اتهام فساد مالی یکشنبه هفته جاری در دادگاه قدس اشغالی برگزار شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از شروع جلسه دادگاه با حمله به پلیس، دادستانی، روزنامه نگاران و احزاب مخالف آنان را به تلاش برای سرنگونی کابینه راستگرای خود متهم کرد.

لیبرمن در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به جلسه دادگاه نتانیاهو گفت که آنچه در دادگاه رخ داد یک نمایش تمام‌عیار بود و نتانیاهو از تمامی خطوط قرمز در جلسه محاکمه خود عبور کرد.

سال گذشته دادستان رژیم صهیونیستی به صورت رسمی، علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی در پرونده‌های پرداخت رشوه، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

خانواده نتانیاهو نیز در طول ماه‌های اخیر، درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۲ بار درخصوص این پرونده ها به بازجویان پلیس پاسخ داده و علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در حال رسیدگی است.

بسیاری از کارشناسان حقوقی و قضایی، با توجه به اینکه موارد اتهام نتانیاهو بسیار زیاد و حجم پرونده فساد مالی وی دارای پیچیدگی است، معتقدند که بررسی و برگزاری دادگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا صدور رأی نهایی احتمالا ۲ یا ۳ سال به طول انجامد البته تا صدور رای محکومیت قطعی، نتانیاهو مجبور به کناره‌گیری از پست نخست وزیری نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین