کد خبر: ۶۵۳۶۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸

بازار خودرو در فاز تغییر/فروشندگان از بازار خارج شدند

با گذشت چند هفته از اعلام قیمت های جدید خودرو توسط شورای رقابت آرامش نسبی در بازار خودرو برقرار است و این بازار پس از فراز و فرودهایی که در ابتدای سال جاری تجربه کرد این بار به ثبات نسبی قیمت ها دست یافته است اما پیش بینی می شود که این ثبات نسبی در بازار خودرو دوام چندانی نداشته باشد.
بازار خودرو در فاز تغییر/فروشندگان از بازار خارج شدند
آفتاب‌‌نیوز :

بازار خودرو در ابتدای سال جاری روزهای پرنوسانی را تجربه کرد به گونه ای که قیمت برخی از خودروها تا چند ده میلیون افزایش یافت و فاصله قیمتی خودرو از کارخانه تا بازار سود هنگفتی را نصیب دلالان کرد.

با اعلام قیمت های جدید توسط شورای رقابت و افزایش قیمت خودروهای تولیدی ایران خودرو تا ۱۰ درصد و قیمت خودروهای سایپا تا ۲۳ درصد تعداد معاملات بازار خودرو نیز کاهش یافت و تعدادی از دلالان از این بازار خارج شدند.

در حال حاضر رکود بر بازار خودرو حاکم است چراکه تعداد معاملات بین مردم و نمایشگاه داران به حداقل رسیده است و با اعلام زمان پیش فروش محصولات دو کمپانی ایران خودرو و سایپا و تحویل خودروها به مشتری در زمان کم تر با پرداخت کم تر توجه خریداران به سمت خرید خودرو از کارخانه جلب شده است و نه تنها در چنین شرایطی خریداری در بازار نیست بلکه فروشندگان نیز منتظر ورود خودروهای پیش فروش شده به بازار و تغییر در قیمت ها هستند و فعلا از فروش خودرو دست کشیده اند.

در نتیجه رکود در بازار خودرو ثبات نسبی در قیمت خودروها دیده می شود به گونه ای که قیمت سمند ال ایکس که تا اوایل امسال به ۱۲۷ میلیون تومان رسیده بود طی چند هفته اخیر و پس از اعلام قیمت های جدید توسط شورای رقابت بر روی ۱۱۶ میلیون تومان ثابت مانده است.

خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک یکی از محصولات پژو است که افزایش قیمت نجومی را از سال گذشته تاکنون تجربه کرده است به گونه ای که قیمت این خودرو در اوایل امسال به ۲۵۸ میلیون تومان رسید اما طی چند روز اخیر این خودرو نیز کاهش قیمت را تجربه کرده است و قیمت آن روی ۲۳۵ میلیون تومان ثابت مانده است.

پژو پارس اتوماتیک نیز یکی دیگر از خودروهای گروه پژو است که از سال گذشته تاکنون افزایش قیمت نجومی را تجربه کرده است به گونه ای که قیمت این خودرو از ۱۵۸ میلیون تومان در اسفند سال ۹۸ به نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان در سال جدید رسید اما با آغاز روند ریزشی قیمت ها این خودرو به قیمت ۱۸۶ میلیون تومان رسید و تاکنون بر روی این قیمت ثابت مانده است.

در این میان نوسان قیمت ها بر بازار خودرو خبرساز کماکان ادامه دارد به گونه ای که قیمت خودرو سایپا ۱۳۱ از اوایل خرداد ماه تاکنون افزایش ۱ میلیون تومانی را تجربه کرده است و قیمت این خودرو به ۶۶ میلیون تومان رسیده است.

در خصوص مدل ۱۱۱ پراید نیز وضعیت به همین منوال است و این خودرو نیز از اوایل خرداد ماه افزایش ۱ میلیون تومانی را تجربه کرده است و قیمت آن از ۶۶ میلیون تومان به ۶۷ میلیون تومان رسیده است.

خودرو وانت آریسان یکی از معدود خودروهایی است که قیمت آن طی چند هفته اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است و قیمت این خودرو از ۷۳ میلیون تومان به ۸۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز خودروها در جدول زیر آمده است:

بازار خودرو در فاز تغییر/فروشندگان از بازار خارج شدند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
70تومان هم برای پزو و سمند زیاده
طرح فروش جدید راهکاریست که دست دلالان را کوتاه میکند تا
نیازمندان و مصرف کننده واقعی ازش بهره بگیرند
امیدوارم اینقد ادامه دار بشه نه تنها در ماشین بلکه در همه ی اقلام دیگه تا
ارزش درس خواندن و کارکردن و عرق ریختن مثل قدیما برگرده سرجاش
و دلال بازی و پارتی بازی کم ارزش بشن دوباره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین