کد خبر: ۶۵۳۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

فاطمه ۵ ساله به سه کودک زندگی دوباره داد

رئیس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اهدای اعضای بدن کودک ۵ ساله مرگ مغزی که منجر به نجات جان سه کودک نیازمند عضو شد، خبر داد.
فاطمه ۵ ساله به سه کودک زندگی دوباره داد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمود حسین پور صبح امروز(۱۲ خردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: کودک ۵ ساله ساکن بندرعباس که در سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده تحت عمل جراحی اهداء عضو در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: دو کلیه و کبد این کودک خردسال که بر اثر تصادف با خودرو در یکی از محلات بندرعباس دچار حادثه و مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

رئیس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: با تلاش کادر جراحی و واحد اهدای عضو دانشگاه اعضای بدن این کودک برای پیوند به ۳ بیمار نیازمند به شیراز فرستاده شد.

همچنین فلوشیپ جراحی پیوند گفت: پدر و مادر این دختر بچه ۵ ساله قطعا ایثار و فداکاری کردند و در این موقعیت حساس از زندگی شان رضایت به عمل جراحی و اهدای عضو دادند.

دکتر عدالت زارعی افزود: جان این کودک موجب نجات جان حداقل سه کودک دیگر شده که خانوده هایشان مدت ها در صف انتظار، آی.سی.یو، بخش پیوند و سایر مراکز و بخش ها بودند و اکنون منتظر رسیدن اعضاء برای پیوند هستند.

پدر فاطمه ۵ ساله گفت: تصمیم بنده برای اهدای اعضای بدن فرزندم چیزی شبیه معجزه بود و اصلا از قبل هیچ تصوری برای انجام این کار نداشتم؛ لحظه ای با خدا خلوت کردم و با خود گفتم اگر فاطمه را همینگونه به خاک بسپارم هیچ اتفاق مهمی نمی افتد و فقط اندامهای فرزندم که می تواند جان سه کودک دیگر را نجات دهد، در زیر خاک از بین میرود.

موسی احمدی بیان کرد: تصمیم به این اقدام خداپسندانه گرفتم و موضوع را با همسرم در میان گذاشتم؛ با وجود اینکه همسرم در شرایط روحی مناسبی قرار نداشت ولی با دیدن تصمیم بنده و آرامشی که از انجام این اقدام داشتم قبول کرد.

وی عنوان کرد: با وجود از دست دادن فرزندم و غم و اندوه بسیار زیادی که داشتم؛ اما با تصمیمی که به اهدای عضو گرفتیم یک حس آرامش به خودم و خانواده ام دست داد؛ و با این کار نجات بخش جان ۳ فاطمه دیگر شدیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
Parastoo
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
خداوند آرامشش رو به وجود نازنین شما مرحمت کنه و در دنیا و آخرت سبزتون کنه .
روح فرشته کوچولوی شما در آرامش و شادی ابدی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین