کد خبر: ۶۵۳۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

مانیچی ژاپن: پهلو گرفتن نفتکش های ایران ونزوئلا را شادمان کرد

روزنامه مانیچی ژاپن با انتشار گزارشی از «پهلو گرفتن نفتکش های حامل سوخت ایران در بنادر ونزوئلا»، این اقدام تهران را مایه «شادمانی» کاراکاس دانست.
مانیچی ژاپن: پهلو گرفتن نفتکش های ایران ونزوئلا را شادمان کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«اگرچه ونزوئلا خود یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر نفتی دنیا است اما شرایط فعلی کشور برای تامین سوخت مناسب نیست و در چنین وضعیتی ایران کمک بسیار مهمی در اختیار آن کشور قرار داده است».

روزنامه با اشاره به اقدام ایران و شادمانی ونزوئلا از پهلو گرفتن نفتکش های ایرانی خاطر نشان کرده است: «هر دو کشور با چنین همکاری، در واقع دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و تحریم های آن کشور را به چالش کشیدند».

مانیچی نوشته است: اعزام نفتکش های حامل سوخت ایران، برای ونزوئلا گشاینده صفحه تازه ای در روابط دو کشور خواهد بود و نفوذ آنها را در حیاط خلوت غرب فزاینده تر خواهد کرد.

گزارش به «تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا و نزدیک شدن یک به یک نفتکش های ایرانی به سواحل این کشور» پرداخته و از قول «راس دالن» از شرکت بازاریابی کاراکاس کپیتال در میامی نقل کرده است: «ونزوئلا برای چند هفته ای نفس راحتی می کشد البته هنوز با چالش تامین سوخت روبرو است و باید برای این چالش راهی بیاندیشد».

روزنامه گزارش کرده است مساله کمبود سوخت در ونزوئلا موضوعی مربوط به سال های اخیر است اما با نظرداشت فشارهای حداکثری و تحریم های آمریکا شدت گرفته است.

مانیچی نوشت که رهبران و مسئولان ارشد ونزوئلا از ملت، رهبری و رییس جمهوری اسلامی ایران تشکر کرده اند و افزوده اند که «ملت های دو کشور مانند دیگر کشورهای جهان حق تجارت دارند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین