کد خبر: ۶۵۳۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

کتاب قدم اول تصویری تاریخ سیاه‌پوستان منتشر شد

این کتاب شرح مهیجی از قوانینی است که مبارزان سیاه‌پوست توانستند در آمریکا تصویب کرده و حقوق برابر خودشان را تضمین کنند. در این کتاب به هنرمندان و شاعران سیاه‌پوستی که از مشکلات سیاهان می‌گفتند نیز اشاره شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

انتشارات «شیرازه کتاب ما» اخیراً کتاب‌هایی را در زمینهٔ آشنایی با تاریخ و مبارزات مدنی در ایالات متحده منتشر کرده است. این کتاب‌ها در مجموعهٔ تصویری قدم اول منتشر می‌شود تا خواننده با استفاده از طرح‌ها و تصاویر از خواندن کتاب لذت بیشتری ببرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ کتاب قدم اول «تاریخ سیاه‌پوستان» از تاریخ قدیم در قرن پانزدهم آغاز می‌کند و مسیر برده‌داری در آمریکا را دنبال می‌کند تا به دوران اخیر برسد. تمرکز اصلی کتاب بر تاریخ مبارزات سیاه‌پوستان آمریکایی برای رفع تبعیض نژادی است و در نهایت کتاب با اشارهٔ کوتاهی به پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری به پایان می‌رسد.

کتاب قدم اول تصویری تاریخ سیاه‌پوستان منتشر شد

این کتاب شرح مهیجی از قوانینی است که مبارزان سیاه‌پوست توانستند در آمریکا تصویب کرده و حقوق برابر خودشان را تضمین کنند. در این کتاب به هنرمندان و شاعران سیاه‌پوستی که از مشکلات سیاهان می‌گفتند نیز اشاره شده است. از جمله شعری از لنگستون هیوز آمده است:

«پی‌نوشت» اثر لنگستون هیوز

من نیز آمریکا را به آواز می‌خوانم

من برادر سیاه‌تر هستم

وقتی میهمان‌ها سر می‌رسند

آن‌ها می‌گویند باید در آشپزخانه غذا بخورم.

اما من می‌خندم

و خوب می‌خورم

و قوی‌تر می‌شوم

آن وقت فردا،

پشت میز می‌نشینم

وقتی مهمان‌ها برسند

دیگر کسی جرأت نمی‌کند

به من بگوید

«در آشپزخانه غذا بخور»

تازه

می‌بینند چقدر هم خوشگل هستم

و خودشان شرمنده می‌شوند

من هم آمریکا هستم

این کتاب نوشتهٔ دنیز دنیس است که فریبا امیری آن را به فارسی ترجمه کرده است. پیشتر این مترجم کتاب قدم اول «باراک اوباما» را نیز به فارسی ترجمه کرده بود به زندگی رییس‌جمهور سابق آمریکا می‌پرداخت. در خصوص مبارزات آمریکا در مجموعهٔ قدم اول به تازگی کتاب «اتحادیه‌ها» نیز منتشر شده بود که بررسی تاریخچهٔ مبارزات کارگری در ایالات متحده بود.

از آنجا که توزیع کتاب در کتاب‌فروشی‌ها در ایام شیوع کرونا دشوار شده است، این ناشر اخیراً فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده است و کتاب‌ها را با تخفیف و ارسال پستی رایگان به دست علاقه‌مندان می‌رساند. برای دسترسی به کتاب‌های این ناشر به سایت زیر مراجعه کنید:

shirazehketab.com

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین