کد خبر: ۶۵۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۸

روایت کیهان از وابستگی «پژاک» به آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه «کیهان» در ستون اخبارویژه خود به وضعیت گروه پژاک (شاخه ایرانی پ.ک.ک ترکیه) پرداخته و با تلفیق چند خبر، از وابستگی این گروه به آمریکا خبر داده است. 

کیهان نوشت: گروهك پژاك كه تلاش می كرد خود را گروهی ایرانی و برخوردار از حمایت كردهای ایران معرفی كند، بالاخره ماهیت خود را لو داد. سركرده این گروهك در مصاحبه با «رادیو صدای آمریكا» به فرا ایرانی بودن خود اذعان كرد و گفت: «ملیت اعضای گروه پژاك ایرانی و غیر ایرانی، كرد و غیر كرد است.»ادر همان حال این رادیو برای اینكه وابستگی این گروهك به نظامیان آمریكایی در منطقه را تحت الشعاع قرار دهد خطاب به حاجی احمدی گفت: «بعضی ها می گویند جمهوری اسلامی كمك كرد تا حزب پژاك تشكیل بشود.» و او البته اینكه مولود آمریكا یا ایران باشد را، انكار كرد! 

در ادامه گزارش کیهان آمده است: این در حالی است كه خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین اخیرا گزارشی از اردوگاه نظامی پژاك كه در محدوده مقر فرماندهی نیروهای آمریكایی در اربیل عراق قرار دارد، منتشر كرد و برای اینكه جلوی افتضاح مزدوری پژاك برای آمریكا را بگیرد نوشت: «ما در میان آنان نشانه ای از وجود تسلیحات آمریكایی ندیدیم بلكه اكثر چریكهای این گروه به سلاح های كلاشینكف ساخت روسیه مجهز بودند»! 

کیهان می‌افزاید: رادیو آمریكا در ادامه گزارش خود سعی كرد حمایت آمریكا از پژاك را از چشم ناظران دور كند ولی مشاور ارشد اداره امور خاورمیانه نزدیك وزارت خارجه آمریكا كار این رادیو را دشوار كرد. 

بنابرگزارش کیهان، «دیوید داناها» در پاسخ به سوال رادیو صدای آمریكا گفت: «اگر چه «پ.ك.ك.» كه مادر پژاك می باشد و علیه تركیه فعالیت می كند یك گروه تروریستی است ولی پژاك در فهرست سازمانهای تروریستی قرار ندارد.» وی اضافه كرد: «ما از حقوق اقلیت های قومی پشتیبانی می كنیم» داناها ناشیانه توسل گروهك تحت حمایت كشورش به اسلحه برای برآوردن دستورات نظامی را به تلاش برای آزادی تعبیر كرد و گفت: ما خواهان گسترش آزادی های اولیه برای همه ایرانیان هستیم. 

کیهان در پایان این خبر می‌نویسد: در عین حال اظهارات اخیر سركرده گروهك پژاك از بروز بن بست در ایفای نقش واگذار شده به این گروه حكایت می كند. از این رو حاجی احمدی مصرانه از دوستان كرد ایران از جمله جلال طالبانی رئیس جمهور عراق خواست تا پادرمیانی نموده و ایران را متقاعد كنند كه از تعقیب آنان منصرف شود. وی به رادیو آمریكا گفت: «اگر طالبانی به ما تضمین دهد كه جمهوری اسلامی به ما حمله نمی كند ما نیز اسلحه هایمان را به زمین می گذاریم و فعالیت مسلحانه نخواهیم كرد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین