کد خبر: ۶۵۳۲۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶

جنجال جدید درباره سرنوشت پول‌های شاهزادگان سعودی

بحث داغ سرنوشت پول‌های بازداشت شدگان هتل "ریتز کارلتون" بعد از انتشار فایل ویدیویی از سوی یک مخالف سعودی که شامل اظهارات مقام سابق بانک درباره میزان پول‌های به دست آمده و میلیاردها دلار است، دوباره به سر زبان‌ها افتاده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سرنوشت پول‌های به دست آمده از بازداشت شدگان هتل ریتز کارلتون دوباره مورد توجه قرار گرفته است.

عمر بن عبدالعزیز، مخالف سعودی فایل ویدیویی را در صفحه توییتر خود منتشر کرد که شامل اظهارات سعید الزهرانی،‌ مقام سابق بانک سعودی است. او مسؤول پرونده پول‌های شاهزادگان و تجار بازداشت شده در هتل ریتز بود.

جنجال جدید درباره سرنوشت پول‌های شاهزادگان سعودی

الزهرانی اشاره می‌کند که درخواست بلوکه کردن پول‌های محمد بن نایف ولیعهد سابق، ولید بن طلال، شاهزاده میلیاردر، محمد بن عبود العمودی، فواز الحکیر و دیگر شاهزادگان و تجار سعودی را دریافت کرده بود و ارزش این پول‌ها به ده‌ها میلیارد دلار می‌رسید.

امیمه النجار، فعال حقوقی با بیان اینکه "دزد به دزد زده" گفت، میلیاردها جمع کرده‌اند در حالیکه مالیات‌های ملت فقیر سه برابر افزایش یافت، میلیاردها کجا رفتند، چه کسی آنها را خورد؟

یک کاربر دیگر به نام فهد می‌افزاید، این پول‌ها موجودند، تقدیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خواهند شد تا بار دیگر چشمانش را ببند، جوانان سعودی مساله‌شان بسیار ساده است، کنسرت‌ها و فستیوال‌ها دایر می‌شوند تا بحث پول‌های کشورشان که کجا رفته‌اند را فراموش کنند.

شکری الهزیل، محقق فلسطینی نیز می‌گوید، زندان‌بان، زندانی، حاکم و جلاد و قربانی همه به لحاظ سیاسی و اقتصادی به سازمان فساد تعلق دارند و چه کسی سوال درباره سرنوشت پول‌های زندانیان ریتز کجاست، برایش مهم است؟

هتل ریتز کارلتون بار دیگر برای استقبال از مهمانان بازگشایی شده در حالی که قبلا به بازداشتگاه مسؤولان، شاهزادگان سعودی و تجار در راستای کمپین بحث برانگیز مقابله با فساد ولیعهد سعودی علیه شاهزادگان از سال ۲۰۱۷ تبدیل شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین