کد خبر: ۶۵۳۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
تبلیغات

آموزش صحیح شستشوی مبل در منزل

همانطور که می‌دانید مبلمان با رنگ‌های روشن بیشتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرند و کثیفی بیشتری را نشان می‌دهند بخصوص اگر در منزل فرزند کوچک دارید ممکن است مبلمان شما در اثر ریختن مواد غذایی و یا دست‌های کثیف کودک لکه شده باشد در این مورد از شما می‌خواهیم بعد از دیدن لکه دستپاچه و شتابزده عمل نکنید و لکه را با هر ماده شوینده‌ایی تمییز نکنید.
آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای جلوگیری از کثیف شدن مبلمانتان بصورت دائم روی آن روکش و یا ملاحفه کشیده‌اید باید بگوییم که نه تنها از زیبایی و راحتی مبل‌تان استفاده نکرده‌اید بلکه با این کار انرژی و حس شادابی را در منزل از بین خواهید برد و محیط خانه را شلخته و پژمرده خواهید ساخت.

شما با دیدن طرح، مدل و رنگ مبلمان در منزل باید از انتخاب خود لذت ببرید نه اینکه با پوشاندن آن این لذت را از خود و اعضای خانواده بگیرید. در حقیقت این وسایل منزل شما هستند که باید در اختیار شما باشند نه اینکه شما در اختیار آنها؛ و اگر مرتی بیم خرابی و یا کثیفی مبل و وسایل منزل را داشته باشید زندگی پر از استرس و نگرانی تجربه خواهید کرد که خوشآیند نخواهد بود.

آموزش صحیح شستشوی مبل در منزل

هرچند ما تا حدود نگرانی شما را درک خواهیم کرد و برای خلاص شدن از این وسواس با شما هستیم تا نحوی شستشوی صحیح مبل را در منزل به شما آموزش دهیم تا دیگر نگران کثیف شدن مبلمانتان نباشید و با خیالی آسوده بدون اینکه روکشی بر روی آن بکشید از آن‌ها استفاده کنید و از زیبایی و راحتی مبلمان و صندلی‌هایتان لذت ببرید.

برای شستشوی کامل مبلمان در منزل

اولین قدم در شستشوی مبلمان در منزل این است که با یه فرچه نرم به آهستگی رو مبل بکشید تا اگر ماده یا جسم اضافی به مبل چسبیده شده است از آن جدا شود، این کار را به آهستگی انجام دهید تا مبل شما آسیب نبیند. شما می‌توایند روی پایه‌ها و دسته‌های مبل نیز فرچه را بکشید تا اگر ذره ایی به بدنه مبل چسبیده جدا شود.

آموزش صحیح شستشوی مبل در منزل

مرحله بعد استفاده از جاروبرقی است برای اینکه گرد و غبار و خرده ریز‌های مبل را تمیز کنید جاربرقی بهترین وسیله است، زیرا که با مکندگی بالا باعث می‌شود تمامی ذرات غبار و ذرات خوراکی که در درز‌های تشک و پشتی‌های مبل فرورفته اند از روی مبل پاک شوند.

اگر حیوان خانگی مثل گربه یا سگ در منزل دارید برای جمع کردن مو و پرز‌های حیوان باز می‌توانید از جاروبرقی کمک بگیرید.

آموزش صحیح شستشوی مبل در منزل

پس از آن با یک دستمال نرم و مرطوب تمام مبل را گردگیری کنید تا همه گرد و غبار‌های روی مبل کاملا برطرف شود. بهتر است که دستمال مرطوب شما سفید باشد، زیرا اگر دستمال شما رنگی باشد ممکن است رنگ دستمال به مبل انتقال پیدا کند.

آموزش صحیح شستشوی مبل در منزل

در صورتی که کوسن‌های مبلتان لکه و چرک شده‌اند و فکر می‌کنید در اثر شستشو در منزل تمیز نخواهند شد بهترین کار این است که با توجه به سایز و جنس کوسن با یک خشکشویی آنلاین تماس بگیرید و قیمت خشکشویی کوسن را بپرسید پس از آن با سپردن کوسن و بالشت‌ها به خشکشویی از فشار کاری خود کم خواهید کرد و با خیالی راحت به شستشوی مبلمان ادامه دهید.

بهترین ماده شوینده برای مبل سرکه سفید است شما می‌توانید از شامپو و یا اسپری مخصوص شامپوی فرش نیز استفاده کنید. تشتی را از آب ولرم پر کنید و مقداری شامپو به آن اضافه کنید آن را حسابی با آب مخلوط کنید و پس از یک اسفنج تمییز را در محلول بزنید و آن را کامل فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود و سپس شروع به پاک کردن مبلمان کنید.

پس از شستشوی کل مبل از حوله کاغذی استفاده کنید و در اینصورت آب مانده در پارچه مبل را خواهید گرفت.

فراموش نکنید که مبل نباید کاملا خیس شود، زیرا که ممکن است تشکت و ابر‌های داخل مبل خشک نشوند و در صورت خیسی آب روند و یا از فرم خود خارج شوند، از این رو شما تنها باید پارچه یا رویه مبل را تمیز کنید.

پس از پایان مراحل شستشوی مبل، حدود ۵ تا ۶ ساعت بر روی مبل نشینید و اجاز دهید مبل در معرض هوا قرار گیرد تا کاملا خشک شود.

حروف اختصاری روی مبل

روی تمامی مبل‌ها برچسبی وجود دارد که نحوه مراقبت و شستشوی مبل با شوینده‌های مجاز را در آن توضیح داده است. قبل از اقدام به شستشوی برچسب را به دقت مطالعه کرده و طبق آن عمل کنید. این دستورالعمل‌ها به صورت حروف اختصاری نوشته شده، تعدادی از این علایم را بررسی می‌کنیم تا هنگام شستشو و نظافت دچار خطا نشوید:

W حرف اختصاری آب به زبان انگلیسی است که معنی آن استفاده از آب خالی یا بخار آب برای نظافت می‌باشد.

WS نشان دهنده این است که نظافت مبل با محلول پایه آب و مواد شیمیایی ایرادی ندارد.

S این علامت به معنی تمیز کردن مبل به صورت خشک کردن باید صورت بگیرد.

O یعنی مواد به کار رفته در محصول از مواد ارگانیک تشکیل شده و فقط با آب سرد باید شستشو شود.

X این حرف نشان می‌دهد مبل باید با برس یا جارو برقی نظافت شود و بعد از آن با شامپوی مخصوص تمیز گردد.

لکه‌گیری مبلمان

همانطور که می‌دانید مبلمان با رنگ‌های روشن بیشتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرند و کثیفی بیشتری را نشان می‌دهند بخصوص اگر در منزل فرزند کوچک دارید ممکن است مبلمان شما در اثر ریختن مواد غذایی و یا دست‌های کثیف کودک لکه شده باشد در این مورد از شما می‌خواهیم بعد از دیدن لکه دستپاچه و شتابزده عمل نکنید و لکه را با هر ماده شوینده‌ایی تمییز نکنید.

بسته به اینکه لکه روی مبل بر اثر شکلات، آب میوه، جوهر خودکار و ... باشد روش‌های متفاوتی برای شستشو باید انتخات کنید، زیرا در واقع هر لکه حلال خاص خودش را دارد و درصورتی که روش غیراصولی را برای از بین بردن لکه استفاده کنید ممکن است رد لکه برای همیشه روی مبلتان بماند؛ بنابراین با تشخیص اینکه هر لکه در اثر چه چیزی ایجاد شده است حلال آن راشناسایی کنید و با روش صحیح شروع به لکه گیری کنید. بهتر است در این صورت با مبل‌شویی و یا خشکشویی معتبر تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین