کد خبر: ۶۵۳۲۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

واکنش مقام نیروی انتظامی به شنود اطلاعات افراد از طریق "چیپ "در گذرنامه‌ها

سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی گفت: ردیابی افراد از طریق کار گذاشتن تراشه یا چیپ در گذرنامه‌ها شیطنت در فضای مجازی است.
آفتاب‌‌نیوز :

چندی پیش کلیپی در فضای مجازی دست به دست شد که در ظاهر نشان می دهد در داخل جلد گذرنامه‌ها یک چیپ کار گذاشته شده و ادعا می شد برای شناسایی اتباع ایرانی در سفرها و حتی شنود اطلاعات موبایل ها به کار می رود، سرهنگ صادق رضا دوست در واکنش به این فضا سازی، اظهار کرد: این موضوع از دو حدود سال پیش هم مطرح بود که همان زمان در این‌خصوص بحث شد و توضیح لازم داده شد.

به گزارش سایت پلیس، وی ادامه داد: ایران همانند ۹۰ درصد از کشورهای دنیا گذرنامه‌اش الکترونیکی است و براین اساس تراشه‌ای الکترونیکی در آن نصب شده که در روی جلد گذرنامه نیز علامتی شبیه دوربین حک شده که قابل رویت و در واقع بیانگر نوع گذرنامه و الکترونیکی بودن آن است.

واکنش مقام نیروی انتظامی به شنود اطلاعات افراد از طریق

سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اعلام عضویت جمهوری اسلامی ایران در PKD که مرکز آن در کانادا است، خاطرنشان کرد: بر این اساس گذرنامه‌های صادره در جمهوری اسلامی ایران، از نوع و نسل گذرنامه الکترونیکی بوده که در واقع نشانه‌ای از استاندارد بودن این نوع از گذرنامه‌ها در مجامع بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: این تراشه در واقع به منظور افزایش ضریب ایمنی گذرنامه ها و جلوگیری از جعل آنها استفاده می شود.

سرهنگ رضادوست در پاسخ به این سوال که گفته می شود از طریق این تراشه، صاحبان گذرنامه شنود می شوند، گفت: همانگونه که پیشتر گفته شد، این تراشه ها بر پایه استانداردهای بین المللی بوده و چنین عملکردی ندارند. انتشار این مطالب در فضای مجازی از سوی افراد غیر متخصص و ناآگاه صورت می‌گیرد و در واقع می توان گفت که یک شیطنت در فضای مجازی است؛ در حالی که این مسئله دو سال پیش نیز مطرح شد و شفاف سازی لازم در این زمینه صورت گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
1
این کار برای ناجا عجیب به نظر می رسد؟این کاری هست که خیلی وقته شروع کرده ..
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
1
حالاهست یانه چرا...
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
دیشب ی مشکلی پیش اومد برام زنگ زدم ۱۱۰ یکساعت و ده دقیقه بعد اومد بعد در شیراز و بعد اومد طلبکار هم بود اصلا به ماشبن تصادفی من نگاه نکرد و یک ماکسیما به ماشین من زد و فرار کرد جالبه با ۳ شماره آخری و ۹۳و سری که دادیم گفتتد ماکسیما به این شماره نیست و خودشان گفتند حتما شماره یک ماشین دیگه روش نصب بوده .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
هر تکنولوژی.....بدرد بخوره شما میخرید ولی هنوز یک وسیله آبپاش برای خاموش کردن آتش جنگل ندارید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین