کد خبر: ۶۵۳۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
تبلیغات

راهنمای سرویس کولر گازی و نکات مهمی که باید بدانید!

مراقبت و نگهداری از کولر گازی، بسیار اهمیت دارد. اگر می‌توانید با مطالعه راهنمای سرویس کولر گازی، آن را به خوبی تمیز کنید؛ دست به کار شوید. در غیر این صورت برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به دستگاه، بهتر است از نیروی بازوی یک سرویسکار کولر گازی بهره ببرید. نحوه سرویس کولر گازی معمولا به دو بخش پنل داخلی و خارجی آن تقسیم می‌ود.
آفتاب‌‌نیوز :

اگر می‌بینید که کولر گازی شما به خوبی خنک نمی‌کند، یا هنگام روشن کردن آن بوی نامطبوعی می‌دهد، زمان آن رسیده است که کولر گازی خود را سرویس کنید. سرویس کولر گازی قبل از راه اندازی آن در تابستان، طول عمر دستگاه را افزایش می‌دهد و هزینه‌های مصرف انرژی را بسیار پایین می‌آورد.

همچنین راندمان عملکرد دستگاه شما را افزایش می‌دهد. اگر مدت زمان زیادی از نصب کولر گازی می‌گذرد (مثلا ۲ سال)، بهتر است امسال سرویس آن را در برنامه‌های تابستانی خود قرار دهید.

راهنمای سرویس کولر گازی و نکات مهمی که باید بدانید!

راهنمای سرویس کولر گازی:

مراقبت و نگهداری از کولر گازی، بسیار اهمیت دارد. اگر می‌توانید با مطالعه راهنمای سرویس کولر گازی، آن را به خوبی تمیز کنید؛ دست به کار شوید. در غیر این صورت برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به دستگاه، بهتر است از نیروی بازوی یک سرویسکار کولر گازی بهره ببرید. نحوه سرویس کولر گازی معمولا به دو بخش پنل داخلی و خارجی آن تقسیم می‌ود.

مراحل شستشوی پنل داخلی کولر اسپلیت:

به آرامی پنل داخلی کولر اسپلیت را باز کنید (طریقه باز کردن پنل کولر اسپیلت)

فیلتر کولر گازی را جدا کنید

فیلتر کولر گازی را با آب داغ و مایع ظرفشویی بشویید

فیلتر را آبکشی کنید و بگذارید تا خشک شود

سیم پیچی داخلی یونیت کولر گازی را با اسپری شستشوی کولر گازی تمیز کنید (وسیله مخصوص شستن و سرویس پنل اسپیلت در منزل)

فیلتر را سر جای خودش قرار دهید

نحوه شستشوی پنل بیرونی کولر گازی اسپلیت:

مراحل و نحوه شستشوی پنل خارجی کولر اسپلیت بدین صورت است که ابتدا آن را از برق می‌کشید. سپس به وسیله آب روی آن را به خوبی تمیز می‌کنید. قسمت پشت و کنار کندانسور را (از نظر ظاهری شبیه رادیاتور ماشین است) با شیلنگ آب پرفشار یا دستگاه کارواش خانگی کاملاً تمیزی کنید. پس از اتمام کار، ۱ تا ۲ ساعت به پنل کولر گازی زمان دهید تا بخش‌های داخلی آن به خوبی خشک شود.

راهنمای سرویس کولر گازی و نکات مهمی که باید بدانید!

پیش از نصب کولر گازی به چه مواردی توجه کنیم؟

اگر به تازگی کولر خریده‎‌اید و قصد نصب آن را دارید، باید بدانید که نصب کولر گازی، تنها به خرید آن پایان نمی‌یابد. در صورتی که اولین بار است که می‌خواهید برای نصب کولر گازی اقدام کنید، اجازه دهید مراحل آن را با هم مرور کنیم.

این روز‌ها انواع کولر گازی با برند‌های متنوعی در بازار ایران موجود است. پس از مشورت با متخصصین این امر، متناسب با فضای موردنظرتان، هزینه و بودجه خود بهترین کولر گازی را تهیه کنید. گاهی اوقات نصب کولر گازی برعهده خریدار است. در این صورت باید یک نصاب کولر گازی که تخصص لازم و کافی را دارد، بیابید.

گاهی ممکن است در اثر چندین مرحله تعمیر، کولر گازی دچار مشکلاتی شود که چاره‌ای به جز نصب کولر گازی جدید نخواهیم داشت. در این صورت نیز بهتر است کولر گازی قدیمی خود را با یک کولر گازی جدید جایگزین کنید.

تا به اینجا، مهم‌ترین نکاتی را که باید هنگام سرویس کولر گازی و نصب کولر گازی بدانید، مطرح شد. در ادامه مقاله، می‌توانید سایر نکاتی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، بخوانید.

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی قبل از راه اندازی مجدد آن در روز‌های گرم سال است. مثلا برای مناطق گرمسیری و گرم ایران بهتر است کولر گازی در اردیبهشت سرویس شود. در سایر نقاط ایران که آب و هوی معتدل‌تری دارند، بهتر است در خرداد ماه سرویس شود.

پنل داخلی کولر گازی شما از چه نوعی است؟

انواع کولر گازی نیاز دارند که سالی یک بار تمیز و سرویس شوند. قابل ذکر است که نحوه سرویس کولر گازی، وابسته به نوع پنل داخلی کولر گازی شما دارد. پس برای سرویس کولر گازی، بهتر است نوع پنل داخلی کولر گازی خود را تشخیص دهید. انواع کولر گازی براساس پنل داخلی عبارتند از:

کولر گازی اسپلیت با داکت

کولر گازی اسپلیت بدون داکت

کولر گازی پنجره‌ای

آیا تمامی برند‌ها به شیوه یکسانی سرویس می‌شوند؟

نحوه سرویس کولر گازی، به برند آن وابستگی ندارد. تنها ممکن است نوع کولر گازی در نحوه سرویس کردن آن تاثیر داشته باشید. به عنوان مثال سرویس کولر گازی اسپلیت، پرتابل، پنجره‌ای کمی با یکدیگر متفاوت‌اند.

سرویس کولر گازی برند‌های متفاوت به یک میزان اهمیت دارد:

سرویس کولر گازی جنرال
سرویس کولر گازی ال جی
سرویس کولر گازی اینورتر
سرویس کولر گازی گری
سرویس کولر گازی اجنرال

هزینه نصب و سرویس کولر گازی چقدر است؟

برای همه ما اهمیت دارد که بدانیم چه هزینه‌ای باید برای نصب کولر گازی یا سرویس کولر گازی باید پرداخت کنیم. معمولا حدود دستمزد سرویس کولر گازی و نصب کولر گازی در رنج وسیعی قرار ندارد. اما عواملی همچون میزان سختی کار، که با توجه به محل کولر گازی تعیین می‌شود، تعداد پنل‌های کولر گازی در هزینه نصب و سرویس کولر گازی تاثیرگذار خواهد بود.

اگر تمایل دارید بدانید که چقدر باید برای نصب و سرویس کولر گازی هزینه کنید، می‌توانید نمودار حدود قیمت خدمات نصب و سرویس کولر گازی را در وب سایت "خدمت از ما" مشاهده کنید.

همچنین امکان استعلام قیمت رایگان در اپلیکیشن و وب سایت "خدمت از ما" برای تمامی کاربران وجود دارد. شما می‌توانید پس از ثبت سفارش خدمات، از بهترین متخصصین قیمت بگیرید و قیمت‌ها را مقایسه کنید.

راهنمای سرویس کولر گازی و نکات مهمی که باید بدانید!

بهترین متخصص سرویس و نصب کولر گازی

همانطور که می‌دانید، اجزای کولر گازی و اسپلیت و یونیت‌های آن، کمی گران قیمت هستند. هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم که به این زودی‌ها یک کولر گازی جدید را جایگزین آن کنیم. به همین علت کیفیت انجام کار یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های درخواست کنندگان نصب و سرویس کولر گازی است. به دلیل حساسیتی که دستگاه کولر گازی دارد، بهتر است نصب و سرویس کولر گازی را به متخصص آن بسپارید.

در اپلیکیشن و وب سایت خدمت از ما (khedmatazma.com) متخصصین برای هر نوع برند کولر گازی، خدمات تخصصی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

در صورتی که می‌خواهید هر نوع کولر گازی جدید (کولر گازی اسپلیت؛ پرتابل، پنجره ای) نصب کنید؛ یا زمان سرویس کولر شما فرا رسیده است؛ می‌توانید سفارش خود را در اپ یا وبسایت "خدمت از ما" به رایگان ثبت کنید.

پس از ثبت سفارش شما، بهترین متخصصین به شما پیشنهاد قیمت برای انجام کار ارسال می‌کنند. با بررسی قیمت پیشنهادی، پروفایل متخصص و نظرات مشتریان قبلی، می‌توانید بهترین نصاب یا سرویسکار کولر گازی را انتخاب کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین