کد خبر: ۶۵۴۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

بورس دوباره میلیونی شد

شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۴۰ هزار و ۴۱۷ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۸ هزار واحد رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس معاملات امروز بیش از ۱۰ میلیارد و ۹۵۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۹ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹ هزار و ۸۰ واحد افزایش به ۳۳۰ هزار و ۴۹۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶ هزار و هشت واحد رشد به ۲۱۸ هزار و ۶۸۹ واحد رسیدند. شاخص بازار اول ۳۱ هزار و ۹۷ واحد و شاخص بازار دوم ۷۵ هزار و ۳۷۹ واحد افزایش داشتند.

بورس دوباره میلیونی شد

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۶۶۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با دو هزار و ۵۷۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۴۳۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با دو هزار و ۲۴۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۷۹۸ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۴۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۲۸۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد گروه صنعتی سایپا (وساپا) با ۱۰۵ واحد، گروه صنعتی بارز (پکرمان) با ۹۸ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۸۳ واحد و بانک کارآفرین (وکار) با ۵۹ واحد، کویر تایر(پکویر) با ۴۵ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری خوارزمی و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۳۵۲ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۱ هزار و ۶۹۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۶۴۲ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹۱ هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد داروسازی تولید دارو (دتولید)، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا)، عطرین نخ قم (نطرین)، تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) و داروسازی آوه سینا (داوه) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین