کد خبر: ۶۵۳۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

پزشک ایرانی موفق به تولید دمنوش ترک دخانیات شد

یک پزشک ایرانی و عضو مرکز تحقیقات راهبردی دخانیات ایران با سعی و تلاش چند ساله خود موفق به تولید دمنوش ترک دخانیات شد.
پزشک ایرانی موفق به تولید دمنوش ترک دخانیات شد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر نصیر دهقان مخترع این محصول گفت: سعی و تلاش نزدیک به هفت سال برای یافتن روش های موثر در کاهش مصرف و ترک دخانیات، ما را به ترکیب و تولید این دمنوش رسانده است.

وی ادامه داد: پس از نتایج مثبت کارآزمایی بالینی صورت گرفته روی دمنوش جایگزین و ترک دخانیات (IRCTID: IRCT۲۰۱۸۰۷۲۵۰۴۰۵۹۶N۱) موفق به دریافت گواهی نامه ثبت اختراع (پتنت) از سازمان مالکیت فکری شده ایم.

عضو مرکز تحقیقات طب سنتی و سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین گفت: این محصول در جشنواره اختراعات حوزه سلامت کشور به میزبانی دانشگاه بقیه الله و همچنین رویداد ملی استارتاپ های اجتماعی کشور که به تولیت وزارت کشور برگزار شد، موفق به کسب مقام اول شده است.

دهقان ادامه داد: ترکیب این دمنوش از یک طرف موجب افزایش دوپامین در مغز شده (در واقع، همان نقشی که نیکوتین در سلول های بدنمان بازی می کند) و از طرف دیگر با قلیایی کردن محیط بدن موجب کاهش تمایل به کشیدن دخانیات از سوی مصرف کنندگان می شود.

وی افزود: پس از دریافت ایزوهای آنتی اکسیدان و کیفیت محصول و پس از تست اولیه و موفق بازار در کلینیک های ترک دخانیات و ترک اعتیاد کشور به صورت موردی نیز به کشورهای عراق و افغانستان صادر که با استقبال رو به رو شد.

دهقان بیان داشت: این محصول ایرانی می تواند در سازمان ها و ادارات کشورمان به طور ویژه در زمان ها و مکان هایی که مصرف دخانیات ممنوع است و همچنین در انواع ترمینال های مسافربری، فرودگاه ها، بیمارستان ها، بوفه های مراکز درمانی و آموزشی سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد.

دخانیات به عنوان یکی از عوامل اصلی خطر ابتلا به سرطان محسوب می شود و حجم بالایی از بار بیماری های مزمن تنفسی را به خود اختصاص می دهد.

عادات رفتاری ما در دوران جوانی تاثیر بسزایی روی انواع بیماری های غیرواگیر دوران میانسالی و سالمندی خواهد گذاشت؛ از این یافتن جایگزین های مناسب از جمله دغدغه های اصلی پزشکان و متخصصین حوزه سلامت است.

۶ تا ۱۲ خرداد ماه به عنوان هفته ملی بدون دخانیات نامگذاری شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین