کد خبر: ۶۵۴۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۰

پاسخ اصلاح‌طلبان به ایثارگران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دنبال طرح اتهامات تند و تیز «حسین فدایی» نماینده تهران در مجلس هفتم و دبیرکل جمعیت ایثارگران علیه اصلاح‌طلبان و دولت و مجلس اصلاحات، دو تن از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم به این اظهارات پاسخ دادند. 

پیش از این فدایی در نطق پیش از دستور خود در مجلس، اصلاح‌طلبان را متهم به بوجود آوردن بحران‌هایی مانند قتل‌های زنجیره‌ای، کوی دانشگاه،‌ جاسوسی، ارتباط با بیگانگان، تغییر نظام و خیانت به کشور کرده بود. 

جناح راست به هراس افتاده‌است
 «محمدعلی سعدایی» عضو فراکسیون دوم خرداد در مجلس ششم با ابراز تأسف از این اظهارات، آنها را نشان‌دهنده «هراس جناح راست از رأی مردم در انتخابات مجلس هشتم و بازگشت اصلاح‌طلبان به قدرت» دانست. 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب تصریح کرد: «اتهام راه‌اندازی فجایع جانگاهی مانند حمله به کوی دانشگاه تهران یا قتل‌های زنجیره‌ای به اصلاح‌طلبان آن هم توسط جناح راست هم مایه تأسف و هم خنده‌آور است». 

سعدایی ادامه داد: «مردم و دانشجویان ایرانی هنوز به خوبی به یاد دارند که چه کسانی و با هدایت چه مراکزی کلت به کمر و بی‌سیم به دست، شبانه به خوابگاه‌های کوی دانشگاه تهران حمله کردند و دانشجویان در خواب را از بالای ساختمان‌ها به پایین پرت کردند و باگذشت 10 سال از آن روزها هنوز هیچ مقام مسئولی به آنها نگفته بالای چشمتان ابروست». 

عضو هیأت اجرایی جبهه مشارکت با طرح این پرسش که «اگر آقای فدایی نمی‌خواهد به سوگند خود در مقام نمایندگی مجلس برای دفاع از حقوق ملت پایبند باشد، تقصیر اصلاح‌طلبان چیست؟»، اظهار داشت: «تحصن نمایندگان مجلس ششم در دفاع از حقوق ملت بود و ما هنوز به آن تحصن افتخار می‌کنیم». 

به گفته وی، «دفاع از حقوق ملت فقط مختص به دوران جنگ نیست بلکه این وظیفه نمایندگان مجلس است که اگر حق طبیعی نامزد شدن در انتخابات از مردم سلب شد، در دفاع از موکلانشان به میدان بیایند». 

نماینده مردم شیراز در مجلس ششم با طرح این پرسش که «تحصن نمایندگان مجلس ششم در دفاع از حقوق ملت خیانت است یا ردصلاحیت بدون سند و مدرک بیش از 3800 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس هفتم؟»، گفت: «هیچ کدام از اقدامات 8 ساله دولت و مجلس اصلاحات تندروی و خیانت به کشور نبود اما جناح راست اخیرا احساس کرده در انتخابات آینده مجلس اتفاقاتی می‌افتد که این جناح پایگاه خود را در قوه مقننه از دست می‌دهد». 

سعدایی با اشاره به قانون انتخابات کشور که در آن تصریح شده شورای نگهبان موظف است دلایل ردصلاحیت کاندیداها را کتبا به آنها اعلام کند، اظهار داشت: «بنده هنوز نسخه دوم نامه‌ای را که به شورای نگهبان فرستادم و درخواست کردم تا دلایل ردصلاحیتم کتبا به من اعلام شود در اختیار دارم اما با گذشت سال‌ها هنوز جوابی دریافت نکرده‌ام». 

عضو هیأت اجرایی جبهه مشارکت در پایان تصریح کرد: «اصلاح‌طلبان در اندیشه تخریب دولت نهم و مجلس هفتم نیستند. اصلاح‌طلبان ائتلاف خود را برای شرکت در انتخابات مجلس هشتم با محوریت آقای خاتمی تدارک دیده‌اند و هراس جناح راست هم دقیقا از همین مسأله است». 

مردم قضاوت خواهند کرد
در همین حال «جلال جلالی‌زاده» نماینده مردم سنندج در مجلس ششم و عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کرد با بیان اینکه «قضاوت نهایی درباره عملکرد اصلاح‌طلبان و اقتدارگرایان بر عهده مردم است»، گفت: «اگر مردم انتقادی به اصلاح‌طلبان داشتند که البته به حق هم بوده است این بوده که چرا اصلاح‌طلبان نتوانستند به مطالبات قانونی و آزادی‌خواهانه ملت به طور کامل پاسخ دهند». 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: «اگرچه اصلاح‌طلبان تا حد زیادی در تلاش‌های خود برای اجرای قانون اساسی و تأمین آزادی سیاسی و اجتماعی مردم ناکام ماندند اما در عوض جناح راست و اقتدارگرایان اساسا در تصور این مسائل نیز نیستند». 

عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کرد تأکید کرد: «تجربه نشان داده که تنها راه حفظ همبستگی ملی و حل مشکلات مردم ادامه روند اصلاحات است و نه شعارها و وعده‌های توخالی». 

جلالی‌زاده با اشاره به آرای بالای مردم کرد به خاتمی و اصلاح‌طلبان در انتخابات مختلف، اضافه کرد: «بد نیست آقای احمدی‌نژاد و اصولگرایان مدعی حمایت از ایشان پاسخ دهند که نتیجه آن همه وعده‌هایی که احمدی‌نژاد در دوران تبلیغات انتخابات به مردم کردستان داد چه شد؟» 

نماینده مردم سنندج در مجلس ششم با بیان اینکه «ناموفق بودن حزب و گروه خود را نباید با فرافکنی از تریبون مجلس مطرح کرد»، گفت: «به عنوان یک کرد سنی معتقدم که اگر انتخابات آینده بدون دخالت گروه‌های حاشیه‌ای برگزار شود، مردم ایران ثابت می‌کنند که علیرغم تمام ناملایمات باز هم رأی خود را به نام اصلاح‌طلبان به صندوق می‌ریزند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین