کد خبر: ۶۵۳۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲

توضیح معاون دادگستری گیلان درباره قتل دختر ۱۳ ساله؛ قربانی تعصب پدر شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به قتل دختر ۱۳ ساله در یکی از روستاهای شهرستان تالش علت بروز چنین خشونت هایی را رکود فکری و فقر فرهنگی دانست و گفت: پدر این دختر در حال حاضر در بازداشت به سر می برد.
آفتاب‌‌نیوز :

جان احمد آقایی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ۲۸ اردیبهشت ماه این دختر ۱۳ ساله به همراه جوانی به قصد ازدواج از منزل متواری می‌شود و یک روز پس از آن پدر این دختر شکایتی تحت عنوان آدم ربایی در دادسرای شهرستان آستارا مطرح می کند.

وی ادامه داد: پرونده جهت بررسی در دستور کار دادسرا قرار می گیرد و پس از دستگیری پسرجوان؛ وی به مدت ۲۴ ساعت بازداشت می شود.

توضیح معاون دادگستری گیلان درباره قتل دختر ۱۳ ساله؛ قربانی تعصب پدر شد

وی تصریح کرد: با اطلاع رسانی دادسرا؛ پدر و مادر و بستگان این دختر به دادسرا مراجعه می کنند و وی را مورد تفقد و عطوفت قرار می دهند و بازپرس با مشاهده اینکه پدر به ظاهر با مهربانی و گذشت از اشتباه دختر چشم پوشی کرده است؛ این دخت را تحویل خانواده می دهد.

آقایی خاطرنشان کرد: پدر دختر با مهربانی که از خود نشان می دهد ، اعتماد بازپرس را جلب می کند و به همین دلیل بازپرس از تحویل وی به خانواده اطمینان خاطر داشته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تصریح کرد: پس از اینکه فرزند تحویل خانواده می شود آنها شب را در منزل یکی از بستگان در آستارا می گذرانند و فردای آن روز به روستای خود مراجعت می کنند که در هنگام غروب وقتی دختر در خواب بوده، پدر با دو ضربه داس به گردن دختر، وی را به قتل می رساند.

وی اضافه کرد: پدر این دختر بلافاصله پس از این اقدام از کار خود پشیمان شده و از خانه بیرون می آید و تقاضای کمک می کند اما بی فایده است ومتاسفانه این دختر ۱۳ساله به دلیل تعصب مذموم و مسموم پدر که در دین و عرف ما مورد پذیرش نیست، به قتل می رسد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اضافه کرد: پدر دختر در حال حاضر در بازداشت است و پرونده ای نیز درباره رابطه نامشروع و آدم ربایی در دادسرا در حال رسیدگی است.

آقایی خاطر نشان کرد: والدین باید به نیازهای روحی، عاطفی و روانی فرزندان خود به ویژه در دوران بلوغ توجه کنند؛ چرا که عدم آگاهی والدین از شیوه های تربیتی پیامدی جز رکود فکری ندارد و متاسفانه این رکود، گاهی منجر به تعصبات مذموم و در نتیجه آن بروز چنین خشونت هایی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
0
چرا برای جلویگیری از این تعصب های مذموم و شیطانی قانون نداریم؟ چرا ولایت قهری پدر وسیله ای شده برای قتل های ناموسی؟ تا به کی و چقدر باید دختران و زنان این مرز و بوم به قتل برسند تا قوانین حمایت از فرزندان در مقابل والدین نااهل اجرا شود؟ می دانید چرا غرب غرب شد؟ چون برای آنها مهم حقوق و حیات بشر بود و هیچ چیزی در ذهن قاضی رسوخ نمی کند غیر از حمایت قانونی از حقوق افراد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین