کد خبر: ۶۵۳۹۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوازدهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۹۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۵۲ مورد بستری و دو هزار و ۳۲۷ (حدود ۷۸ درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر رسید

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و افزایش نسبی فوتی ها را شاهد هستیم که امیدواریم استثنایی باشد. از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون۷ هزار و ۸۷۸ نفر جان خود را از دست داده اند. بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۲۱ هزار و ۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۷۸ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.  تاکنون ۹۵۵ هزار و ۸۶۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹+جدول

جهانپور گفت: رعایت پروتکل ها در دستور کار اغلب مردم است اما در برخی مناطق کشور متاسفانه نوعی سهل انگاری در رعایت فاصله گذاری اجتماعی وعدم استفاده از ماسک به خصوص در مکانهایی که فاصله گذاری اجتماعی مقدور نیست را شاهد هستیم. شکایت از برخی صنوف که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند هم داشته ایم. معاونت بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی رسیدگی به این شکایت ها را در دستور کار دارند و با توجه به تخلفاتی که در اماکن عمومی و اصناف گزارش شده برخی از این اماکن تعطیل شده اند که به زودی گزارش موارد برخورد با خاطیان در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به اطلاع عموم می رسد. توصیه می کنیم، استدعا داریم و تمنا می کنیم مردم رعایت اصول بهداشتی را از جمله شست و شوی مداوم دستها با آب و صابون، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک به خصوص در اماکن عمومی که امکان رعایت فاصله گذاری وجود را جدی بگیرند و از تردد در جاهایی که ضرورت ندارد و مراودات غیر ضرور پرهیز کنند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ١١ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۵۶۷ نفر تا ۸ خرداد   ۸۸۲۰ نفر تا ۸ خرداد
2 آذربایجان غربی ۱۸۹ ۲۲۴ ۳۶۰۲ ۵۶۳۹
3 اردبیل ۲۲   ۱۹۷۵ ۲۸۳۱
4 اصفهان(به‌جزکاشان)   ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۳۴۱ نفر تا ۸ خرداد   ۷۰۸۳ نفر تا ۸ خرداد
6 ایلام ۱۵ ۶۶   ۱۰۱۹
7 بوشهر ۳۷ ۱۴ ۵۱۹ ۱۱۲۶
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۱۲ ۲۹ ۶۱۳ ۶۵۷
10 خراسان جنوبی ۶ ۴۵ ۶۳۲ ۶۸۵
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۴۷ ۱۳۲ ۷۷۰ ۲۲۱۸
13 خوزستان ۶۸۳ ۵۷۹ ۱۳۹۴۱ ۱۵۳۳۰
14 زنجان ۷ ۱۳۰ ۹۶۵ ‭۱۱۶۷
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۲۲۵ ۱۱۴   ۲۲۹۲
17 فارس ۶۴ ۱۱۰ ۵۳۹۹ ۶۰۱۰
18 قزوین        
19 قم ۹      
20 کردستان ‭۱۲۳‬ ۱۵۷ ۱۶۹۳ ۳۱۸۵
21 کرمان ۷۰ ۸۲   ۱۸۴۵
22 کرمانشاه ۲۰۷ ۱۲۸   ۴۸۷۲
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ ۹   ۶۹۲
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۹۸ ۱۶۴ ۴۱۷۸ ۴۳۷۰
27 مازندران ۷۸      
28 مرکزی   ۱۷۲نفر تا ۱۱ خرداد   ۲۱۳۳نفر تا ۱۱ خرداد
29 هرمزگان ۲۵۲ ۵۳   ۴۰۱۷
30 همدان   ۱۱۰نفر تا ۱۱ خرداد   ۱۰۴۸نفر تا ۱۱ خرداد
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت    

***

۶۸۳ مورد جدید ابتلا به کووید- ۱۹ در خوزستان شناسایی شد

سخنگوی علوم پزشکی اهواز از شناسایی ۶۸۳ مورد ابتلای جدید به کووید- ۱۹ طی شبانه‌روز گذشته (۱۱ تا ۱۲ خرداد ۹۹) در استان خوزستان خبر داد.

علی احسان پور ظهر امروز دوشنبه در رابطه با تازه‌ترین آمار مبتلایان به کووید – ۱۹ در استان خوزستان، اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در خوزستان و افزایش مراکز نمونه در شهرهای بزرگ، از دیروز تا امروز (۱۱ لغایت ۱۲ خرداد ۹۹) ۶۸۳ مورد ابتلای جدید به کووید – ۱۹ در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: از مجموع ۶۸۳ بیمار جدید، ۵۲۷ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۵۶ بیمار نیز بستری شدند.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: با احتساب این ۶۸۳ نفر، کل مبتلایان به کووید – ۱۹ در خوزستان به ۱۵ هزار و ۳۳۰ نفر افزایش یافت.

احسان پور بیان کرد: در حال حاضر ۸۱۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان تحت درمان هستند و با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم تاکنون ۱۳ هزار و ۹۴۱ بیمار از بیماران بهبود یافته و یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی در ادامه گفت: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۴ نفر از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا در خوزستان به ۵۷۹ نفر برسد.

بنا به گفته وی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توجه ویژه به اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و مردم و پرهیز از حضور در هرگونه تجمع در راستای کاهش خطر ابتلاء به این بیماری مورد تأکید جدی است و انتظار می‌رود که با توجه به شرایط استان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

۷۰ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان کرمان شناسایی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از شناسایی ۷۰ مورد جدید مثبت ابتلاء به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان خبر داد.

مهدی شفیعی بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری مجازی تعداد موارد مثبت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان را ۷۰ نفر ذکر و اظهار کرد: در این مدت ۳۱۰ نمونه در آزمایشگاه‌های استان بررسی شد. از بین موارد جدید ۲۱ مورد افراد بستری در بیمارستان‌ها، هفت مورد بیماران سرپایی، ۱۶ مورد پرسنل و ۲۶ مورد اطرافیان بیماران هستند.

شفیعی بیشترین تعداد موارد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته را مربوط به شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ۴۳ مورد و دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ۱۴ مورد دانست و افزود: تعداد موارد مثبت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم چهار مورد، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سه مورد و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان شش مورد است.

وی با اشاره به اینکه از بین موارد جدید ۳۰ نفر زن و ۴۰ نفر مرد هستند، گفت: جمع کل موارد مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان را هزار و ۸۴۵ نفر دانست که ۷۶۶ نفر آنها بستری و هزار و ۷۹ نفر سرپایی و اطرافیان بیمار هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته گزارش فوت به دلیل کویید ۱۹ نداشتیم بنابراین مجموع جانباختگان ویروس کرونا در استان کرمان از ابتدا تاکنون ۸۲ نفر است.

پذیرش ۹ بیمار مشکوک به کرونا در قم/ حال ۳۰ نفر وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۷ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به دوازدهم خرداد ماه، ۹ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند. ۷ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۹ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر حدود ۸۵ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۰ نفر آنها وخیم است.

آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۶ هزار نفر رسید

دکترعبدالرسول همتی، معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱ هزار و ۶۳۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی، ۶۴ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۱۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۶ هزار و ۱۰ مورد شناسایی شده، سه هزار و ۷۰ مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت ۲۶۳ مورد؛ آباده ۱۳۹ مورد؛ اقلید ۹۴ مورد؛ استهبان ۹۲ مورد؛ خرم بید و داراب هر کدام ۸۳ مورد؛ کوار ۸۰ مورد؛ کازرون ۷۷ مورد؛ رستم و ممسنی هر کدام ۶۹ مورد؛ کوه چنار ۶۸ مورد؛ فیروزآباد ۶۲ مورد؛ زرقان ۵۲ مورد؛ لامرد ۴۶ مورد؛ پاسارگاد ۴۴ مورد؛ سپیدان ۴۳ مورد؛ قیروکارزین و زرین دشت هر کدام ۳۲ مورد؛ ارسنجان ۳۱ مورد؛ سروستان ۲۹ مورد؛ بوانات ۲۵ مورد؛ نی ریز ۲۴ مورد؛ مهر ۲۳ مورد؛ بیضا ۱۴ مورد؛ سرچهان و فراشبند هر کدام ۱۰ مورد؛ خرامه هشت مورد؛ بختگان هفت مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

او با بیان اینکه خوشبختانه در چهار روز گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۱۱۰ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس از دست دادند.

دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز پنج هزار و ۳۹۹ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: با توجه به فعالیت برخی اماکن ورزشی که مرتبط با تماس بدنی افراد نیست، دستورالعمل و پروتکل‌های موردنیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تدوین و به این مراکز ابلاغ شده است.

او استفاده از وسایل حفاظت فردی، ضدعفونی سطوح و وسایل ورزشی، تهویه مناسب، رعایت فاصله دو متری هر فرد را از دستورالعمل‌های بهداشتی برای مراکز ورزشی واجد شرایط عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تحلف در این مراکز و رعای نشدن اصول بهداشتی در پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس، با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

معاون بهداشت دانشگاه تنها راه پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس را استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد.

شناسایی ۲۰۷ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۷ مورد جدید بیماران مبتلا شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با شناسایی ۲۰۷ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۲۴ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۱۸۳ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۴۸۷۲ نفر رسید.

محمدی افزود:در شبانه روز گذشته با ثبت ۹ مورد فوتی، جمع جانباختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع اپیدمی تا کنون به ۱۲۸ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۹۲۸ نفر جزء بیماران بستری و ۳۹۴۴ نفر نیز جزء بیماران سرپایی هستند افزود: ۲۲۶ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند.

با انجام ۶۰۰ نمونه آزمایش شده در روز گذشته، تا کنون ۱۸۹۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مجید شیرانی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در دوازدهمین روز از خردادماه سال ۹۹ عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون یک هزار و ۵۹۶ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۶۱۳ نفر بوده است. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۳۰ نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۲ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد ابتلاء از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۶۵۷ نفر است.

وی بیان کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته، فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان کماکان ۲۹ نفر است.

شناسایی ۴۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان شمالی/ فوت ۲ نفر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۴۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ مثبت اعلام شد و متأسفانه دو نفر نیز در اثر ابتلاء به این بیماری فوت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: تا ظهر ۱۲ خرداد، ۲۲۱۸ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۴۰ نفر بستری و ۱۲۷۸ نفر سرپایی هستند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۳۲ نفر افزایش یافت.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۱۱۸۷ نفر، شیروان ۲۵۱ نفر، فاروج ۱۳۵ نفر، مانه و سملقان ۲۱۴ نفر، جاجرم ۶۸ نفر، گرمه ۴۰ نفر، راز و جرگلان ۱۴۳ نفر و اسفراین ۱۸۰ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

هاشمی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام شده تاکنون ۷۷۰ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی بیان کرد: آزمایش ۳۳۲۰ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۱۳ بیمار مشکوک در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۶۸۵ نفر رسید

کامبیز مهدی زاده، معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین آمار و اطلاعات کرونا اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام و از این تعداد پاسخ ۶ مورد مثبت گزارش شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: از مبتلایان امروز سه نفر در شهرستان نهبندان، دو نفر سرایان و یک نفر در شهرستان بیرجند شناسایی شده است.

مهدی زاده شمار مبتلایان به کرونا در استان را ۶۸۵ نفر اعلام کرد و افزود: هشت بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال یک نفر مساعد نیست.

وی با بیان اینکه ۶۳۲ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند، گفت: تعداد فوتی‌های این بیماری در استان همچنان همان ۴۵ نفر است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: تا امروز ۵ هزار و ۷۸۵ تست کرونا در استان انجام شده که نتیجه ۶۸۵ آزمایش مثبت و ۵ هزار و ۱۰۰ آزمایش نیز منفی بوده است.

شناسایی ۱۰۰۰ مورد کرونایی جدید طی هفته گذشته در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی ۱۰۰۰ مورد کرونایی جدید طی هفته گذشته در آذربایجان شرقی خبر داد.

محمد حسین صومی شامگاه یک شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طی دو هفته اخیر در آذربایجان شرقی بیش از دو هزار مورد جدید کرونا ثبت شده است، افزود: تعداد فوتی‌ها و بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی نسبت به چهار هفته گذشته کم‌تر شده است.

صومی با تاکید بر اینکه هر روز حدود ۱۶۰ مورد جدید از کرونای مثبت شناسایی می‌شود، ابراز داشت: روزانه حدود ۴۰ هزار مهمان وارد استان می‌شوند و این موضوع خطرناک بوده و احتمال افزایش آمار کرونا در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰ هزار نفر در زمینه شناسایی مبتلایان به کرونا در استان فعالیت دارند، ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی جامعه به نظر می‌رسد مردم فراموش کرده‌اند که ویروس کرونا وجود دارد و این موضوع برای روزهای آینده خطرناک است.

صومی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های ما آمار افرادی که به ویروس کرونا مبتلا بوده و در اجتماع آزادانه می‌چرخند روبه افزایش است. هر فرد مثبت می‌تواند یک تا سه نفر را آلوده کند، از این رو امکان افزایش آمار وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: هم‌چنان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله‌گذاری حتی در صنوف مورد تأکید است و اگر فردی علائمی دارد به مراکز درمانی ۱۶ ساعته مراجعه کند.

افزایش بیماران بدحال در ارومیه/۱۰ تخت آی سی یو راه اندازی شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با افزایش تعداد بیماران بدحال در ارومیه، تعداد ۱۰ تخت آی سی یو با تمامی امکانات به بیمارستان طالقانی افزوده و راه اندازی شد

ابراهیم حسنی با اشاره به افزایش تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در استان افزود: در روزهای گذشته افراد مراجعه کننده به بیمارستان طالقانی ارومیه و تعداد بیماران بدحال رو به افزایش است در حالی که در روز گذشته از ۶۴ بیمار بستری در استان ۱۲ نفر به طور مستقیم و با مراجعه به بیمارستان در بخش آی سی یو بستری شده‌اند که این موضوع هشداری برای وضعیت بد پیشرفت بیماری است.

وی درباره روند بستری بیماران با سندرم حاد تنفسی در استان، گفت: روند بستری بیماران با سندرم حاد تنفسی از روز چهار فروردین سیر صعودی را طی کرده و به تعداد ۳۹۶ نفر رسید که این روند صعودی ادامه داشته و در تاریخ ۲۱ فروردین به ۴۶۸ نفر در استان افزایش یافت.

حسنی در ادامه افزود: روند بستری افراد از تاریخ ۲۱ فروردین که اوج پیک تعداد افراد بستری با سندرم حاد تنفسی در استان بود، به تدریج نزولی شده و به یک حالت پلاتو رسید به طوری که در تاریخ ۳ خرداد به تعداد ۲۲۷ نفر در استان کاهش یافت.

وی یادآور شد: اما متأسفانه از چهار و پنج خرداد شاهد سیر صعودی بودیم که این روند به ترتیب در شش خرداد ۲۸۱ نفر، هفت خرداد ۳۱۳ نفر، هشت خرداد ۳۰۰ نفر، ۹ خرداد ۳۱۳ نفر و ۱۰ خرداد ۳۰۰ نفر بستری با سندرم حاد تنفسی در استان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص افزایش تعداد تخت‌های آی سی یو در بیمارستان طالقانی ارومیه، افزود: با افزایش تعداد بیماران بدحال در ارومیه، تعداد ۱۰ تخت آی سی یو با تمامی امکانات به بیمارستان طالقانی ارومیه افزوده و راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ۷۴ تخت آی سی یو در استان موجود است، بیان کرد: با تلاش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، حواله ۳۶ تخت و ونتیلاتور از وزارت بهداشت اخذ شده است که از این تعداد ۱۰ تخت تحویل گرفته شده و ۲۶ تخت دیگر باقی مانده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان درباره بدحال شدن بیماران گفت: یکی از دلایل مراجعه بدحال بیماران به بیمارستان‌ها، تأخیر آنها در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی است، بیماران زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که وضعیت آنها وخیم بوده و شرایط برای درمان بیمار سخت شده است.

حسنی با هشدار نسبت به آغاز پیک دوم مبتلایان به کرونا در استان گفت: در پنج و شش روز گذشته تعداد افراد مبتلای به کووید ۱۹ در استان افزایش قابل توجهی یافته است که زنگ خطری برای شیوع دوباره بیماری بین آحاد مردم است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره تعداد تست‌های انجام شده بیان کرد: از اوایل خرداد تاکنون به طور متوسط روزانه ۴۷۱ تست در استان انجام شده است که این تعداد در برخی روزها به ۵۰۷ تست نیز رسیده است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۱۰۱۹ نفر

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد یک هزار و ۱۹ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۵ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نداشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۶ نفر است.

کریمیان بیان کرد: به مردم عزیز هم استانی توصیه می‌شود که ضمن رعایت نکات و اصول بهداشتی و همچنان به رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اهتمام داشته باشند.

ثبت ۲۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان اردبیل

طی ۲۴ ساعت گذشته، براساس نتایج قطعی آزمایشگاهی ۲۲ مورد جدید از ابتلا به ویروس کووید۱۹ در استان اردبیل ثبت شده و در این مدت مورد فوتی ناشی از این ویروس وجود نداشته است.

بر این اساس با احتساب آمار بیماران شناسایی شده امروز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل از ابتدای شیوع به ۲۸۳۱ نفر رسید.

به گزارش ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، از این تعداد تاکنون ۱۹۷۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و هم‌اکنون ۱۰۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

از تعداد ۱۰۲ بیمار بستری مبتلا به کرونا، ۳۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی بستری هستند.

گفتنی است؛ در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان اردبیل وجود نداشته است.

تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به ۵۶۳۹ رسید

جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۴۸۴ مورد تست کرونا در سطح استان گرفته شده است که از این تعداد ۱۸۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد که مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به ۵ هزار و ۶۳۹ نفر رسید که از این تعداد سه هزار و ۶۰۲ نفر بهبود یافته‌اند.

وی افزود: از ۱۸۹ مورد جدید شناسایی شده تعداد ۱۷۱ نفر از بیماران سرپایی و ۱۸ نفر بستری شده در مراکز درمانی استان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶ نفر از بیماران بستری در بیمارستان و ۹۰ نفر از بیماران سرپایی بهبود یافته‌اند که در مجموع تعداد بهبودیافتگان در استان به ۳ هزار و ۶۰۲ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا در استان افزایش یافته، تصریح کرد: بیماران بستری شده در آی‌سی‌یو به تعداد ۸۰ نفر است که از این تعداد وضعیت ۴۰ بیمار وخیم اعلام شده است.

دکتر آقازاده افزود: متاسفانه با چهار مورد فوتی جدید ۲مورد از تکاب،۱ مورد خوی و ۱ مورد میاندوآب تعداد فوتی های استان به ۲۲۴ مورد افزایش یافت.

آقازاده با اشاره به تعداد مبتلایان جدید به تفکیک شهرستان‌ها در استان، عنوان کرد: از مجموع ۱۸۹ مبتلای جدید در استان، ارومیه ۵۹ مورد جدید که ۵۶ نفر از افراد سرپایی و سه نفر بستری، اشنویه ۶ نفر سرپایی مثبت، بوکان ۳۴ نفر مثبت که ۲۹ نفر سرپایی و پنج نفر بستری، پلدشت یک نفر سرپایی، تکاب ۲ نفر سرپایی، خوی ۲۱ نفر که ۲۰ نفر سرپایی و یک نفر بستری، سردشت چهار نفر سرپایی، سلماس ۱۶ نفر مثبت که ۱۵ نفر سرپایی و یک نفر بستری، شوط و ماکو هر کدام یک نفر سرپایی مثبت، مهاباد ۹ نفر مثبت که ۳۲ نفر سرپایی و هفت نفر بستری، میاندوآب یک نفر بستری، نقده چهار نفر سرپایی مثبت گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی روز‌های گذشته آمار مبتلایان به کرونا و بیماران بستری شده در بیمارستان و فوتی‌ها در استان افزایش یافته است و شاهد پیک دوم شیوع بیماری هستم و مردم به طور حتم باید این بیماری را جدی بگیرند و وضعیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر نامطلوب است باید بیش از این طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مورد توجه مردم قرار گیرد تا بتوانیم زنجیره ابتلا به بیماری را قطع کنیم.

۲۵۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در هرمزگان شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۲۵۲ مورد دیگر در استان آمار ابتلای قطعی به کرونا در هرمزگان به ۴۰۱۷ نفر رسید.

حسین فرشیدی دوشنبه شب در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان با گذشت ۱۰۰ و اندی روز از گذشت آغاز بیماری کرونا در هرمزگان بیش از ۲۰ هزار تست تشخیص کرونا گرفته شده است، بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۳ هزار و ۵۸۵ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی بستری شده‌اند که ۳ هزار و ۲۰۷ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۱۸۹ نفر همچنان بستری، ۱۳۳ نفر ایزوله، ۲۷ نفر در «آی. سی. یو» و ۲۹ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه آنهایی که علائم کرونا ندارند جهت نمونه گیری به مراکز سلامت استان مراجعه نکنید، اظهار داشت: ۱۹ هزار و ۴۲۶ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۴۰۱۷ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان به ۵۳ نفر رسیده است، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته مرد ۷۱ ساله از بندرعباس بدون بیماری زمینه ایی و مرد ۴۲ ساله از بندرعباس سابقه مصرف سیگار و مواد مخدر، مرد ۴۲ ساله از بندرعباس با سابقه پیوند کلیه «دیالیزی» و خانم ۶۶ ساله از میناب با سابقه بیماری قلبی و ریوی فوت کردند.

وی با ابراز تأسف از شیب سریع ابتلاء به کرونا در استان هرمزگان طی هفته‌های اخیر عنوان کرد: تعداد ۲۵۲ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۱۷۷ نفر از شهرستان بندرعباس، ۱۴ نفر از جاسک، ۲۰ نفر از قشم، ۷ نفر از بستک، ۲ نفر از لنگه و ۲۱ نفر از حاجی آباد به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۲۸۰۸، میناب با ۳۴۵، رودان با ۱۹۴، قشم ۲۰۰، بندر خمیر با ۱۳۲، بندرلنگه با ۹۲، حاجی آباد با ۱۰۹، کیش با ۵۹، پارسیان با ۲۱، بستک ۲۶، جاسک ۲۴ و سیریک با ۳ و بشاگرد ۴مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

شناسایی ۲۲۵ مورد جدید مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۲۲۵ مورد جدید، آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به دو هزار و ۲۹۲ نفر رسید.

سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر امروز دو هزار و ۲۹۲ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد فوتی‌ها نیز به ۱۱۴ نفر افزایش یافت. از این تعداد، ۱۴۰۲ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۳۸۰ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۵۱۰ بیمار مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای شیوع همه گیری در سیستان و بلوچستان ۳۵۷۳ بیمار با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۲۹۵۶ نفر مرخص و ۷۷ نفر نیز همچنان در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

هاشمی شهری تصریح کرد: مردم عزیز استان سیستان و بلوچستان اگر به توصیه‌های بهداشتی توجه نکنند و در تجمعات حضور پیدا کنند قطعاً شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا خواهیم بود.

۷ نفر به تعداد مبتلایان کرونا در زنجان افزوده شد

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، گفت: در مجموع تاکنون تست کرونای یک‌هزار و ۱۶۷ نفر در استان بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۳۰ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۹۶۵ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

۹۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در لرستان ثبت شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ثبت ۹۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: متاسفانه تا کنون ۱۶۴ نفر به علت این بیماری در لرستان جان باخته‌اند.

محمدرضا نیکبخت امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ۷۰۵ نمونه ارسالی در طی بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۹۸ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد. متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان دو فوتی به علت کووید ۱۹ در لرستان داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از ابتدا تا کنون تعداد ۱۶۴ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته‌اند، افزود: تا کنون ۲۵۷۴۹ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۲۳۰۸۸ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۴۳۷۰ مورد مثبت و تعداد ۱۸۷۱۸ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه تعداد ۲۸ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند، گفت: از ابتدا تا کنون تعداد ۴۱۷۸ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

سه بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی سه هزار و ۱۸۵ نفر به بیماری کرونا از ابتدای شیوع بیماری تا پیش از ظهر امروز دوشنبه خبر داد.

دکتر فرزین رضاعی گفت: شهرستان‌های سنندج هزار و ۱۱۳ نفر، سقز ۵۱۵ نفر، بانه ۲۸۲ نفر، قروه ۲۶۱ نفر، دیواندره ۲۶۴ نفر، مریوان ۲۶۱ نفر، کامیاران ۱۶۱ نفر، بیجار ۱۶۵ نفر، دهگلان ۱۲۹ نفر و سروآباد ۳۴ نفر مبتلای قطعی به کرونا دارند.

وی افزود: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۱۱۵۴۷ نمونه است که از این تعدادسه هزار و ۱۸۵مورد مثبت، هشت هزار و ۲۰۶ مورد منفی و ۱۵۶ مورد اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه با اعلام بهبودی هزار و ۶۹۳ بیمار افزود: متاسفانه ۱۵۷ نفر از هم استانی‌های عزیزمان (۴۱ نفر در سقز، ۳۶ نفر در سنندج، ۲۰ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، شش نفر در دیواندره و سه نفر در دهگلان) به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه وبویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۱۳۲ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه و ۶ نمونه آزمایش شده مجدد؛ ۱۲ مورد مثبت گزارش شده است.

پرویز یزدانپناه افزود: با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۶۹۲ بیمار رسید که چهار بیمار مرد و پنج بیمار زن در شهرستان گچساران، یک بیمار زن در شهرستان بویراحمد و یک بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان کهگیلویه است. ۱۰بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده، یک بیمار سابقه سفر به شهر شیراز و یک بیمار طی روز‌های گذشته سابقه سفر به کشور روسیه را داشته اند.

آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر

پراکندگی و آمار جدید مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا ساعت ۱۵ دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹ را در اینفوگرافی زیر ببینید.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹+جدول

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
3
مردم تاکی باید به این وضع زندگی کنند چین که منشا این ویروس بود به وضع عادی برگشته آیا مسیولین نمی‌توانند اقدامات سخت گیرانه وضع واجرا کنند فقط بعضی از مردم که همه چیز رو رعایت میکنند با هشدار ها به وحشت می افتند هنوز شما نمی توانید ماسک رو در مترو اجباری کنید فکر میکنید تنها هشدار کافیه این دمکراسی نیست سهل انگاریه چهار ماهه میگویید مردم در خانه بمانند خب اگر در خانه. نماندن تکلیف چیه تازه شانس آوردیم یک میلیارد و نیم جمعیت نداریم
بدبخت
|
United States of America
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
2
با این مسئولین ... و این مردم ... ایران آخرین کشوری در دنیا خواهد بود که از دست این بلای کرونا خلاص می شود!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین