کد خبر: ۶۵۳۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

هشدار سران اروپایی به نتانیاهو درباره اشغال کرانه باختری

سران کشورهای اروپایی با هشدار به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اشغال کرانه باختری، از او خواستند این طرح را اجرا نکند.
آفتاب‌‌نیوز :

برخی منابع صهیونیست می‌گویند تعدادی از سران کشورهای مهم اروپایی طی روزهای اخیر نامه‌های شخصی به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارسال کرده و از او خواستند که درباره موضوعات فلسطینی فقط مطابق با قوانین بین‌المللی عمل کند.

«باراک راوید» خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در نامه خود به نتانیاهو نوشته است: «دوستانه می‌خواهم که دولت جدید شما، گام‌های یک‌جانبه برندارد. چنین اقدامی ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کند».

هشدار سران اروپایی به نتانیاهو درباره اشغال کرانه باختری

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» به نقل از این گزارش، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز طی نامه‌ای مشابه به نتانیاهو از او خواست که طرح اشغال کرانه باختری را اجرا نکند.

البته در این گزارش ذکر نشده که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز چنین نامه‌ای به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشته یا خیر.

بر این اساس، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا که کشورش به سختی از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده، اما از موضوع فلسطین غافل نشده و طی نامه‌ای به نتانیاهو نوشت: «ما باور داریم که باید به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته شود و راهکار دو دولتی مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل حاصل شود».

به نوشته عروتص شوع، «جوزپه کُنته» نخست‌وزیر ایتالیا دیگر رهبر اروپایی بود که چنین نامه‌ای نوشته و تاکید کرده است: «مذاکرات با فلسطینیان باید از سر گرفته شود و راهکار دو دولتی نیز بر مبنای قوانین بین‌المللی اجرا گردد».

راوید می‌گوید رونوشت‌هایی از این نامه‌ها برای «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید و دیگر نخست‌وزیر چرخشی در ائتلاف کابینه جدید نیز ارسال شده است.

چند روز پیش نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه ۲۵ کشور اروپایی از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند هیچ بخشی از طرح اشغال کرانه باختری را اجرا نکند، درباره این اقدام هشدار داده بود.

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

روزنامه «هاآرتص» امروز (چهارشنبه) گزارش داد «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی طی دیدار اخیر با فرماندهان ارشد ارتش به آنها هشدار داده که برای تنش‌های احتمالی در اراضی اشغالی آماده شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین