کد خبر: ۶۵۳۸۷۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
اگر با دانه‌درشت‌ها برخورد شود جرایم جزئی هم جمع می‌شود

واکنش رئیسی به کشته شدن آسیه پناهی و انتقاد از تخریب آلونک‌ها به‌جای کاخ‌سازی‌های غیرقانونی در مناطق خوش‌آب‌وهوا/ برخورد عبرت‎‎آموز با عامل کشته‌شدن رومینا اشرفی

رئیس قوه قضائیه گفت: بی‌توجهی به اولویتها در اجرای قانون نتیجه‌اش می‌شود تخریب آلونک‌ها به‌جای برخورد با کاخ‌سازی‌های غیرقانونی در مناطق خوش‌آب‌وهوای کشور. امیدواریم همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند توجه به اقشار ضعیف مورد اهتمام مجلس یازدهم قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز در جلسه هفتگی مسئولان قوه قضاییه گفت: موضع گیری‌ها و نگاه رهبر معظم انقلاب، مشی، شیوه، سلوک فکری و سیره عملی و زندگی ایشان بهترین تفسیر خط امام است.

وی افزود: اساس خط امام، خداباوری، خودباوری و مردم باوری است و حقیقتا امام خمینی (ره) در سیره و سلوک خود همواره خدا را می‌دیدند و با اعتماد به نفس کامل توانایی‌ها و ظرفیت‌های عظیم ملت ایران را هم می‌شناختند و به کار می‌گرفتند.

واکنش رئیسی به کشته شدن آسیه پناهی و انتقاد از تخریب آلونک‌ها به‌جای کاخ‌سازی‌های غیرقانونی در مناطق خوش‌آب‌وهوا

رئیس قوه قضاییه افزود: از نقاط محوری خط امام تکیه بر عدالت، معنویت و اخلاق بود و اینکه ایشان در همه رهنمودها و مقاطع حساس از جمله تدوین قانون اساسی و شکل گیری ساختارهای آینده نظام از قانون اساسی، همه تلاش شان این بود که عدالت، اخلاق و معنویت در جامعه گسترش یابد.

رئیسی همچنین ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: هر سال که می‌گذرد امام خمینی (ره) و خط او برای جامعه روشن‌تر می‌شود و امروز به خوبی رفتار و زندگی رهبر معظم انقلاب نمایانگر خط فکری امام است.

رئیس قوه قضائیه گفت: قانون گریزی؛ ضد ارزش و قانونمداری یک ارزش است و هیچ کس در هیچ جایگاهی نباید به خود اجازه دهد قانون را دور بزند و قانون گریز باشد.

وی تصریح کرد: در اجرای قانون، اگر در تشخیص اولویت‌ها درست عمل نشود در نتیجه آن به جای برخورد با قاچاق سازمان یافته و حرفه ای، برخورد با کوله بران موضوعیت پیدا می‌کند و همچنین به جای برخورد با صاحبان ساختمان‌های مجلل و کاخ ها، اولویت برخورد با آلونک‌ها می‌شود.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: قرار نیست به جای برخورد با کسانی که با سوء استفاده از قدرت و ثروت خود در مناطق خوش آب و هوا با زیرپا گذاشتن قانون ساخت و ساز می‌کنند، با آلونک نشین‌ها برخورد شود.

رئیسی افزود: اگر با قاچاق سازمان یافته که به صورت کانتینری وارد کشور می‌شود، برخورد صورت گیرد حتما موارد خرده قاچاق هم برطرف خواهد شد.

وی گفت: همچنین اگر در هر موردی با افراد دانه درشت در هرجا برخورد شود طبیعتا موارد تخلف خرد هم برطرف خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: امیدواریم همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند توجه به اقشار ضعیف مورد اهتمام مجلس یازدهم قرار گیرد. ما هم در دستگاه قضا در این زمینه با مجلس همکاری کامل خواهیم کرد تا مردم کاملا احساس آرامش و امنیت کنند.

وی همچنین درباره برخورد درباره جرائم و تخلفات گفت: در این زمینه دستگاه قضا با تمام توان برخورد خواهد کرد و قضات، نیروی انتظامی و ضابطان در سراسر کشور به برخورد جدی با سارقان به ویژه سارقان حرفه‌ای و کیف قاپ‌ها که امنیت جامعه و آرامش روانی مردم را مختل می‌کنند، موظف هستند.

رئیس قوه قضاییه افزود: در این زمینه به هیچ عنوان نباید نیروی انتظامی کوچک‌ترین کوتاهی داشته باشد و قضات، نیروی انتظامی و همه بخش‌های اجرایی وزارت کشور باید توجه داشته باشند که این مسئله‌ای نیست که مورد سهل انگاری گیرد و حتما باید با این موارد برخورد جدی شود. حتما با کسانی که جامعه را دچار مشکل و افکار عمومی و نگاه‌های مردم را دچار آزردگی می‌کنند، برخورد عبرت آمیز صورت گیرد.

وی افزود: ناهنجاری‌ها، جنایت‌ها و قتل‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد ناشی از بی توجهی به اخلاق و معنویت در جامعه است که باید در این زمینه کار علمی دقیق و جرم شناسی کارشناسانه صورت گیرد تا بتوان از اینگونه ناهنجاری‌ها سرقت و جنایت پیشگیری کرد.توجه به معنویت و اخلاق در جامعه، منجر به پیشگیری از این ناهنجاری‌ها خواهد شد و همه دستگاه‌ها در این زمینه مسئولند که به این مسائل و جرائم حساس باشند.

انتقاد از تخریب آلونک‌ها به‌جای کاخ‌سازی‌های غیرقانونی در مناطق خوش‌آب‌وهوا

رئیسی گفت: بی‌عدالتی در توزیع امکانات و ظرفیتهای کشور، کم‌توجهی به معیشت و اقتصاد مردم و دوری از اخلاق و معنویت زمینه بروز آسیبهای اجتماعی مثل حادثه گیلان است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها هم در اجرای قانون به اولویت‌ها توجه کنند گفت: بی‌توجهی به اولویتها در اجرای قانون نتیجه‌اش می‌شود تخریب آلونک‌ها به‌جای برخورد با کاخ‌سازی‌های غیرقانونی در مناطق خوش‌آب‌وهوای کشور. اگر با دانه‌درشتها برخورد شود جرائم جزئی هم جمع می‌شود کمااینکه اگر با قاچاق کانتینری برخورد شود قاچاق خرد هم جمع می‌شود. بهترین شاخص در اجرای عدالت، عمل به قانون است. هیچ‌کس در هیچ جایگاهی نباید به خود اجازه قانون‌گریزی بدهد. اجرای قانون باید بدون تبعیض و با اولویت‌سنجی انجام شود. اگر اولویت‌سنجی درست نباشد نتیجه‌اش می‌شود برخورد با کوله‌بری به‌جای برخورد با قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای.

واکنش به مرگ رومینا اشرفی

رئیس قوه‌قضائیه گفت: «برخورد دستگاه قضا با عامل کشته‌شدن رومینا اشرفی در گیلان عبرت‎‎آموز خواهد بود.» او از مراکز علمی و دانشگاهی خواست به آسیب‌‎شناسی مسائل اجتماعی بپردازند تا ریشه و علل و عوامل چنین جنایات هولناکی که احساسات عمومی را جریحه‎دار می‌‎کند، بررسی شود.

او یکی از علل و عوامل اصلی حوادث و جنایاتی نابخشودنی همچون حادثه گیلان را دوری از اخلاق و معنویت دانست: «عدالت در توزیع ظرفیت‌ها، تأمین معیشت مردم و توجه به اخلاق و معنویت در جامعه از مهم‌ترین اصول کاهش ناهنجاری‌‎های اجتماعی و اقتصادی است که باید بیش از همه مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گیرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
2
12
واقعا درست است
یکی بابک خان
ویکی جناب خاوری
ویکی همدستان این دو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
4
6
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
5
تکلیف املاک نجومی هم سریعتر روشن کنید
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
3
فقط آلونک ها به سرعت تخریب میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
3
اگر ما مسئول هستیم بفرمائید و گرنه خودتان اقدام کنید لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
2
ای بابا
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
7
خب بسم اله. دستگاه قضا به عنوان متولي اجراي عدالت آغاز كند. از تخريب خانه هايي كه در دل طبيعت ساخته شده اند و حتي صاحبانش را مكلف به بازسازي محيط زيست تخريبي كنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
8
کاش مسئولین شهرداری به همه تخلفات مثل آسیه پناهی برخورد کنند شهرداری ها عملا مردم را به تخلف تشویق می کنند تا در ماده 100 شهرداری جریمه کنند کاش با ویلاهای خلاف که در سطح کشور ساخته می شود اینگونه برخورد کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین