کد خبر: ۶۵۴۳۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۰۷۱ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۹۴ مورد بستری و سه هزار و ۸۰ مورد از افراد معادل ۸۶ درصد از موارد جدید در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.در نتیجه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۰۷۱ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۲۷ هزار و ۴۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون یک میلیون و ۱۹ هزار و ۳۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹+جدول

جهانپور گفت: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان، کردستان و کرمانشاه در وضعیت هشدار جدی قرار دارند. توصیه‌های بهداشتی مثل رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری همچنان پابرجاست. امیدواریم با رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی، وضعیت مطلوب‌تری را در این استان‌ها و سراسر کشور شاهد باشیم.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا 27 فروردین 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۵۶۷ نفر تا ۸ خرداد   ۸۸۲۰ نفر تا ۸ خرداد
2 آذربایجان غربی ۳۰۳ ۲۳۷ ۳۹۵۸ ۶۵۲۰
3 اردبیل ۳۵   ۲۰۲۲ ۲۹۶۰
4 اصفهان(به‌جزکاشان)   ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۳۴۱ نفر تا ۸ خرداد   ۷۰۸۳ نفر تا ۸ خرداد
6 ایلام ۴۰ ۶۹ ۸۹۶ ۱۱۱۹
7 بوشهر ۱۳۴ ۱۷   ۱۵۱۷
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۱۶ ۳۰ ۶۶۲ ۷۰۶
10 خراسان جنوبی ۲۳ ۴۶ ۶۷۱ ۷۲۳
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۲۱ ۱۳۵ ۷۹۵ ۲۲۹۴
13 خوزستان ۷۹۲ ۶۳۰ ۱۶۰۰۹ ۱۷۴۲۴
14 زنجان ۵ ۱۳۵ ۹۷۹ ‭۱۱۹۱
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۹۸ ۱۲۸   ۲۶۲۴
17 فارس ۱۵۲ ۱۱۳ ۵۵۷۷ ۶۳۹۷
18 قزوین        
19 قم ۳۵      
20 کردستان ۲۰۴ ۱۶۴ ۱۸۳۳ ۳۶۵۱
21 کرمان ۵۲ ۸۷   ۲۰۵۶
22 کرمانشاه ۲۳۵ ۱۴۱   ۵۷۵۲
23 کهگیلویه و بویراحمد ۳۱ ۹   ۷۹۷
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۱۰۵ ۱۶۵ ۴۴۵۹ ۴۶۵۵
27 مازندران ۵۳      
28 مرکزی   ۱۷۳نفر تا ۱۵ خرداد   ۲۲۴۴نفر تا ۱۵ خرداد
29 هرمزگان ۲۰۶ ۵۷   ۴۶۸۶
30 همدان   ۱۱۰نفر تا ۱۱ خرداد   ۱۰۸۶نفر تا ۱۴ خرداد
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت    

***

۷۹۲ مورد ابتلای جدید به کرونا در خوزستان شناسایی شد

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ظهر پنجشنبه در خصوص تازه‌ترین آمار مبتلایان ویروس کرونا در استان خوزستان، بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی و مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، از دیروز تا امروز (۱۴ لغایت ۱۵ خرداد) ۷۹۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد که با توجه به تجمعات گسترده روزهای منتهی به عید فطر، این افزایش آمار به طور کامل قابل پیش‌بینی بوده است. از مجموع ۷۹۲ بیمار جدید، ۶۶۲ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۰ بیمار نیز بستری شدند. با احتساب این ۷۹۲ نفر، کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان به ۱۷ هزار و ۴۲۴ نفر افزایش یافت. در حال حاضر ۷۸۵ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان تحت درمان هستند و با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم تاکنون ۱۶۰۰۹ نفر از این بیماران بهبود یافته یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند. متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند که از این تعداد، ۴ مورد در حوزه دانشگاه دزفول، حوزه دانشگاه جندی‌شاپور ۱۰ مورد و حوزه دانشگاه آبادان ۳ مورد بوده است تا به این ترتیب تعداد کل فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در استان خوزستان به ۶۳۰ نفر برسد.

بنا به گفته احسان پور، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توجه ویژه به پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و مردم و پرهیز از حضور در هرگونه تجمع، در راستای کاهش ابتلا به این بیماری، همچنان مورد تأکید است و انتظار می‌رود که با توجه به شرایط استان و تسریع در قطع زنجیره انتقال، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

خطر ابتلا به کرونا بیخ گوش شهروندان کرمانشاهی

با شناسایی ۲۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۵ هزار و ۷۵۲ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ۲۳۵ مورد جدید ۳۰ مورد مربوط به بیماران بستری و ۲۰۵ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است.

مهدی محمدی افزود: متاسفانه طی شبانه روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوتی یک نفر در کرمانشاه و یک نفر در جوانرود، جمع جانباختگان کرونا در استان به ۱۴۱ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع تعداد مبتلایان استان، یک هزار و ۱۹ نفر جزء بیماران بستری و ۴ هزار و ۷۳۳ نفر نیز جزء بیماران سرپایی می‌باشند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز ۴ هزار و ۴۵۲ نفر بستری شده اند که از این تعداد ۴ هزار و ۵۳ نفر ترخیص شده و هم اکنون ۲۵۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

لازم به ذکر است تا کنون ۲۱ هزار و ۷۰۵ آزمایش تشخیص قطعی کووید ۱۹ در استان کرمانشاه انجام شده است.

۲۶۲۴ مبتلای به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت در ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان ۹۸ مورد افزایش یافت و به ۲۶۲۴ نفر رسید

دکتر هاشمی شهری ادامه داد: تعداد مبتلایان به کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۱۵۶۱ نفر، دانشگاه علوم پزشکی زابل:۴۲۹ نفر و دانشگاه علوم پزشکی #ایرانشهر: ۶۳۴ نفر است

وی افزود از ابتدای شیوع همه گیری ۳۶۴۳ بیمار با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و متاسفانه تاکنون ۱۲۸ نفر از عزیزان هم استانی با نتیجه آزمایش مثبت کرونا جان خود را از دست داده اند.

افزایش مبتلایان به کرونا در این روزها، عواقب حضور در تجمعات و بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است، این بیماری همچنان روند صعودی دارد و جان افراد پرخطر را تهدید می‌کند.

آمار مبتلایان جدید به کرونا در آذربایجان غربی

آمار مبتلایان به ویروس کرونا تا پایان روز ۱۴ خرداد در آذربایجان غربی از مرز ۶ هزار و ۵۲۰ تن گذشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: در روز ۱۴ خرداد از ۸۹۸ فرد آزمایش گرفته شد که در نتیجه ۳۰۳ مورد مثبت اعلام شده که با احتساب این موارد جدید کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان تا پایان ۱۴ خرداد به ۶ هزار و ۵۲۴ تن رسید.

دکتر آقازاده در ادامه با اشاره به ۱۲۲ مورد بهبودی جدید در روز ۱۴ خرداد تعداد کل بهبود یافتگان را ۳ هزار و ۹۵۸ تن اعلام کرد و گفت: متاسفانه در این روز ۴ تن جان خود را از دست دادند که با احتساب این ۴ جانباخته تعداد کل فوتی در استان به ۲۳۷ تن رسید.

وی شهرستان‌های بوکان، ارومیه، مهاباد و خوی را به ترتیب با داشتن ۷۶، ۶۹، ۴۴ و ۴۲ مورد جدید چهار شهرستان دارای بیشترین مورد مثبت ثبت شده در روز ۱۴ خرداد اعلام کرد و گفت: میاندوآب با ۲۲ مورد، سلماس با ۱۵ مورد، پیرانشهر با ۱۳ مورد، نقده با ۸ مورد، شوط با ۴ مورد، اشنویه ـ پلدشت ـ سردشت و شاهین دژ هر یک با ۲ مورد و ماکو و چایپاره نیز هر یک با ۱ مورد جدید، نشان از افزایش ابتلا و فوتی به این بیماری در آذربایجان غربی را دارد.

شناسایی ۱۶ مورد جدید در چهارمحال و بختیاری/ ابتلای ۷۰۶ نفر به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۱۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

دکتر مجید شیرانی گفت: با شناسایی ۱۶ نفر مثبت قطعی در استان، تا امروز پنج شنبه ۱۵ خرداد، ۷۰۶ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس در استان شناسایی و ثبت شده است.

وی با اشاره به بهبودی کامل و مرخص شدن ۶۶۲ بیمار مبتلا از بیمارستان، افزود: آمار فوتی‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کماکان ۳۰ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان را ۳۵ نفر اعلام کرد و گفت: اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما این به معنای مهار بیماری نیست.

شیرانی افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون یکهزار و ۶۴۲ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و از پنج هزار و ۵۲۷ فرد مشکوک به بیماری کرونا نمونه گیری دریافت شده است. دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند.

کرونا در ایلام رکورد زد/ ثبت ۴۰ مورد مبتلای جدید به کووید ۱۹ در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در ایلام شناسایی و ثبت شده است.

دکتر محمد کریمیان افزود: با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به کرونا ویروس دراستانثبت ۴۰ مورد مبتلای جدید به کووید ۱۹ در ایلام به یکهزار و ۱۱۹ نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده است یادآور شد: مجموع فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا دراستان ایلام ۶۹ نفر است. دو مورد فوتی جدید مربوط به شهرستان ایلام بوده است.

آخرین جزئیات آماری ویروس کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان ایلام

*شهرستان ایلام ۴۲۰ مبتلا و ۲۴ مورد فوتی
*شهرستان ایوان ۱۶۱ مبتلا و ۱۶ مورد فوتی
*شهرستان دهلران ۱۱۸ مبتلا و ۴ مورد فوتی
*شهرستان مهران ۷۵ مبتلا و ۷ مورد فوتی
*شهرستان آبدانان ۶۹ مبتلا و ۱ مورد فوتی
*شهرستان دره شهر ۷۱ مبتلا و ۶ مورد فوتی،
*شهرستان چرداول ۵۵ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان بدره ۴۳ مبتلا و ۴ مورد فوتی
*شهرستان سیروان ۳۴ مبتلا و ۳ مورد فوتی
*شهرستان ملکشاهی ۳۹ مبتلا و ۱ مورد فوتی
*شهرستان هلیلان ۳۴ مبتلا و بدون فوتی

- تعداد کل مبتلایان استان ۱۱۱۹ نفر، تعداد بستری موجود ۲۷ نفر، بهبود یافته نیز ۸۹۶ نفر.

شناسایی ۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل

براساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵ مورد جدید از بیماران مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که با احتساب آنها، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون به ۲۹۶۰ نفر رسید.

ستاد مدیریت کرونای استان اعلام کرد، از این تعداد ۲۰۲۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۰۳ بیمار بستری در مراکز درمانی استان، تعداد ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند. در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

افزایش بیماران کرونایی در خراسان‌جنوبی/ شناسایی ۲۳ بیمار جدید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار جدید در استان شناسایی شد.

کامبیز مهدی‌زاده در بیرجند با اشاره به آزمایش‌های انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: طی این مدت ۱۳۰ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که نتیجه ۲۳ مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.   از ۲۳ مورد جدید شناسایی شده در استان، ۱۰ نفر در بیرجند، پنج نفر در درمیان، چهار نفر در سرایان، دو نفر در قاین، یک نفر در نهبندان و یک نفر در فردوس هستند که با احتساب این تعداد، مجموع متلایان در استان به ۷۲۳ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از روز نخست شیوع کرونا در استان تاکنون شش هزار و ۱۸۷ آزمایش در استان انجام شد، اضافه کرد: از این تعداد نتیجه پنج هزار و ۴۶۴ نفر منفی و ۷۲۳ نفر مثبت شد. از مجموع مبتلایان کرونا در استان، ۶۷۱ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و شش نفر در بیمارستان‌ها بستری‌اند که حال عمومی این بیماران خوب است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی همان ۴۶ نفر هستند.

آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۴۶۸۶ نفر رسید

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۲۰۶ مورد دیگر در استان آمار ابتلای قطعی به کرونا در هرمزگان به ۴۶۸۶ نفر رسید.

حسین فرشیدی در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۳ هزار و ۸۱۱ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی بستری شده‌اند که ۳ هزار و ۳۱۳ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۲۵۹ نفر همچنان بستری، ۱۸۳ نفر ایزوله، ۳۲ نفر در «آی. سی. یو» هستند که ۱۱ نفر از بیماران بستری در آی سی یو بدحال هستند و ۴۴ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه آنهایی که علائم کرونا ندارند جهت نمونه گیری به مراکز سلامت استان مراجعه نکنید، اظهار داشت: ۲۱ هزار و ۳۴۳ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۴۶۸۶ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان به ۵۷ نفر رسیده است، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته خانم ۶۰ ساله بستری در بندر خمیر با سابقه بیماری قلبی و ریوی و فشار خون بالا اهل کشور افغانستان فوت کرده است. تا کنون ۶۲ مورد مرگ مشکوک به کرونا داشته ایم.

وی با ابراز تأسف از شیب سریع ابتلاء به کرونا در استان هرمزگان طی هفته‌های اخیر عنوان کرد: تعداد ۲۰۶ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که از این تعداد ۹۶ زن و ۱۱۱ مرد بوده است که میانگین سنی این افراد ۱۲۳ نفر چهل سال و به پایین و ۴۱ نفر چهل و یک سال و بالاتر هستند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ سال گذشته ۶۰ نفر از شهرستان بندرعباس، ۶ نفر از جاسک، ۳۱ نفر از قشم، ۵ نفر از بستک، ۴۴ نفر از لنگه، ۱۸ نفر از رودان، ۲۵ نفر از بندر خمیر، ۲ نفر از کیش، ۱۱ نفر از میناب، ۲ نفر از سیریک و ۶ نفر از حاجی آباد به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۳۱۲۱، میناب با ۳۹۶، رودان با ۲۵۵، قشم ۲۶۴، بندر خمیر با ۱۹۴، بندرلنگه با ۱۵۹، حاجی آباد با ۱۲۵، کیش با ۶۷، پارسیان با ۲۴، بستک ۳۱، جاسک ۳۶ و سیریک با ۱۰ و بشاگرد ۴مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

کرونا در فارس با قدرت برگشت

با شناسایی ۱۵۲ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان فارس مبتلایان به ۶ هزار و ۳۹۷ افزایش یافت.

عبدالرسول همتی گفت: از هزار و ۶۷۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید۱۹ استان، ۱۵۲ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۳۹۷ نفر رسیده است.
در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در استان بر اثر ابتلا به کروناویروس گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان همان۱۱۳ نفر است. تاکنون پنج هزار و ۵۷۷ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آورده و بهبود یافته اند.

شناسایی ۵۲ مورد جدید در کرمان/جیرفت و سیرجان انجام آزمایش نداشتند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از شناسایی ۵۲ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: بیشترین تعداد موارد جدید مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ۴۸ نفر است.

مهدی شفیعی بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری اظهار در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان گفت: با ارسال ۲۵۹ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۵۲ نفر شامل چهار مورد بیمار بستری، ۱۴ مورد بیمار سرپایی، یک مورد پرسنل و ۳۳ مورد اطرافیان بیماران غربالگری شده در ۲۴ ساعت گذشته از نظر کرونا مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از این افراد ۲۳ نفر زن و ۲۹ نفر مرد هستند، افزود: بیشترین تعداد مبتلایان شناسایی شده جدید مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ۴۸ نفر است.

شفیعی شمار مبتلایان شناسایی شده جدید در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان را دو نفر و حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم را دو نفر ذکر کرد و افزود: دانشکده علوم پزشکی سیرجان و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در ۲۴ ساعت گذشته انجام آزمایش نداشتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مجموع موارد دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون را دو هزار و ۵۶ نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۷۹۷ نفر بستری و هزار و ۲۵۹ نفر سرپایی و اطرافیان بیمار هستند.

وی از درگذشت دو بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان خبر داد و گفت: این موارد شامل یک زن از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و یک مرد ساکن ایرانشهر است که در یکی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان تحت درمان بود. مجموع جان باختگان ابتلاء به کووید ۱۹ از ابتدا تا کنون در استان کرمان ۸۷ نفر است.

در حالی طی ۲۴ ساعت گذشته دانشگاه علوم پزشکی جیرفت انجام آزمایش نداشته است که روز گذشته از ۹۸ مورد شناسایی شده ۵۳ مورد (بیشترین تعداد) مربوط به شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه بود و شیوع کرونا طی روز‌های اخیر در این حوزه سرعت گرفته است.

ثبت ۱۰۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در لرستان/ ۲۲ نفر بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ثبت ۱۰۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲ نفر در مراکز درمانی به علت این بیماری بستری هستند.

محمدرضا نیکبخت امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۴۸۳ نمونه ارسالی در بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۱۰۵ نفر به آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در لرستان اضافه شد.خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان هیچ مرگی به علت کووید ۱۹ در لرستان نداشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه از ابتدا تا کنون تعداد ۱۶۵ نفر از هم استانی‌ها به علت کووید ۱۹ جان باخته اند، افزود: تا کنون ۲۷۴۵۴ نمونه از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۲۴۶۱۵ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۴۶۵۵ مورد مثبت و تعداد ۱۹۹۶۰ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت با بیان اینکه تعداد ۲۲ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند، تصریح کرد: از ابتدا تا کنون تعداد ۴۴۵۹ نفر که در لرستان مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته اند.

تست مثبت کرونای هزار و ۱۹۱ زنجانی

تاکنون ۱۳۵ زنجانی جان خود را دراثر ابتلا به کرونا از دست داده اند. ازظهر دیروز تا به امروز هم ۵ نفر به تعداد ابتلا‌های کرونا دراستان افزوده شده است.

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۹۷۹ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. در حال حاضر ۲۴۶ نفر هم بستری هستند.

مسؤولان بهداشتی معتقدند تا زمانیکه خود مردم اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، نمی‌توان به موفقیت در زمینه قطع زنجیره کرونا رسید.

برخی‌ها فکر می‌کنند کرونا تمام شده است رفتار مردم در قبال کرونا عادی به نظر می‌رسد و برخی‌ها بدون ماسک و دستکش در جا‌های شلوغ تردد می‌کنند.

مسئولان وزارت بهداشت بار‌ها تاکید کردند که اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، بازهم شاهد بحران کرونا خواهیم بود.

شناسایی ۵۳ بیمار کرونایی جدید در مازندران

۳۰۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های مجموعه دانشگاه‌های مازندران و بابل بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۴۷ نفر ترخیص شدند.

دکتر موسوی افزود: اکنون ۲۴۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های بابل پذیرش و ۱۲ بیمار با بهبودی نسبی مرخص شدند.

دکتر جلالی مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه را ۶۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ۲۳ بیمارکرونایی نیز با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

۱۰۰ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری هستند/ پذیرش ۳۵ بیمار جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند، گفت: حال حدود ۳۵ نفر آن‌ها وخیم است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به پانزدهم خرداد ماه، ۳۵ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند. ۲۴ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۷ نفر از کل بیماران که طی روز‌های متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.   در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۵ نفر آن‌ها وخیم است.

ثبت تست مثبت ۲۰۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی ۲۰۴ نفر دیگر به ویروس کرونا در استان خبر داد و شمار مبتلایان تا ظهر امروز را ۳ هزار و ۶۵۱ نفر عنوان کرد.

فرزین رضاعی خاطرنشان کرد: از دیروز تا پیش از ظهر امروز ۲۰۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است. با احتساب آمار امروز، شمار مبتلایان قطعی به کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز به تعداد ۳ هزار و ۶۵۱ مورد رسیده است. در حال حاضر شهرستان‌های سنندج یک هزار و ۲۶۶ نفر، سقز ۵۴۰ نفر، بانه ۳۱۵ نفر، مریوان ۳۴۴ نفر، دیواندره ۳۳۲ نفر، قروه ۲۹۳ نفر، بیجار ۱۸۹ نفر، کامیاران ۱۸۴ نفر، دهگلان ۱۴۷ نفر و سروآباد ۴۱ نفر بیمار مبتلای قطعی به کروناویروس دارند. از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۱۲ هزار و ۹۵۲ نمونه است که از این تعداد ۳ هزار و ۶۵۱ مورد مثبت، ۹ هزار و ۱۴۵ مورد منفی و ۱۵۶ مورد اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان همچنین آمار بهبودیافتگان مبتلای به کرونا در استان را یک هزار و ۸۳۳ نفر اعلام کرد.

رضاعی خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون ۱۶۴ نفر از هم استانی‌های عزیزمان در اثر ابتلای به این بیماری فوت شده‌اند که ۴۳ نفر در سقز، ۳۸ نفر در سنندج، ۲۱ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، ۱۷ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، ۷ نفر در مریوان، ۶ نفر در دیواندره و ۳ نفر در دهگلان جان خود را از دست داده‌اند. همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

شناسایی ۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی بیان کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۲۱ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ مثبت اعلام شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی افزود: تا ظهر ۱۵ خرداد، ۲۲۹۴ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۴۵ نفر بستری و ۱۳۴۹ نفر سرپایی و آمار فوتی‌ها نیز به ۱۳۵ نفر رسید.

هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۲۲۶ نفر، شیروان ۲۵۸ نفر، فاروج ۱۴۰ نفر، مانه و سملقان ۲۲۴ نفر، جاجرم ۶۸ نفر، گرمه ۴۸ نفر، راز و جرگلان ۱۴۸ نفر و اسفراین ۱۸۲ نفر به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

وی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۹۵ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در استان مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۳۵۳۲ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۱۲ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

شناسایی ۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۲۳۰ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه یاسوج، ۳۱ مورد مثبت گزارش شده است.

پرویز یزدانپناه افزود: با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۷۹۷ بیمار رسید و مبتلایان شامل ۸ بیمار مرد و ۱۱ بیمار زن در شهرستان گچساران، ۴ بیمار مرد و ۵ بیمار زن در شهرستان بویراحمد و سه بیمار مرد و دو بیمار مرد و یک زن در شهرستان دنا هستند.۱۰ بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده داشته و ۴ بیمار به استانهای دیگر سفر داشته اند.

آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر

شمار مبتلایان به در استان بوشهر به ۱۵۱۷ نفر رسید.

بوشهر ۱۰۳، دشتستان ۱۴، تنگستان ۶، کنگان ۵، عسلویه ۳، جم و دشتی و گناوه هر کدام یک مورد جدید داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر استفاده از ماسک برای همه توصیه می‌شود. در خانه بمانیم تا سالم بمانیم، دستمان را به هیچ‌وجه به صورتمان نزنیم، فاصله دومتری را در هر شرایطی از افراد دیگر به خصوص موقع صحبت کردن حفظ کنیم، سفر نرویم، بیماری را جدی بگیریم، در تجمعات شرکت نکنیم.

دکتر سعید کشمیری افزود: مراسم ختم، عروسی، جشن، تولد، مهمانی، دورهمی بسیار خطرناک است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹+جدول

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
کاش امار که میدادند می‌نوشتند مثلاً اگر استان ...شهر...چند نفر مبتلا هستند ایا چند نفر بومی و چند نفرشان مسافر یا غیر بومی بوده

تهران هم که هیچوقت امارش نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
استانهایی که امار نمیدهند ...رو در اوردن فقط میخواهند سر پستهاشون باقی بمانند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین