کد خبر: ۶۵۴۲۸۳
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
ترامپ به جای مدیریت بحران، گلف بازی و توئیت منتشر می‌کند

"دوره ترامپ را پایان یافته قلمداد کنید؛ او دیگر رئیس‌جمهور آمریکا نیست"

"یک رئیس جمهور زمانی که ملت‌اش در بحران‌های متعدد به سر می‌برند وظیفه دارد اوضاع را مدیریت کند در غیر این صورت دیگر رئیس‌جمهور نیست. توئیت‌های او حاوی اتهام‌زنی به هیلاری کلینتون، اوباما، سیاستمداران سیاهپوست و رسانه‌ها هستند. توئیت‌های او نشان می‌دهند که وی توان مدیریت اوضاع را ندارد. او فاقد شکیبایی است، از تجمعات نفرت دارد و از گذشته و تاریخ درس نمی‌گیرد. کاخ سفید دوره او در بی‌نظمی همیشگی به سر می‌برد. اطرافیان او نیز حقایق را بیان نمی‌کنند بلکه عده‌ای پادو و چاپلوس هستند".
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- "رابرت رایش" که در دولت‌های روسای جمهوری "جرالد فورد" و "جیمی کارتر" کار کرده و از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ در دولت "بیل کلینتون" وزیر کار امریکا بوده است در یادداشتی در نشریه "نیوزویک" نوع واکنش ترامپ به اعتراضات اخیر در امریکا را نشانه‌ای از پایان یافته قلمداد شدن ریاست جمهوری او می‌داند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او در این یادداشت می‌نویسد: "صدای ترامپ بلندتر از هر زمان دیگری است، اما واقعیت آن است که او دیگر رئیس جمهوری آمریکا نیست. او هیچ پاسخ سازنده و کارآمدی به بحران‌های کنونی ندارد. در میانه تشنج و تنش در امریکا او کاخ سفید و دفتر کارش را ترک کرده است. او حکمرانی نمی‌کند بلکه مشغول بازی گلف است یا توئیت منتشر می‌کند و یا سرگرم تماشای شبکه‌های تلویزیونی است.

ریاست‌جمهوری ترامپ را پایان یافته قلمداد کرد؛ او دیگر رئیس‌جمهور آمریکا نیست

واکنش ترامپ به اعتراضات اخیر نسبت به کشته شدن "جورج فلوید" شهروند سیاهپوست توسط افسر پلیسی که بیش از نه دقیقه زانوهایش را روی گردن مقتول قرار داد چه بود؟ ترامپ معترضان را "اراذل" و "اوباش" و "تخریب‌گر" خواند و آنان را تهدید به تیراندازی کرد. او در توئیتی نوشت: "زمانی که غارت آغاز شود تیراندازی نیز آغاز می‌شود. تهدیدی که یادآور واکنش رئیس پلیس اسبق میامی به اعتراضات با ریشه‌های نژادی در اواخر دهه ۶۰ میلادی در امریکا بود. ترامپ معترضان جمع شده مقابل کاخ سفید را تهدید به استفاده از "سگ‌های وحشی و سلاح" کرده است.

پاسخ او به بحران ناشی از شیوع کرونا نیز مشابه بوده و آن را "توطئه و نیرنگ دموکرات‌ها" و یا "مزخرفات بیان شده مقام‌های بهداشتی و درمانی" خواند و مدیریتی برای فائق آمدن بر بحران نداشته است. ا‌کنون ترامپ با بدترین بحران بیکاری از زمان رکود بزرگ به این سو در تاریخ امریکا مواجه است. بیش از ۴۱ میلیون امریکایی بیکار هستند. یک پنجم از امریکایی‌ها قادر به پرداخت اجاره‌بهای ماهانه خود نبوده‌اند".

او در ادامه می‌افزاید: "گلف بازی کردن یا تماشای تلویزیون اشکالی ندارد با این حال، یک رئیس جمهور زمانی که ملت‌اش در بحران‌های متعدد به سر می‌برند وظیفه دارد اوضاع را مدیریت کند در غیر این صورت دیگر رئیس‌جمهور نیست. توئیت‌های او حاوی اتهام‌زنی به هیلاری کلینتون، اوباما، سیاستمداران سیاهپوست و رسانه‌ها هستند. توئیت‌های او نشان می‌دهند که وی توان مدیریت اوضاع را ندارد. او فاقد شکیبایی است، از تجمعات نفرت دارد و از گذشته و تاریخ درس نمی‌گیرد. کاخ سفید دوره او در بی‌نظمی همیشگی به سر می‌برد. اطرافیان او نیز حقایق را بیان نمی‌کنند بلکه عده‌ای پادو و چاپلوس هستند".

آتلانتیک: ترامپ نیکسون زمانه ما نیست

ریاست‌جمهوری ترامپ را پایان یافته قلمداد کرد؛ او دیگر رئیس‌جمهور آمریکا نیست

نشریه "اتلانتیک" نیز در مقاله‌ای با این عنوان که "ترامپ نیکسون نیست" با رد همانندسازی میان ترامپ با نیکسون رئیس جمهوری اسبق امریکا که به دلیل رسوایی مجبور به استعفا شد، می‌نویسد: "در سال ۱۹۶۸ میلادی، نیکسون وعده برقراری نظم و صلح را داده بود. این در حالی است که ترامپ تنها چیزی که ارائه می‌دهد نزاع و تنش بیشتر است. برخی معتقدند شورش اخیر در امریکا بار دیگر به پیروزی ترامپ در انتخابات منجر خواهد شد. استدلال این طیف آن است که به دنبال شورش‌های اواسط دهه ۶۰ میلادی، "ریچارد نیکسون" در سال ۱۹۶۸ میلادی با کارزاری که وعده برقراری صلح، نظم و حاکمیت قانون را داده بود به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شد. اکنون، اما وضعیت متفاوت است و این استدلال برای زمانه ما صدق نمی‌کند. شورش ۲۰۲۰ کمکی به ترامپ نخواهد کرد. در سال انتخاباتی که نیکسون برنده شد شرایط متفاوت از امروز بود. او نه تنها در برابر نامزد دموکرات‌ها قرار داشت بلکه در برابر "جورج والاس" فرماندار آلاباما قرار گرفته بود که دز نهایت تنها توانست ۸.۶ درصد آرا را از آن خود کند و در پنج ایالت برنده شد. در نتیجه، نیکسون در جایگاه نامزد میانه قرار گرفت که هم وعده حمایت از حقوق مدنی شهروندان را داده بود و هم وعده برقراری نظم عمومی. اکنون، اما ترامپ نه با وعده حاکمیت قانون که با توئیت‌های تهدیدآمیز و تهدید به واکنش خونین نشان دادن علیه معترضان به اعتراضات آنان پاسخ داده داده است. او از کاخ سفید خارج شد و به پناهگاه رفت. او از خود ضعف نشان داده است. وعده نیکسون صلح در خانه و در خارج از خانه بود. ترامپ، اما تنها اقدام‌اش تشویق به منازعه در جامعه است. ترامپ برخلاف نیکسون در سال ۱۹۶۸ میلادی اکنون خود به علت نزاع تبدیل شده و راه حل آن نیست".

تاریخ قضاوت خواهد کرد که چرا جمهوری‌خواهان از رییس‌جمهوری بی اخلاق حمایت می‌کنند؟

نشریه آتلانتیک" در مقاله تحلیلی دیگری با اشاره به ادامه حمایت جمهوری‌خواهان از ترامپ و انتقاد از این موضع آنان می‌نویسد: "تاریخ قضاوت خواهد کرد که چرا رهبران جمهوریخواه از اصول خود دور شده و از رییس‌جمهوری "بی اخلاق" و "خطرناک" حمایت می‌کنند؟ برای مثال، به سناتور "گراهام" و "میت رامنی" نگاه کنیم؛ دو جمهوری‌خواهی که نگاهی به کرسی ریاست جمهوری داشتند و از پیروزی ترامپ عصبانی بودند. ایده گراهام رهبری جهانی امریکا بود در حالی که ترامپ دکترین "نخست امریکا" را مطرح کرده بود که خلاصه آن چنین بود: "نخست من و دوستان‌ام". رامنی فعال اقتصادی جمهوری‌خواه، موفقی بود که روابط اجتماعی خوبی داشت. در حالی که ترامپ نماد فردی بود که ثروت‌اش از پدرش به او به ارث رسیده بود و تا مرز ورشکستگی و بی‌اعتبار شدن نیز پیش رفته بود. گراهام و رامنی هر دو به سنت دموکراتیک امریکا و ایده‌ال‌های صداقت، پاسخگویی و شفافیت در عرصه عمومی باور داشته‌اند؛ امری که ترامپ مغایر آن عمل کرده است. هر دو آنان علیه ترامپ و بیگانه‌هراسی و شعار‌های تندش موضع‌گیری کرده‌اند. اکنون آنان و بدنه حزب جمهوری‌خواه هستند که باید علیه ترامپ موضع‌گیری کنند. ترامپ پوپولیسم مهاجرستیز را جایگزین سنت اصلی حزب جمهوری‌خواه یعنی حمایت از دولت حداقلی و آزادیخواهی کرده است. کابینه او نیز برآمده از خواست مردم نبوده بلکه پاسخی به نیاز‌های روانی او بوده و اطرافیان‌اش را از میان دوستان خود برگزیده است".

انتقاد از در دست گرفتن انجیل توسط ترامپ

ریاست‌جمهوری ترامپ را پایان یافته قلمداد کرد؛ او دیگر رئیس‌جمهور آمریکا نیست

نشریه "فارین پالسی" در مطلبی انتقادی نسبت به در دست گرفتن انجیل توسط ترامپ و رفتن او به کلیسا در واکنش به اعتراضات اخیر می‌نویسد: "امریکایی‌ها مخالف بت‌پرستی هستند. آنان از ایده قدرت‌گیری افرادی بت‌ساخته بدشان می‌آید. شهروندان امریکایی عکس رهبران را نمی‌پرستند. ارزش عکس‌ها در امریکا در ارزشی است که نمایندگی می‌کنند و نه به صرف ابژه بودن آن عکس یا فرد دیده شده در آن. حتی تلاش‌ها برای جرم انگاری سوزاندن پرچم در امریکا نیز با شکست مواجه شد. زمانی که ترامپ انجیل در دست می‌گیرد و همزمان فرمان شلیک گاز اشک آور به سوی معترضان را صادر می‌کند این همان نماد بت‌سازی و بت‌پرستی است. جالب آنکه رهبران سیاسی خودکامه همگی علاقمند به استفاده از کتب آسمانی به عنوان دستاویزی برای توجیه اقدامات خود بوده‌اند. پوتین همواره در هواپیما انجیل در اختیار دارد و صدام حسین نیز همواره قرآن همراه خود داشت. این‌گونه بت‌پرستی سبب می‌شود تا رهبران خودکامه مولفه‌هایی، چون قدرت، لذت نژاد، نیاکان، دولت و پول را جایگزین خدا سازند. این ترسناک است که رییس جمهوری امریکا با در دست گرفتن انجیل برخورد با معترضان را توجیه کند. این نشان می‌دهد که او حتی یک کلمه از انجیل و پیام مسیح را نخوانده و درک نکرده است: پیام عشق آن چیزی که اکنون امریکا در بحران کنونی به آن نیاز دارد".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
7
46
واقعاماچقدرساده اندیش هستیم وفکرمیکنیم بانبودترامپ ماراحت خواهیم شد درصورتی که ترامپ هوچی گراست ولی سیاست مداران دموکرات باپنبه سرمی برند.مگردموکراتها نبودندکه شاه را نابودکردنددرحالی که شاه همیشه درخدمتشان بودحالا حساب کنید.....اینقدردلخوش نباشید واشتباه نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
دقیقا مثل ما که فکر میکردیم اصلاح طلب و اصوال گرا ها باهم فرق دارند ولی فهمیدیم همشون سرو ته یه کرباسن
ناشناس
|
Israel
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
2
20
دوست عزیز، شما با دشمن فرضی داری صحبت می کنی؟ اصلاً موضوع این خبر چه ربطی به یادداشت شما دارد.
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
ترامپ واقعا یک وطن پرسته اگر مردم رای ندهند گول چین و روسیه را می خورند البته...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
9
اصلا متن را زحمت کشیدی خوندی که پیام می دی . کی گفت این بهتره یا اون ؟ چندتا مقاله را بازگو کردند و شما فقط ظاهرا عادت دارید به منفی نوشتن بدون تحقیق . می خواین اصلا بجنگیم ؟
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
15
آفرین به نظرات دو نفر ناشناس بالا ' جهان امروز فهمید فرقی بین دموکرات و جمهوری خواه نیست ' به قول ترامپ چین گاوه شیرده دموکراتهاست و امثال عربستان گاوه شیرده جمهوری خواهان ' رویکرد دولتهای آمریکایی به کشورها و ملتهای جهان در حد یک گاو شیرده است ' امروز خودمون هم در داخل متوجه شدیم که فرقی بین اصلاح طلب و اصولگرا نیست و در واقع سیاست یعنی منافع حداکثری برای دولتها ' اینکه از هرکدام از اینها چه داخلی چه خارجی انتظار داشته باشیم برای منافع ما تلاش کنند فکر بیهوده است ' ما به عنوان ملتها باید در قبال سیاستهای خارجی و داخلی این دعواهای الکی و آبکی رو در جهت تایید دولتهای مختلف جهان کنار بزاریم و دنبال احقاق حق خودمون باشیم ' اون زمان با وجود دولتها دنیای به مراتب عادلانه تری خواهیم ساخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
9
19
ترامپ پیروز انتخابات خواهد بود چه بخوای چه نخوای؟ تاکتیک ترامپ همیشه جواب داده مطمئن باشید این اتفاقی که افتاد به نفع ترامپ تمام شد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
7
3
احتمال اینکه ترامپ رای نیاره هست.منتهی شخصا در دوره دموکراتها فشار بیشتری بر اقتصاد ایران شاهد خواهیم بود.حتی شخصا احتمال درگیری نظامی بین ایران و آمریکا رو در اون دوران بالاتر می بینم.اصولا رویکرد نرمتر دموکراتها در برابر ایران در زمان اوباما رو به سیاست های نرمتر دولت روحانی و امید آمریکا به بهبود روابط با ایران پس از برجام مربوط بود.چیزی که بعید هست در دولت آینده شاهد اون باشیم.در ضمن ترامپ درسهای زیادی به سیاستمداران آمریکایی داد ..و قطعا در آینده آنها بیشتر از از فاکتور تحریم و ترساندن کشورها استفاده می کنند.
فدایی ترامپ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
11
27
جناب پرزیدنت ترامپ بهترین رییس جمهور در پنجاه سال گذشته بوده است.نرخ بیکاری به کمتر از ۳/۵ درصد رسیده درسته الان بخاطر کرونا یه موج بیکاری بوجود اومده اما موقت یه و تموم میشه و شرایط دوباره به حالت عادی برمیگرده در سیاست خارجی نیز گروه تروریستی طالبان رو مجبور به صلح کرد ه و چین کمونیست رو با وضع تعرفه های گمرگی سنگین به زانو در آورده. دوستان شک نکنید که جناب ترامپ برای دور دوم برنده خواهد شد.با ترامپ تا ۲۰۲۴
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
فدایی ملتها باش نه دولتها اونم از نوع احمقانه و جنایتکارانش ' تو فدایی بردگی هستی اینو داری امروز فریاد میزنی و چون نمیدونی چی میگی به زبون میاری خدا هممون رو به راه راست هدایت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
10
اگر فرض کنیم این تظاهرات سبب گردد که امریکایی ها در انتخابات پیش رو شرکت نکنند طرفداران ترامپ ومهاجر ستیزان به او رای کافی خواهند دادکه متاسفانه تا به حال رسانه های آن سوی آبها شاید ترامپ را بعنوان رییس جمهور نا کارامد اما نتوانسته اند خیزش عمومی برای شرکت در انتخابات را در امریکاییان ایجاد کنند که این از عملکردهر ریاست جمهوری مهمتر است
صمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
23
4
ترامپ امده است که وارد جنگ شود و مشخص شد که او خواهد جنگید .اما با چه کسی؟ با مردم امریکا.بله ترامپ با مردم امریکا وارد جنگ خواهد شد و به گفته اندیشمندان او یک هیتلر و موسیلینی دیگری خواهد بود. او به همین راحتی صحنه قدرت را ترک نخواهد کرد و میراثی جاودان بنام جنگ داخلی با خود به همراه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
اونی که نیت زدن داردابرازنمیکند.بترس ازدموکراتها که حساب شده حرکت میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
امیدواریم
ناشناس
| - |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
داداش داری خصوصیات کی را میگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
4
11
اقای ترامپ در طی چهار سال بسیاری از مهمترین قوانین انسانی را فدای پیروز شدن در انتخابات بیست بیست نمود تصمیمات روزمرگی تیم ترامپ وعدم قاطعیت تیم او مردم امریکا را با مرگ صد هزار انسان همراه کرد که اگر ترامپ ان قاطعیتی که چرچیل ها وروزولتها انجام دادند نه فدای همه چیز برای انتخابات بعدی که اگر ان قاطعیت را با شیوع کرونا در بستن سریع مرزها امروز جامعه امریکا با مرگ صدهزار انسان روبرو نبود که متاسفانه این قاطعیت در بازداشت نه هزار انسان در کمتر از چندر روز که اعتراض حق قانونی انان
بازداشت نه هزار انسان در کمتر از چند روز یعنی شکسته شدن ازادی نه درامریکا که در جهان
رحمان احمد سیاناوی
|
Netherlands
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
10
2
ترامپ احمق و نژاد پرست است و احمق تر از آن مردمانی هستند که از او حمایت می کنند. سیاه پوستان حق دارتد همانند سایرین در هر جای آمریکا زندگی کنند
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
8
من جهل سال استکه در امریکا زندگی کرده ام اول بگویم ترامپ یک استثنا بوده تا کنون نمام روسای جمهور دارای سوابق نمایندگی سنا کنگره یا فرمانداری ایالات را داشتند ترامپ بدون کوچکترین سابقه سیاسی حتی حزبی وارد کار زار انتخاباتی شد . در مورد انتخابات آینده طبقه متوسط امریکا را فراموش نکنید که امنیت برایشان اهمیت دارد این غارت و آتش افروزی آنها را نگران میکند و طرفدار شدت عمل دولت فدرال هستند
فدایی هیلاری کلینتون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
4
ترامپ انتخابات ۲۰۲۰ رو خواهد برد و انتخابات ۲۰۲۴ را هیلاری خواهد برد. شک نکنید
یا حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
1
9
آخه حذف ترامپ خوشحالی نداره

هر کسی دیگه بیاد فقط به فکر منافع کشور و مردمش
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
1
1-جابجايي قدرت بين جناحين در آمريكا توافقي است و در اين بين ملت هاي ديگر به بازي گرفته مي شوند 2- ما مردم بارها شاهد اين تغيير ات در آمريكا و بقيه كشورهاي تاثير گذار در دنيا بوديم آيا در وضعيت ما تاثيري داشته است
کامبیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
3
به نظر من همه اینها بازی سیاسی است ما باید خودمان مشکلات خودمان را حل کنیم .
ناشناس
|
Sweden
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
0
آمریکا رو به افول است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
مهمترین امتیاز ترامپ اهمیت به اقتصاد و امنیت کشورش است که دموکراتها فاقد ان هستند. ترامپ در انتخابات اینده رای نمی اورد زیرا بدلایل مختلف در تامین امنیت داخلی و مهار اشوبها ناموفق بوده و بحران کرونا هم اقتصاد امریکا را کاملا زمین گیر خواهد کرد گرچه دیگران عامل بحران هستند اما مسئولیت با ترامپ است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین