کد خبر: ۶۵۳۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
مجموعه‌مستندی درباره زنان ایرانی؛

بهاره رهنما با «آفرود مزه‌ها» به شبکه نمایش خانگی می‌آید/ تا امروز آشپزی بلد نبودم!

بهاره رهنما که پیش‌تر مستند «صدام کن مامان» را ساخته است، به تازگی با ایده‌ای جدید اقدام به ساخت مجموعه مستندی به نام «آفرود مزه‌ها» کرده است. او از چگونگی شکل‌گیری ایده ساخت این مستند در روزهای قرنطینه و البته هنر آشپزی زنان ایرانی می‌گوید.
آفتاب‌‌نیوز :

بهاره رهنما درباره روزهای کرونایی و خانه‌نشینی اجباری که موجب شکل گرفتن طرح اولیه این مجموعه مستند شده است، گفت: «در ادامه علاقه‌ام به ساخت مستند، تصمیم به ساخت برنامه‌ای گرفتم که ایده‌اش از دوران قرنطینه و خانه‌نشینی آمد. من هیچ‌گاه زن خانه به معنی فردی که در خانه بماند و اموری چون آشپزی انجام دهد، نبودم و راستش از 13 سالگی هم شاغل بوده‌ام. در این بیست‌وهفت هشت سال کمتر فرصتی برای آشپزی برایم فراهم می‌شد اما آشپزی را واقعا دوست داشتم.»

بهاره رهنما با «آفرود مزه‌ها» به شبکه نمایش خانگی می‌آید/ تا امروز آشپزی بلد نبودم!

او در ادامه گفت: «کرونا موجب شد تا شروع کنم به آشپزی و پختن کیک و خوراکی‌هایی دیگر... این اتفاق موجب شد تا متوجه شوم آشپزی عجب هنری‌ست که تا امروز آن را بلد نبوده‌ام. پس شروع کردم به سوال و پرس‌وجو از خانم‌های خانه‌دار اطرافم؛ از خواهر و مادر خودم تا دوستانم و از آنها کمک خواستم تا غذاهای مختلف را کشف کنم و بپزم.»

بهاره رهنما در مورد «آفرود مزه‌ها» گفت: «بعدها به این فکر افتادم که مستندی بسازم از قلب خانه‌های ایرانی که آشپزخانه‌هاست و سراغ خانه‌هایی بروم که زنان ایرانی آنجا با عشق آشپزی می‌کنند. برای این کار می‌توانیم از تمام نقاط تهران و ایران و حتی از ایرانی‌های خارج از ایران استفاده کنیم تا به نوعی معرف خانم‌های ایرانی از طبقه‌های مختلف جامعه باشیم. فکر می‌کنم به نحوی فرهنگ ایرانی مثل مهربانی، بزرگواری و هنرمندی مادران ایران در این مجموعه اشاعه پیدا می‌کند.»

رهنما در انتها دلیل انتخاب قالب مستند برای کار خود را این‌گونه شرح داد: «از آنجایی که مستند شیوه مورد علاقه‌ام در فیلسمازی است، تصمیم گرفتم با گروهی جمع و جور دست به کار شوم. البته در آینده اسپانسرهایی نیز به ما اضافه خواهند شد و ما را در این کار یاری خواهند کرد.»

عوامل این پروژه عبارتند از: طراح ، کارگردان و مجری: بهاره رهنما، تهیه‌کننده و تدوینگر: مجید فتاحی، مجری طرح: رضا بهرامی، روابط عمومی: میلاد بهار

گفتنی است این مجموعه مستند در 15 قسمت برای پخش در شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین