کد خبر: ۶۵۳۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

سناتور روس اعزام نیروی نظامی از روسیه به لیبی را رد کرد

«ولادیمیر ژاباروف» سناتور روس در واکنش به ادعاهای آمریکا، اعلام کرد مسکو نیروی نظامی به لیبی اعزام نکرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

بنابر گزارش خبرگزاری روسی «اینترفکس» به نقل از شبکه العربیه، «ولادیمیر ژاباروف» سناتور روس امروز چهارشنبه اعلام کرد روسیه نیروی نظامی به لیبی اعزام نکرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که روسیه تسلیحات پیشرفته در اختیار نیروهای «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی قرار نداده اما تلاش می‌کند تا مداخله خود در لیبی را پنهان کند. وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که رنگ‌آمیزی مجدد هواپیماهای روسیه در لیبی باعث پنهان ماندن حقیقت نبوده و فعالیت‌های بی ثبات کننده مسکو در لیبی کاملا آشکار است.

سناتور روس اعزام نیروی نظامی از روسیه به لیبی را رد کرد

فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا هم پیش از آن با صدور بیانیه‌ای مدعی شد روسیه با استقرار جنگنده در لیبی، قصد دارد گروه‌های پیمانکار نظامی خصوصی را که در این کشور فعالیت کرده و به نیروهای تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی کمک می‌کنند، حمایت نماید.

معاون رئیس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان روسیه (دوما) در واکنش، ادعای فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در آفریقا (آفریکام) را رد کرده بود.

این مقام روس در واکنش به اظهارات فرمانده نیروهای آمریکا در آفریقا گفت که «اتهامات واشنگتن در رابطه با هواپیماهای روسیه در لیبی، ساختگی و دروغ است».

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین