کد خبر: ۶۵۳۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

معترضان مکزیکی خواستار برکناری رئیس جمهوری شدند

معترضان در دست‌کم ۶۰ شهر مکزیک خواستار استعفا و برکناری رئیس جمهوری این کشور شدند و در اعتراضات خود اعلام کردند که وی یک "کمونیست" است.
معترضان مکزیکی خواستار برکناری رئیس جمهوری شدند
آفتاب‌‌نیوز :

گروه پیشرو نومحافظه‌کار به نام "جبهه ملی شهروندی" اعتراضاتی را علیه آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک برگزار کرد که در آن هزاران تن با حضور در خودروهای خود و به صدا درآوردن بوق‌ها و به دست گرفتن پلاکاردهایی در داخل خودروهایشان و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به دلیل شیوع ویروس کرونا علیه رئیس جمهوری مکزیک دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زدند.

این گروه در توییتر با منتشر کردن تصویری از خیابان اصلی مکزیکوسیتی که در آن خودروها حضور داشتند، نوشت: مکزیک فراتر از نفس، انجمن‌ها، جمعیت‌ها متحد است. مردم مکزیک علاقه‌ای به اسامی گروه‌ها ندارند. امروز آنها به عنوان مکزیکی گردهم آمده‌اند و تنها یک دلیل وجود دارد اینکه رئیس جمهوری مکزیک برکنار شود.

این گروه جدید محافظه کار مدعی شده هیچ وابستگی سیاسی ندارد اما موسس آن به خبرگزاری آناتولی گفته است که علیه رئیس‌جمهوری چپ‌گرای مکزیک متحد شده است و آنها رئیس جمهوری و دولت کنونی مکزیک را "دیکتاتوری کمونیستی" نامیده‌اند.

این گروه سوم آوریل و درست روزی شروع به کار کرد که رئیس جمهوری این کشور در یک سخنرانی عمومی گاف داد و گفت که کروناویروس و اپیدمی آن "شبیه یک حلقه در انگشت" برای مکزیک است و به این معنا که کاملا برای مکزیک مناسب است و می‌تواند به نوآوری‌ها و اصلاحات در مکزیک کمک کند.

این گروه نومحافظه کار همچنین در وبسایت خود آورده است: ما یک جنبش اجتماعی مکزیکی هستیم تا مکزیک را از دستان کمونیسم رهایی بخشیم.

این گروه همچنین از حامیانش خواسته است تا گروه‌های واتس‌اپ را با حضور ۱۰ تن از جوامع مختلف تشکیل دهند و به بررسی ایده‌ها بپردازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین