کد خبر: ۶۵۳۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰

سنندج از لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آمار نرم‌افزار ماسک وضعیت شیوع کرونا در سنندج قرمز اعلام شده است.
سنندج از لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فرزین رضاعی روز شنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: نرم‌افزار ماسک، وضعیت شهرستان‌های کشور را در زمینه ابتلا به کرونا مشخص می‌کند که در این نرم افزار، سنندج در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

وی افزود: مناطقی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند که در ۲ هفته اخیر، متوسط میزان بستری روزانه آنها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، بیشتر از سه نفر باشد که این وضعیت هم اکنون در سنندج به وجود آمده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با شناسایی ۱۰۰ بیمار جدید مبتلایان به کرونا تعداد مبتلایان در استان تا این لحظه به مرز سه هزار نفر رسیده که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان، با یک هزار و ۳۳ نفر مربوط به سنندج است.

رضاعی به شهروندان هشدار داد در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری، با موج جدید و شدیدتری از بیماری مواجه می شویم.

وی از استمرار روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا ابراز نگرانی کرد و افزود: شهروندان از ترددهای غیرضروری تجمع در اماکن عمومی، دید و بازدید و دورهمی‌ها و مهمانی‌ها به صورت جدی خودداری کنند و حتماً از ماسک استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: در غیر این صورت وضعیت اسف‌باری در استان به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا شکل می‌گیرد.

بنا براعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسید و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵٧ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر رسید و تاکنون ١١۶ هزار و ٨٢٧ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین