کد خبر: ۶۵۳۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

نتایج پژوهشی درباره تاثیر اعتیاد والدین بر فرزندان/کاهش وسواس با ورزش

معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد درباره یکی از طرح‌های این مرکز گفت: در حال انجام طرحی هستیم که در قالب آن والدین موش‌ها را معتاد می‌کنیم و بعد تاثیر اعتیاد آن ها را بر فرزندانشان بررسی می‌کنیم. نکته جالب این است که بچه‌هایی که از والدین معتاد به دنیا می‌آیند دچار اضطراب و افسردگی هستند. این موش‌های متولد شده از والدین معتاد نیز دوست دارند معتاد بشوند و حافظه کمتری نیز دارند.
نتایج پژوهشی درباره تاثیر اعتیاد والدین بر فرزندان/کاهش وسواس با ورزش
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمدرضا زرین‌دست درباره آزمایشگاه‌های مرکز ملی مطالعات اعتیاد گفت: ابتدا آزمایشگاه علوم اعصاب را در مرکز ملی مطالعات اعتیاد راه‌اندازی کردیم. در آن زمان وسایل کمی داشتیم اما بعدتر بودجه را از ستاد مبارزه با مواد مخدر گرفتیم. بعد از تاسیس آزمایشگاه علوم اعصاب آزمایشگاه ژنتیک در این مرکز تاسیس شد.

وی با بیان این که مقالات زیادی از فعالیت‌های انجام شده در این دو آزمایشگاه منتشر شده است، گفت: بیشترین فعالیت ما درباره اعتیاد و علوم اعصاب است. یکی از کارهایی که هم‌اکنون در حال انجام آن هستیم این است که والدین موش‌ها را معتاد می‌کنیم و بعد تاثیر اعتیاد آن ها را بر فرزندانشان بررسی می‌کنیم.

معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد درباره یکی دیگر از پژوهش‌های انجام شده در این مرکز گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در این مرکز انجام شد مطالعه ocd یا وسواس بود. در این زمینه اثر ورزش را بر وسواس آزمایش کردیم و دریافتیم ورزش می‌تواند وسواس را کاهش دهد.

زرین‌دست در بخش دیگری از سخنانش در این مصاحبه ویدیوئی که مرکز ملی مطالعات اعتیاد منتشر کرده است، درباره مشکلات پژوهش در زمینه اعتیاد گفت: اصلی‌ترین ماده‌ای که در این مرکز برای تحقیقات نیاز داریم، مورفین است و اغلب اوقات برای پیدا کردن آن دچار مشکلاتی می شویم. علاوه بر آن، بودجه به اندازه‌ای که باید باشد نیست البته شاید تقسیم بودجه عادلانه باشد ولی به نظر من کافی نیست. همچنین تمایل داشتیم کارشناسان زیادی در این مرکز حضور داشته باشند و در آزمایشگاه‌ها فعالیت کنند ولی چون دانشگاه نمی‌تواند تعداد زیادی را استخدام کند در این زمینه در مضیقه هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین