کد خبر: ۶۵۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۴
سخنگوی وزارت خارجه خبر داد

اصرار احمدی‌نژاد برای بازدید از برج‌های دوقلو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیدمحمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر تاکید کرد که بازدید از محل برج‌های دو قلو و ادای احترام نسبت به قربانیان حادثه تروریستی یازدهم سپتامبر همچنان‌در برنامه‌سفر  محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران به نیویورك قرار دارد.

حسینی با اشاره به برخی تلاش‌های مقامات آمریكایی برای لغو این بازدید،گفت : باید مشخص شود كه مقامات آمریكایی از ادای احترام رییس جمهوری اسلامی ایران به قربانیان این حادثه ، چه ضرری می بینند.

حسینی همچنین در پاسخ به سووالی از احتمال دیدار منوچهر متكی وزیر امور خارجه ایران با احمد ابوالغیط، وزیر امور خارجه مصر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبرداد. وی سطح روابط ایران و مصر را مناسب و قوی توصیف‌و ابراز امیدواری كرد كه قدم‌های جدی‌تر و مناسب‌تری در این مسیر برداشته شود تا بتوان فرصت مناسب را برای ارتقای مناسبات تهران و قاهره فراهم كرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به سووال دیگری در خصوص‌سفر حسن روحانی به آلمان و دیدار وی با برخی مقامات آلمانی خاطرنشان كرد: مباحثی كه او در این دیدارهامطرح كرده توضیح مواضع جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی‌در پاسخ به‌سووال دیگری با اشاره به توافقات‌ایران و آژانس‌بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان كرد كه این منطقی‌ترین و اثربخش‌ترین مسیری است كه انتخاب شده است.

حسینی تصریح كرد: ابتكار ایران و آژانس برای ابهام زدایی و حل مسایل باقی مانده در چارچوب معاهده ان پی تی است. وی در پاسخ به سووال دیگری در خصوص آدم‌ربایی آمریكایی‌ها در عراق گفت: آمریكایی‌ها هراز گاهی در عراق مرتكب آدم‌ربایی می‌شوند كه نقض صریح مقررات و عرف دیپلماتیك است.

سخنگوی وزارت‌امور خارجه این‌اقدام آمریكایی‌ها را برای فریب‌افكار عمومی دانست و نمونه‌های آن را بازداشت پنج مامور دیپلماتیك ایران‌در اربیل عراق و برخورد نیروهای آمریكایی با هیات وزارت نیرو و هیات اخیر ایرانی عنوان كرد.

حسینی در پاسخ به سووال دیگری در خصوص اتهامات مطرح‌شده مبنی‌بر انتقال سلاح ایرانی به عراق و افغانستان خاطرنشان كرد كه این اتهام جدیدی نیست ، اتهامی است كه مرتب تكرار می‌شود. وی تاكید كرد كه ایران امنیت همسایگان را امنیت خود می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص تلاش‌های صورت گرفته برای آزادی "فرهادی" گفت:با مسوولان كردستان عراق و همچنین مسوولان دولت مركزی این كشور در تماس هستیم.

حسینی با اشاره‌به اینكه مسوول‌اصلی این اقدام‌آمریكا و نیروهای اشغالگر هستند، خاطرنشان كرد كه ایران از طریق‌سفارت سوییس در تهران اعتراض خودرا مطرح كرده و آن را پیگیری می‌كند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به‌سوالی تاكیدكرد كه نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی ایران از توانمندی لازم برای بازدارندگی در مقابل هر تهدیدی برخوردارند. حسینی خاطرنشان كرد كه تهدیدات رسانه‌ای مطرح شده علیه ایران زمینه‌ای ندارد و جنگ روانی است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به‌سوال دیگری درمورد تعلیق غنی‌سازی، این بحث را قدیمی دانست و گفت : خود مدیركل آژانس بحث تعلیق غنی‌سازی را بحثی قدیمی عنوان كرده است. در سیاست‌های هسته‌ای ایران، تعلیق جایگاهی ندارد.
حسینی گفت: بایداز ابتكارات جدیدصحبت كرد وابهامات و مسائل باقیمانده را در آن چارچوب حل و فصل كرد. وی با اشاره به توافقات اخیر ایران و آژانس خاطرنشان كرد كه آژانس بر ادامه این روند تاكید دارد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حضور دكتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه كلمبیا نیز با اشاره به برخی مانع‌تراشی‌های آمریكا گفت: ما به دنبال آن هستیم كه این برنامه حتما اجرا شود. 

حسینی درپاسخ به سئوال دیگری درخصوص سفر نماینده ویژه فرانسه پیرامون مسایل لبنان به تهران گفت : ما اخیرا شاهد مواضع متناقضی از سوی مسئولان فرانسوی بوده‌ایم، مواضعی كه برخی از مقامات فرانسوی تلاش كردند به‌نحوی آن را اصلاح كنند ولی برغم این، مواضعی تند در خصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران داشته‌اند وتلاش‌هایی برای تشدیدتحریم‌ها خارج‌از چارچوب قطعنامه انجام داده‌اند كه مجموعه این اقدامات باید ارزیابی شود و در خصوص این سفر بعدا اظهارنظر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین