کد خبر: ۶۵۴۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

وزارت بهداشت: باید منتظر موج دوم کرونا باشیم

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در شهرهایی مانند لندن ۱۸ درصد مردم، ووهان ۱۰ درصد و بوستون ۱۰ درصد انتی بادی دارند. در ایران هم این تعداد ۱۰ درصد است. بنابراین خیلی از افراد مبتلا نشده‌اند و باید منتظر موج دوم اپیدمی باشیم.
وزارت بهداشت: باید منتظر موج دوم کرونا باشیم
آفتاب‌‌نیوز :

رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در نشست کمیته علمی مقابله با کرونا، گفت: بالغ بر ۱۸۰۹ مقاله در خصوص کووید در دنیا چاپ شده است. متاسفانه انتشار مقالات ایرانی در مجلات خارجی تحریم است. اما ایران جزو کشورهایی است که بالاترین حد تحقیقات در ارتباط با کووید را داشته است.

وی گفت: خیلی مهم است که درمان را زود شروع کنیم. داروی رندسویل برای افرادی که زیر ونتیلاتور رفته اند، تاثیر نداشته است. نباید انتطار معجزه از داروها داشته باشیم بلکه تنها استفاده به موقع مهم است.

ملک زاده بیان کرد: اینکه بیماران را برای ۱۰ روز بستری کنیم لود تخت‌ها را بالا می برد. سعی کردیم این بستری را تا ۵ روز کاهش دهیم. ما با ۳۵ تا مرکز تحقیقات را اغاز کردیم.این مطالعات در ۱۵ استان و بویژه استان های قرمز با ۲۷ گروه تحقیقاتی شروع شد. روسیه در این زمینه ضعیف عمل کرد. داروهایی که ما از پروتکل خارج کرده بودیم ، تازه در روسیه مورد تحقیق قرار گرفته است.

وی افزود: در شهرهایی مانند لندن ۱۸ درصد مردم، ووهان ۱۰ درصد و بوستون ۱۰ درصد انتی بادی دارند. در ایران هم این تعداد ۱۰ درصد است. بنابراین خیلی از افراد مبتلا نشده اند و باید منتظر موج دوم اپیدمی باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
مردم یقین ندارند که خطر کرونا جدی است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین