کد خبر: ۶۵۴۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

توافق موقت کره جنوبی و آمریکا درباره اشتراک هزینه‌ها در پایگاه‌های نظامی

پنتاگون اعلام کرد، پیشنهادی را از سوی کره جنوبی برای تامین بودجه موقت هزاران کارگر این کشور فعال در پایگاه‌های آمریکایی پذیرفته که در سال جاری میلادی دستمزد دریافت نکرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، ایالات متحده، کارگران در کره جنوبی را در آوریل سال جاری میلادی و پس از آن به مرخصی فرستاد که دو طرف در امضای توافق جدید اشتراک هزینه‌ها ناکام ماندند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد، این توافق به معنای این است که کره جنوبی باید بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای بودجه ۴۰۰۰ کارگر کره جنوبی تا پایان سال جاری میلادی بپردازد.

توافق موقت کره جنوبی و آمریکا درباره اشتراک هزینه‌ها در پایگاه‌های نظامی

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد:‌ این تصمیم به معنای اشتراک هزینه‌ها از سوی سئول و واشنگتن است. مهمتر از همه، این مساله اولویت اصلی ائتلاف کره جنوبی و آمریکا را که موضع مشترک دفاعی است، حفظ می‌کند.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد که از تصمیم پنتاگون برای پایان دادن به مرخصی کارگران کره جنوبی فعال در پایگاه‌های نظامی آمریکا استقبال می‌کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای آورده است، سئول در اسرع وقت با آمریکا برای دستیابی به توافقی درباره مدیریت اشتراک بیشتر هزینه‌ها دست پیدا می‌کند که هنوز در پی مرخصی کارگران کره جنوبی در سال گذشته میلادی مورد مناقشه است.

عدم توافق سئول و واشنگتن به دو سال پیش بر می‌گردد که مربوط به پرداخت و اشتراک هزینه‌های مربوط به حضور ۲۸۵۰۰ نیروی آمریکایی در کره جنوبی است.

پنتاگون همچنین ادامه داد: ایالات متحده انعطاف خود را در مذاکرات مدیریت امور ویژه نشان داده و از کره جنوبی نیز خواسته تا همین روش را در پیش بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین