کد خبر: ۶۵۳۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

واکنش فیسبوک به تهدید ترامپ را مصداق دانست

مدیر اجرایی فیس بوک با انتقاد از تهدید اخیر ترامپ برای بستن شبکه‌های اجتماعی، گفت: سانسور واکنش مناسب توسط دولت ترامپ نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

مارک زاکربرگ مدیر اجرایی شبکه فیس بوک روز پنجشنبه در واکنش به تهدیدهای ترامپ گفت: اقدام به سانسور واکنش مناسب برای دولتی که ( ادعا می کند ) نگران سانسور است، نیست.

زاکربرگ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: من باید درک کنم که آن‌ها واقعاً چه کاری را انجام می‌دهند، اما به طور کلی من فکر می‌کنم دولت (آمریکا) تصمیم دارد دست به سانسور بزند.

واکنش فیسبوک به تهدید ترامپ را مصداق دانست

یک روز بعد از تهدید ترامپ برای بستن شبکه‌های اجتماعی، کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که ترامپ امروز دستور اجرایی در مورد شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی را امضاء می‌کند.

به گزارش رویترز، ترامپ قرار است، امروز با امضای دستور اجرایی، دستور بازبینی قانونی را بدهد که مدت‌ها است از شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس بوک در برابر مطالب ارائه شده کاربران در این شبکه‌ها از آنان محافظت می‌کرد.

درصورت امضای دستور اجرایی ترامپ، شبکه‌های توییتر و فیس بوک باید مسئولیت مطالب ارائه شده توسط کاربران خود را بر عهده بگیرند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که علاقه‌ای فراوان به سخن پراکنی در فضای مجازی دارد، روز چهارشنبه در پی اختلاف پیدا کردن با شبکه اجتماعی توئیتر، از طریق "حساب توئیتری" خود تهدید کرد که از دسترسی مردم کشورش به شبکه‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

شرکت توییتر روز گذشته پیام‌های توییتری ترامپ را گمراه‌کننده خوانده و او نیز در مقابل این شبکه را به مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا متهم کرده بود.

ترامپ در پیام توئیتری نوشت: جمهوری خواهان احساس می‌کنند که شبکه‌های اجتماعی روی هم رفته صدای محافظه کاران را خاموش و از رسیدن سخنان و نظرهای آنان به مردم جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: در نتیجه پیش از اینکه اجازه دهم چنین اتقاقی رخ دهد، یا با قدرت آن‌ها را در وادار به پذیرش مقررات و عمل در چارچوب قوانین و در غیر این صورت همه آن‌ها را تعطیل خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سیروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
0
واکنش فیسبوک به تهدید ترامپ را مصداق دانست!!
بله بله
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین