کد خبر: ۶۵۳۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰

آمریکا موشک‌های رهگیر جدید «تاد» در کره جنوبی مستقر کرد

وزارت دفاع کره جنوبی از استقرار موشک‌های جدید رهگیر «تاد» و دستگاه‌های جمع آوری اطلاعات از سوی ارتش آمریکا در یکی از پایگاه‌های نظامی خود خبر داد.
آمریکا موشک‌های رهگیر جدید «تاد» در کره جنوبی مستقر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌ها از استقرار موشک‌های جدید رهگیر «تاد» آمریکا در یک پایگاه هوایی در کره جنوبی خبر دادند.

به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر» یک مقام نظامی کره جنوبی در این زمینه گفت که این موشک‌ها جایگزین نمونه های قبلی شده‌اند. وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرده که علاوه بر استقرار این موشک‌های جدید تاد، آمریکا ژنراتور و تجهیزات جمع آوری اطلاعات جدید را به پایگاه هوایی «سئونگجو» در کره جنوبی ارسال کرده است.

به نوشته این منبع خبری، این اقدام پنجشنبه و جمعه انجام شد و نحوه اجرای آن در شب هنگام با اعتراض ساکنان محلی مواجه شد.

آمریکا درسال 2017 سامانه دفاع موشکی تاد خود را در پایگاه سئونگجو برای مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی مستقر کرد. گفته می‌شود برای هر سکوی پرتاب، هشت تیر موشک رهگیر وجود دارد.

در ادامه تقابل سئول با همسایه شمالی خود، کره جنوبی در روزهای گذشته به نقل از منابع نظامی خود از پیوستن یک زیر دریایی اتمی جدید کره شمالی به نیروی دریایی این کشور خبر داد.

بنابر ادعای کره جنوبی، این زیردریایی 3 هزار تن وزن دارد و قادر به حمل سه موشک بالستیک است. این زیر دریایی در یک پایگاه دریایی در شرق کره شمالی در دست ساخت و تجهیز قرار دارد. یک مقام نظامی سئول در این باره گفت: «به نظر این زیر دریایی آماده استقرار است. ما از نزدیک فعالیتهای آنها را زیر نظر داریم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین