کد خبر: ۶۵۳۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ١١ خرداد ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح آخرین موارد بروز کووید-۱۹ در کشور گفت: با شناسایی ۲۵۱۶ مورد جدید این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به ۱۵۱۴۶۶ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و ۲ هزار و ۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷ هزار و ۷۹۷ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.  ۲۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ١١ خرداد ۱۳۹۹+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه هنگام حضور در اماکن عمومی، گفت: استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است و استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار این بیماری قرار دارند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ١٠ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ١١ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۵۶۷ نفر تا ۸ خرداد   ۸۸۲۰ نفر تا ۸ خرداد
2 آذربایجان غربی   ۲۲۰نفر تا ۱۱ خرداد   ۵۴۵۰نفر تا ۱۱ خرداد
3 اردبیل ۴۴   ۱۹۵۷ ۲۸۰۹
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۸۱ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۳۴۱ نفر تا ۸ خرداد   ۷۰۸۳ نفر تا ۸ خرداد
6 ایلام ۳۳ ۶۶   ۱۰۰۴
7 بوشهر ۷۶ ۱۳ ۴۴۴ ۱۰۸۹
8 تهران ‭۲۴۳‬      
9 چهارمحال و بختیاری ۶ ۲۹ ۶۰۳ ۶۴۵
10 خراسان جنوبی صفر ۴۵ ۶۲۵ ۶۷۹
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۳۹   ۷۶۸ ۲۱۷۱
13 خوزستان ۴۹۴ ۵۶۵ ۱۳۲۹۴ ۱۴۶۴۷
14 زنجان ۶ ۱۳۰ ۹۵۹ ‭۱۱۶۷
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۹۳ ۱۰۷   ۲۰۶۷
17 فارس ۶۵ ۱۱۰ ۵۳۱۸ ۵۹۴۶
18 قزوین        
19 قم ۲۲      
20 کردستان ۷۰ ۱۵۴ ۱۶۴۲ ۳۰۶۲
21 کرمان ۵۲ ۸۲   ۱۷۷۵
22 کرمانشاه ۲۰۷ ۱۲۸   ۴۸۷۲
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ ۹   ۶۸۰
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۹۱ ۱۶۲ ۴۰۸۵ ۴۲۷۲
27 مازندران ۷۰      
28 مرکزی ۳۰ ۱۷۲   ۲۱۳۳
29 هرمزگان ۲۱۵ ۴۹ ۳۱۴۳ ۳۷۶۵
30 همدان   ۱۱۰ ۹۲۷ ۱۰۴۸
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت    

***

شناسایی ۴۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، از دیروز تا امروز (۱۰ لغایت ۱۱ خرداد ۹۹) تعداد ۴۹۴ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد.

دکتر علی احسان‌پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۴۹۴ بیمار جدید شناسایی شده در استان خوزستان، ۳۵۶ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۸ بیمار نیز بستری شدند. با احتساب این ۴۹۴ نفر تعداد کل مبتلایان از ابتدای شیوع ویروس در استان به ۱۴۶۴۷ نفر افزایش یافت.

سخنگوی دانشگاه جندی شاپور اهواز با اشاره به تعداد بیماران بستری نیز بیان کرد: در حال حاضر ۷۸۸ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، ۱۳۲۹۴ بیمار هم پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند. متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۸ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا در استان خوزستان به ۵۶۵ نفر برسد.

به محض دریافت اطلاعات دقیق محل سکونت افراد جدید شناسایی شده، آمار تفکیکی اعلام می‌گردد.

شناسایی ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۳۹ بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: تا ظهر ۱۱ خرداد، ۲۱۷۱ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۳۷ نفر بستری و ۱۲۳۴ نفر سرپایی می‌باشند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۱۵۴ نفر، شیروان ۲۴۷ نفر، فاروج ۱۳۳ نفر، مانه و سملقان ۲۱۲ نفر، جاجرم ۶۷ نفر، گرمه ۳۹ نفر، راز و جرگلان ۱۴۰ نفر و اسفراین ۱۷۹ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۶۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

هاشمی افزود: آزمایش ۳۱۵۰ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۱۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به مرز ۶۰۰۰ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از شناسایی ۶۵ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس و رسیدن آمار مبتلایان به مرز ۶ هزار نفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: از هزار و ۴۶۱ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید ۱۹ استان، ۶۵ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۹۴۶ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از ۶۵ مورد جدید در استان، شیراز ۴۰ مورد؛ مرودشت ۵ مورد؛ داراب و زرقان هر کدام ۳ مورد؛ ممسنی و قیروکارزین هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد. خوشبختانه در ۷۲ ساعت گذشته مورد فوتی در استان بر اثر ابتلا به کروناویروس گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان ۱۱۰ نفر است. تاکنون پنج هزار و ۳۱۸ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آورده و بهبود یافته اند.

وی با اشاره به نامگذاری ۳۱ می‌مصادف با یازدهم خرداد روز جهانی بدون دخانیات گفت: با توجه به تاثیر ارتباط مصرف دخانیات با افزایش ابتلا به بیماری کووید ۱۹، شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جاری با عنوان «محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند‌های صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها» اعلام شده است.

همتی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس در استان، بازدید‌های کارشناسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی افزایش پیدا کرده است، از تعطیلی ۱۸۳ مرکز توزیع قلیان در سطح شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز شیوع کروناویروس تاکنون خبر داد. تا با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ایجاد محدودیت در عرضه و مصرف مواد دخانی، سلامت را به خود، خانواده و جامعه هدیه کنیم. برای غلبه بر بیماری کووید۱۹، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد‌های غیرضرور، الزامی است.

ابتلای ۲۱۳۳ بیمار به کرونا در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون شمار مبتلایان به این بیماری در استان مرکزی به ۲ هزار و ۱۳۳ نفر رسیده است.

سید محمد جمالیان روز یکشنبه در ارتباط با آخرین وضعیت استان در زمینه شیوع کرونا ویروس اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس در استان مرکزی شناسایی شده است. از این تعداد ۲۳ مورد مربوط به شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک و هفت مورد نیز در ساوه گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ارتباط با وضعیت درمان مبتلایان جدید به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بیان کرد: با توجه به شناسایی ۳۰ مورد جدید ابتلاء به این بیماری در استان، ۲۱ نفر از آن‌ها در شهرستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به‌صورت سرپایی و قرنطینه در منزل تحت درمان و ۲ مورد نیز در بیمارستان بستری هستند. هفت مورد جدید ابتلاء در شهرستان ساوه نیز به‌صورت سرپایی و قرنطینه در منزل دوره درمان این بیماری را می‌گذرانند.

وی با اشاره به شمار مبتلایان جدید کرونا ویروس در استان مرکزی، عنوان کرد: تعداد مبتلایان به این بیماری از زمان شیوع کرونا تاکنون در استان به ۲ هزار و ۱۳۳ نفر رسیده است.

به گفته وی، از ۲ هزار و ۱۳۳ مورد مثبت در استان، ۱۳۹ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۵۵۶ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و یک‌هزار و ۴۳۸ مورد هم مرتبط با شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده و تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلاء به کرونا ویروس ۱۷۲ نفر است.

۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد.

پرویز یزدان پناه ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این تعداد، از ۲۱۶ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه، مثبت گزارش شده است. شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۶۸۰ بیمار رسید.  از این ۱۲ بیمار جدید، هشت بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان بویراحمد، یک بیمار مرد در شهرستان گچساران، سه بیمار مرد و سه بیمار زن نیز در شهرستان کهگیلویه هستند.

وی افزود: از این تعداد، پنج بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده، دو بیمار سابقه سفر به استان خوزستان و یک بیمار سابقه سفر به شیراز، یک بیمار نیز از کارمندان بانک است و طی روزهای گذشته با مورد مثبت در تماس بوده است. پنج نفر از بیماران شناسایی شده نیز سابقه تماس با مورد مثبت را نداشته ولی به صورت خانوادگی به بیماری مبتلا شده‌اند و دو بیمار نیز سابقه تماس با موارد مثبت را نداشتند.  مردم باید از حضور در اجتماعات، مراسم ختم و عروسی پرهیز کنند.

۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مجید شیرانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در یازدهمین روز از خردادماه سال ۹۹، عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تاکنون یک‌هزار و ۵۸۲ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند.  تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی چهار هزار و ۹۹۲ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: تعداد بهبودیافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۶۰۳ نفر بوده است. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۲۲ نفر هستند. با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۶ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۶۴۵ نفر است. در ۲۴ ساعت گذشته، فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان کماکان ۲۹ نفر است.

پذیرش ۲۲ بیمار مشکوک به کرونا در قم/ حال ۳۵ نفر وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۲۲ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۶ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به یازدهم خرداد ماه، ۲۲ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.  ۶ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۸ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.  در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۵ نفر آنها وخیم است.

۹۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در لرستان ثبت شد/۲۵ بیمار بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ثبت ۹۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان به ۴۲۷۲ نفر رسید.

محمدرضا نیکبخت امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ۵۰۲ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۹۱ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان دو فوتی به علت کووید ۱۹ در لرستان داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از ابتدا تا کنون تعداد ۱۶۲ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته‌اند، افزود: تا کنون ۲۵۱۸۹ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۲۲۳۸۳ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۴۲۷۲ مورد مثبت و تعداد ۱۸۱۱۱ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه تعداد ۲۵ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند، گفت: از ابتدا تا کنون تعداد ۴۰۸۵ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

شناسایی ۴۴ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ مورد جدید ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل شناسایی شده که با احتساب آن شمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع به دو هزار و ۸۰۹ نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد تا کنون یک هزار و ۹۵۷ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۰۷ نفر بستری در مراکز درمانی استان تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در ۲۴ ساعت گذشته فوت ناشی از کرونا در استان اردبیل ثبت نشده است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۱۰۰۴ نفر

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد یک هزار و چهار نفر خبر داد.در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم که با احتساب مورد جدید، مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۶ نفر است. مورد فوتی جدید متعلق به شهرستان ایلام است.

جان باختن ۱۳۰ زنجانی مبتلا به کرونا

از ظهر دیروز تا کنون ۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۱۶۷ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۹۵۹ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند. متاسفانه ازآغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۳۰ نفر در استان جان خود را از دست داده اند.

۷۶ نفر به شمار مبتلایان به کرونا در بوشهر افزوده شد

 دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۴۴۴ مورد مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۷۶ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا روز یکشنبه ۱۱ خردادماه ۱۰۸۹ نفر شامل ۶۳۶ مرد و ۴۵۳ زن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۷۶ مورد مثبت جدید ،۳۹ مورد در بوشهر، ۱۱ مورد در دشتستان، ۹ مورد در عسلویه، ۵ مورد در کنگان، ۴ مورد در گناوه، ۳ مورد در دیلم، ۳ مورد در تنگستان یک مورد در جم و یک مورد در دیر شناسایی‌شده‌اند. ۳۹ مورد جدید شهرستان بوشهر، ۲۱ آقا در رده سنی ۲۳ تا ۵۷ سال و ۱۸ خانم در رده سنی ۲۵ تا ۶۶ سال هستند که از این تعداد دو آقا و دو خانم در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند و بقیه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند. ۱۱ مورد جدید شهرستان دشتستان، ۵ آقا در رده سنی ۲۶ تا ۷۷ سال و ۶ خانم در رده سنی ۱۹ تا ۷۵ سال هستند که همه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۴ مورد جدید شهرستان گناوه، دو آقا و دو خانم در رده سنی ۳۵ تا ۷۳ سال هستند که سه مورد بعد از گذراندن دوره درمان خود از بیمارستان ترخیص و برای ادامه درمان در منزل تحت مراقبت هستند و یک مورد نیز به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارد.

کشمیری افزود: ۳ مورد جدید شهرستان دیلم، دو آقا و یک خانم در رده سنی ۱۵ تا ۸۳ سال هستند که دو آقا بعد از گذراندن دوره درمان خود از بیمارستان ترخیص و برای ادامه درمان در منزل تحت مراقبت هستند و مورد جدید خانم در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.

وی بیان کرد: ۳ مورد جدید شهرستان تنگستان همگی از اعضای یک خانواده و سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.  ۹ مورد جدید شهرستان عسلویه، ۶ نفر ساکن شهرستان و سه نفر نیز ساکن استان‌های دیگر بوده‌اند و همه آن‌ها سابقه تماس با مورد مثبت را داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۵ مورد جدید شهرستان کنگان، سه آقا در رده سنی ۳۱ تا ۳۸ سال و دو خانم ۳۱ و ۷۷ ساله هستند که سه نفر از موارد جدید به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند، یک مورد جدید از بیمارستان ترخیص و برای ادامه درمان در منزل تحت مراقبت است و یک نفر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.  مورد جدید شهرستان دیر خانم ۲۵ ساله است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارد و مورد جدید شهرستان جم نیز یک خانم است و در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۰۸۹ نفر) تاکنون ۴۴۴ نفر از آنان بهبودیافته و ۶۰۴ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۲۸ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه استفاده از ماسک در محیط بیرون از منزل به ویژه در محیط‌های شلوغ ضروری است خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سهل‌انگاری می‌کنند که این موضوع روزهای سختی را برای ما رقم خواهد زد.

افزایش کرونا در تهران

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با تاکید بر اینکه کرونا در تهران پایان نیافته است گفت: مهم ترین خطر در استمرار اپیدمی خستگی شهروندان از پروتکل ها است.

علیرضا زالی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش ترددها در سطح شهر و وضعیت کرونا در تهران اظهار داشت: همچنان تاکید می‌کنیم که کرونا در تهران پایان نیافته و در این موضوع باید جدی تر باشیم.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران مراجعه کننده با تابلوی کرونا در بخش‌های مختلف ۱۷۱ نفر و بیماران جدید بستری در بیمارستان‌های استان تهران ۷۲ مورد جدید در بخش‌های عادی بستری شده است. در مقایسه با ۲۴ ساعت قبل رشد مختصر داشته که از این میزان ۳ و نیم درصد در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و امروز نیز ۵.۶ دهم درصد بستری شده‌اند که افزایش مختصر داشته است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران بیان داشت: با توجه به تغییرات شناور آمار و موارد جدید اعلام می‌کنیم که هنوز در کنترل قطعی کرونا در شهر تهران قرار نگرفته‌ایم و زمان نیاز داریم و مهم‌ترین عامل انتقال بیماری حضور در مراکز پر تردد بوده و در شرایط فعلی خطر در کمین است و استفاده از ماسک همچنان مورد توصیه می‌باشد.

زالی در ادامه عنوان داشت: مهم‌ترین خطر در استمرار اپیدمی خستگی شهروندان از پروتکل‌های بهداشتی و سهل انگاری در عدم رعایت موارد بهداشتی است.

ادامه سیر صعودی کرونا در کرمان/ ۵۲ مورد جدید شناسایی شد

مهدی شفیعی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۸ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیص کرونای سطح استان کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

وی از مثبت شدن نتیجه تست کرونای ۵۲ نمونه جدید خبر داد و اظهار کرد: ۱۲ مورد از این افراد بیمار بستری، ۱۴ مورد بیمار سرپایی، دو مورد پرسنل و ۲۴ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده هستند.

شفیعی ۲۷ نفر از موارد جدید را زن و ۲۵ نفر را مرد دانست و افزود: ۲۵ نفر از نمونه‌های مثبت جدید مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

وی ادامه داد: از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هفت نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱۷ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم دو نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان یک نفر مثبت اعلام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون نتیجه تست کرونای هزار و ۷۷۵ نفر در استان کرمان مثبت شده است که از این تعداد ۷۴۵ نفر بستری و هزار و ۳۰ نفر سرپایی و اطرافیان بیمار هستند.

وی از درگذشت دو بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع از ابتدای اپیدمی تاکنون ۸۲ نفر بر اثر ابتلاء به این بیمار جان خود را از دست داده اند. دو مورد جدید فوتی دو زن از شهرستان‌های تحت پوشش حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هستند.

۲۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در هرمزگان شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۲۱۵ مورد دیگر در استان آمار ابتلای قطعی به کرونا در هرمزگان به ۳۷۶۵ نفر رسید.

حسین فرشیدی یکشنبه شب در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۳ هزار و ۵۳۳ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی بستری شده‌اند که ۳ هزار و ۱۴۳ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۱۹۵ نفر همچنان بستری، ۱۲۹ نفر ایزوله، ۳۶ نفر در «آی. سی. یو» و ۳۰ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۵۷۴ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۳۷۶۵ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان به ۴۹ نفر رسیده است، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته مرد ۸۸ ساله از بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با فشار خون بالا، سکته مغزی، دیابت و مرد ۶۱ ساله از بندرعباس بدون بیماری زمینه‌ای فوت کردند.

وی با ابراز تأسف از شیب سریع ابتلاء به کرونا در استان هرمزگان طی هفته‌های اخیر عنوان کرد: تعداد ۲۱۵ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۱۱۲ نفر از شهرستان بندرعباس، ۱ نفر از جاسک، ۱۵ نفر از میناب، ۲۱ نفر از قشم، ۱۹ نفر از بندرخمیر، ۲۹ نفر از لنگه، ۶ نفر از رودان و ۱۲ نفر از حاجی آباد به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۲۶۳۱، میناب با ۳۴۵، رودان با ۱۸۳، قشم ۱۸۰، بندر خمیر با ۱۳۲، بندرلنگه با ۹۰، حاجی آباد با ۸۸، کیش با ۵۹، پارسیان با ۲۱، بستک ۱۹، جاسک ۱۰ و سیریک با ۳ و بشاگرد ۴مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

وضعیت شیوع کرونا در سنندج به مرز قرمز رسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس نرم افزار ماسک، وضعیت شیوع ویروس کرونا در سنندج به مرز قرمز رسیده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان, فرزین رضاعی اظهار داشت: در نرم افزار ماسک که وضعیت همه شهرستان‌ها را مشخص می‌کند، سنندج در وضعیت قرمز قرار گرفت.

وی افزود: مناطقی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند که طی دو هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آنها به ازای هر صد هزار نفر جمعیت بیشتر از سه نفر باشد که متأسفانه این وضعیت هم اکنون در سنندج به وجود آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: با شناسایی ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا، تعداد مبتلایان در کردستان تا این لحظه به دو هزار و ۹۹۲ مورد رسید.

رضاعی بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان را در سنندج با یک هزار و ۳۳ نفر اعلام کرد و به شهروندان هشدار داد: در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی و قرنطینگی با موج جدید و شدیدتری از بیماری مواجه خواهیم شد.

بستری شدن ۸۱ بیمار در مراکز درمانی، با علائم مشکوک به کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ بیمار مشکوک به کرونا درمراکز درمانی استان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری شده و ۳۷ بیمار نیز با بهبود وضعیت جسمانی از ییمارستان‌ها به خانه بازگشتند.

آرش نجیمی بابیان اینکه هم اکنون ۳۰۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: ۹۸ نفر این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی با اشار به اینکه سخنگوی وزارت بهداشت، استان اصفهان را از نظر تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در وضعیت هشدار اعلام کرده بود، افزود: قرار گرفتن در این وضعیت به دلیل افزایش ۲۳ درصدی مثبت شدن تست کرونای بیماران سرپایی در چند روز گذشته بوده است.

نجیمی به شهروندان توصیه کرد: کرونا هنوز ریشه کن نشده و باید همچنان بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

مورد جدیدی از کرونا در خراسان جنوبی شناسایی نشد

مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی شناسایی نشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا کنون از ۵ هزار و ۶۹۳ آزمایش انجام شده، ۵ هزار و ۱۴ نفر تست شان منفی و ۶۷۹ نفر جواب تست شان مثبت شد.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۶۲۵ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۹ نفر در بیمارستان بستری است که حال عمومی یک بیمار وخیم است.  خوشبختانه از ۶۴ آزمایش انجام شده در ۲۴ساعت گذشته مورد مثبتی ثبت نشد.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی همان ۴۵ نفر هستند.

وی غربالگری مرحله دوم این بیماری را ۴۷۱ هزار و ۱۳۱ نفر معادل ۸۰.۵۷ درصد افراد بالای ۱۵سال عنوان کرد.

۹۳ بیمار کرونایی دیگر در سیستان و بلوچستان

در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ بیمار به تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان افزوده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با این تعداد، مبتلایان به کرونا در این استان به دو هزار و ۶۷ نفر رسید.

میری افزود: هزار و ۲۳۱ نفر مربوط به حوزه علوم پزشکی زاهدان، ۴۶۵ نفر مربوط به حوزه ایرانشهر و ۳۷۱ نفر هم مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل هستند. تاکنون از تعداد افراد مبتلا به کرونا، ۱۰۷ نفر فوت کرده اند.

هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم با هشدار به این نکته که تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان در روز‌های اخیر به بیش از ۷۰ نفر در روز رسیده است، گفت: با توجه به برگزاری مراسم عید فطر و بی توجهی مردم در پرهیز از حضور تجمعات، تا هفته آینده باید منتظر افزایش بیشتر ابتلا به این بیماری در استان بود.

شناسایی ۲۰۷ مورد جدید مبتلا به کرونا در کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۷ مورد جدید بیماران مبتلا شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با شناسایی ۲۰۷ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۲۴ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۱۸۳ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۴۸۷۲ نفر رسید.

محمدی افزود:در شبانه روز گذشته با ثبت ۹ مورد فوتی، جمع جانباختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع اپیدمی تا کنون به ۱۲۸ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۹۲۸ نفر جزء بیماران بستری و ۳۹۴۴ نفر نیز جزء بیماران سرپایی هستند افزود: ۲۲۶ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند.

با انجام ۶۰۰ نمونه آزمایش شده در روز گذشته، تا کنون ۱۸۹۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

افزوده شدن ۷۰ بیمار کرونایی در کردستان

کرونا خیال کوتاه آمدن ندارد، آمار مبتلایان در سنندج نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی ۳ هزار و ۶۲ نفر از مردم استان به ویروس کرونا از ابتدا تا ظهر امروز خبر داد.

فرزین رضاعی با اشار به مرگ یک بیمار کرونایی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: متأسفانه تا کنون ۱۵۴ نفر از افراد مبتلا به این ویروس در کردستان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شهرستان‌های سنندج با هزار و ۶۸ نفر بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در سنندج نگران کننده است از مردم خواست نکات پیشگیرانه را رعایت و از حضور در اماکن پرخطر اجتناب کنند.

رضاعی همچنین عنوان کرد هزار و ۶۴۲ نفر از افرادی که تا کنون به این بیماری مبتلا شده اند بهبود یافته اند.

۴ شهر استان همدان در وضعیت سفید کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش شهر‌های با وضعیت سفید کرونایی در استان به چهار شهر خبر داد.

دکتر رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: هم اکنون شهر‌های رزن، فامنین، اسدآباد و تویسرکان استان همدان در وضعیت سفید شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

او با بیان اینکه تا دوهفته‌ی پیش تنها اسدآباد در وضعیت سفید کرونا در استان بود افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها و تردد غیر ضروری در شهر‌ها کمک به کنترل و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در صورتی که تعداد مبتلایان جدید در هر شهر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در روز یک نفر و یا هیچ کس باشد آن شهر در وضعیت سفید قرار می‌گیرد.

حیدری مقدم با اشاره به قرار گرفتن سایر شهر‌های استان در وضعیت زرد شیوع کرونا گفت: اگر تعداد مبتلایان به ازای همان ۱۰۰ هزار نفر بین یک تا ۳ نفر باشد وضعیت زرد و اگر بیشتر از ۳ نفر باشد در وضعیت قرمز اعلام می‌شود.

او از ابتلای هزار و ۴۸ مورد بیمار در استان به ویروس کرونا خبر داد و افزود: از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون ۹۲۷ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: در استان هم اکنون ۱۱ بیمار کرونایی بستری هستند و ۱۱۰ هم از ابتدای شیوع بیماری کرونا جان باخته اند.

حیدری مقدم بر رعایت کامل موارد بهداشتی و شستشوی مداوم دست‌ها هم تاکید کرد و گفت: تمامی مشاغلی که بازگشایی شده اند و مردم باید موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و بدانند که هنوز بیماری کرونا ریشه کن و مهار نشده است.

احتمال پیک دوم در آذربایجان غربی / زنگ خطر پیک دوم در آذربایجان غربی به صدا درآمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت:زنگ خطر پیک دوم شیوع کرونا در این استان به صدا درآمد

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی درباره وضعیت استان از ابتدای شیوع بیماری گفت: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون با تصمیمات مدبرانه ستاد کرونای استان و همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی توانستیم شیوع را کنترل و برای شرایط بحرانی آمادگی لازم را داشته باشیم.

آقازاده درباره تغییرات اخیر روند بیماری افزود: در پنج و شش روز گذشته تعداد افراد مبتلای به کووید ۱۹ در استان افزایش قابل توجهی یافته است که زنگ خطری برای شیوع دوباره بیماری بین آحاد مردم است.

او درباره تعداد تست‌های انجام شده بیان کرد: از اوایل خرداد تاکنون به طور متوسط روزانه ۴۷۱ تست در استان انجام شده است که این تعداد در برخی روز‌ها به ۵۰۷ تست نیز رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با توجه به افزایش تعداد افراد مبتلا درمیابیم که شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و شاید در آینده نزدیک شاهد پیک دوم در استان باشیم.

بستری ۷۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد: نگرانی ما رفت و آمد‌های شهروندان یزدی به استان‌های همجواری است که در وضعیت هشدار قرار دارند.

نوری شادکام اظهار داشت: هم اکنون ۷۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند. بستری ۷۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد

وی حال عمومی این بیماران را خوب عنوان کرد و گفت: نگرانی ما رفت و آمد‌های شهروندان یزدی به استان‌های همجواری است که در وضعیت هشدار قرار دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: هم اکنون استان ما در یک وضعیت پایدار در خصوص شیوع کرونا قرار گرفته، اما عدم همکاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند وضعیت استان را تغییر دهد.

نوری شادکام گفت: ۴ شهرستان بافق، بهاباد، اشکذر ومهریز هم اکنون در وضعیت سفید هستند و در صورت رعایت اصول بهداشتی و همکاری‌های لازم از سوی شهروندان بزودی بقیه شهرستان‌ها نیز سفید می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین