کد خبر: ۶۵۴۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های اندیکا/ اعزام بالگرد آب‌پاش برای مهار آتش

رئیس جمعیت هلال احمر اندیکا از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های این منطقه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

ایمان نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۲۰ هکتار از مناطق جنگلی در مجاورت روستاهای آب بید و آب کره اندیکا دچار آتش‌سوزی شده که عملیات اطفای حریق اکنون در حال انجام است.

وی گفت: دو تیم از نجاتگران جمعیت هلال احمر اندیکا، عملیات پشتیبانی مهار آتش را بر عهده دارند و تلاش برای اطفای حریق، همچنان ادامه دارد.

وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های اندیکا/ اعزام بالگرد آب‌پاش برای مهار آتش

رئیس جمعیت هلال احمر اندیکا افزود: در این عملیات یک نفر نیز مصدوم شد که توسط تیم امداد و نجات هلال احمر مستقر در محل عملیات، به مراکز درمانی انتقال یافت.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز گفت: با توجه به اعلام نیاز امروز اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان، هماهنگی اعزام یک بالگرد آب‌پاش به بخش آبژدان اندیکا انجام شد.

کیامرث حاجی زاده روز پنجنشبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: امروز با توجه به حجم بالای آتش، اداره کل منابع طبیعی درخواست بالگرد آب‌پاش برای مهار نهایی آتش داشت که بالگرد تا ساعاتی دیگر وارد منطقه خواهد شد. هماهنگی لازم برای حضور بالگرد امدادی انجام و ساعت ۱۱ ظهر بالگرد هوانیروز مسجدسلیمان وارد منطقه شد و تعداد پنج سورتی پرواز برای پیاده کردن افراد، مواد غذایی و آب آشامیدنی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به آتش‌سوزی در منطقه مانداب و کرچل بخش آبژدان شهرستان اندیکا گفت: صبح امروز ۲ گروه به صورت پیاده و با قایق از ۲ سمت به محل حادثه اعزام شدند.

آتش‌سوزی جنگل‌های کرچل و آب بید اندیکا از روز سه شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در شهرستان اندیکا حدود ۱۵۰ هزار هکتار جنگل وجود دارد که ۹۰ درصد این درختان بلوط و ۱۰ درصد دیگر گونه‌های درختی دیگر هستند.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین