کد خبر: ۶۵۳۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۹

توصیه‌های وزارت بهداشت برای حضور کارکنان در ادارات

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه از روز شنبه تمام کارکنان بخش دولتی به سر کار خود باز خواهند گشت، جزئیات پروتکل‌های بهداشتی را تشریح کرد‌.
توصیه‌های وزارت بهداشت برای حضور کارکنان در ادارات
آفتاب‌‌نیوز :

محسن فرهادی، با اشاره به آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از روز شنبه دهم خردادماه، تمام کارکنان به‌خصوص در بخش دولتی با ظرفیت صد درصدی به سر کار خود باز خواهند گشت بنابراین پروتکل‌های بهداشتی باید کاملاً رعایت شود.

وی افزود: نحوه چیدمان میزها، صندلی‌ها، قرار گرفتن در اتاق‌ها، استفاده از امکانات تهویه طبیعی یا مصنوعی، گندزدایی سطوح خصوصاً سطوحی که به‌طور روزمره استفاده می‌شود باید مدنظر قرار بگیرد. اگر قرار باشد از سالن‌های غذاخوری استفاده شود نیز باید تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی رعایت و فاصله حداقل یک متری حفظ شود.

وی تاکید کرد: ما توصیه می‌کنیم غذایی مصرف نشود اما به‌هرحال اگر غذا قرار است در اداره صرف شود باید بهداشت غذایی و فردی رعایت شود. همچنین هرگونه دست‌به‌دست کردن قوری چای و ظرف غذا و دست زدن به شیر سماور می‌تواند خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهد؛ بنابراین توصیه من این است که معاونت‌های مدیریت توسعه و پشتیبانی منابع وزارت‌خانه‌ها تمهیداتی بیندیشند که در تمام شرایط بتوان بهداشتی را رعایت کرد زیرا نمی‌توان نسخه واحدی برای تمام ادارات پیچید.

فرهادی ادامه داد: توصیه ما به تمام کارکنان، به‌ویژه کارکنان اداراتی که ارباب رجوع مستقیم دارند، این است که از ماسک و دستکش حتماً استفاده کنند؛ اگر میزها و صندلی‌ها فاصله کمی دارد مسئولین پشتیبانی، در این دو روز باقی‌مانده جابه‌جایی‌ها را انجام دهند. باید نقاط خطر و سطوح آلوده مشخص و رعایت پروتکل‌ها به کارکنان آموزش داده شود؛ صفحه کلید و ماوس کامپیوتر نیز کانون‌های انتقال ویروس کروناست.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره نحوه نظارت این وزارتخانه بر اجرای پروتکل‌ها در ادارات تصریح کرد: از تمام معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مدیریت‌های مراکز سلامت و محیط کار درخواست می‌کنم برای تسریع در اجرای پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند.

وی تصریح کرد: انتشار ویروس کرونا از طریق عدم رعایت بهداشت فردی و آلودگی سطوح است و ادارات کار سختی در پیش دارند زیرا از زمان ورود فرد به اداره، احتمال انتقال ویروس وجود دارد و بنابراین باید نقاط بحرانی را مشخص وکنترل کنیم تا سلامت ارباب رجوع و کارکنان ادارات حفظ شود. توصیه من به ادارات این است که خدمات را به‌شکلی ارائه کنند که نیاز به مراجعه حضوری ارباب رجوع نباشد و برای جلسات تا حد امکان از ویدئوکنفرانس استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین