کد خبر: ۶۵۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

هشدار ‌اداره کل هواشناسی به مازندرانی‌ها

معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران از هشدار سطح زرد این اداره کل از عصر امروز پنج شنبه ۱۵ خرداد در استان خبر داد و اظهار کرد: در این هشدار سامانه های بارشی مورد انتظاربوده و در این راستا به اطلاع کلیه فعالان و بهره ‏برداران دریای خزر می‎رساند، بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی از عصر پنجشنبه به دلیل جریانات شمال غربی، دریا نسبتاً موّاج خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

‌احمد اسدی ‌افزود: از بعدازظهر جمعه ۱۶ خرداد با شروع شدن وزش باد نسبتاً شدید بر ارتفاع موج افزوده شده و دریا موّاج خواهد شد.

معاون‌ توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران با اشاره به اینکه نوع مخاطره، ‌باد ‌نسبتاً شدید و موّاج شدن دریا است، گفت: بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل و دور از ساحل تا 15 متر بر ثانیه معادل 54 کیلومتر بر ساعت پیش‎بینی می‎شود.

هشدار ‌اداره کل هواشناسی به مازندرانی‌ها

اسدی گفت: همچنین طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل 2.0 متر و دور از ساحل تا 2.5 متر برآورد شده و منطقه اثر سواحل جنوبی دریای خزر و زمان پایان دوشنبه 19ام خرداد 1399است.

وی افزود: اثر مخاطره، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک، صدمه دیدن ماهیان در قفس بوده و توصیه می شود تمام فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را بعمل آورند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین