کد خبر: ۶۵۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۷
از سوی 25 نماینده مجلس صورت گرفت:

تذکر به متکی درباره حوادث دانشگاه کلمبیا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 25‬نماينده مجلس شورای اسلامی با تقبيح و اعلام انزجار از اظهارات سخيف و خلاف عرف و اخلاق رييس دانشگاه كلمبيا در تذكری به منوچهر متكی، خواستار اتخاذ تدابير و پيش‌بينی‌های لازم نسبت به نحوه و نتيجه حضور رييس‌جمهوری در محافلی نظير دانشگاه كلمبيا شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، در اين تذكر كتبی توسط۲۵   نماينده از فراكسيون‌های مختلف مجلس امضا شده بود ‌و توسط اكبر اعلمی عضو فراكسيون اقليت در اختيار خبرنگاران گرفت، آمده است: رييس جمهوری هر كشوری نماد و نماينده غرور و حيثيت ملی آن كشور است و هرگونه تسخیف و توهين به رييس جمهوری ايران می‌تواند به منزله توهين علیه یک ملت به شمار رود.

در اين تذكر تصريح شده است: اقدام موهن ‌و اظهارات سخيف ‌و تحقيرآميز رييس دانشگاه كلمبيا نسبت به رييس جمهوری ايران به عنوان مدعو و ميهمان آن دانشگاه، فارغ از ناديده گرفتن حداقل اصول ابتدايی اخلاق توسط وی به نوعی غرور و حيثيت ملت ايران را نيز مورد هدف قرار داد.

در اين تذكر ضمن اعلام ‌انزجار و تقبيح و محكوميت چنين رفتار و اظهارات خلاف عرف و اخلاق رييس يك مركز علمی، از دستگاه ديپلماسی و دست‌اندركاران نهاد رياست جمهوری خواسته شده است تدابير و پيش‌بينی‌های دقيق‌تری را نسبت به‌نحوه و نتيجه حضور رييس‌جمهوری در اين گونه محافل اتخاذ كنند.

اكبراعلمی، محمد خوش‌چهره، رسول صديقی، حميدرضا كاتوزيان، عادل آذر، اميدوار رضايی، محمد قمی، احمد احمدی، انوشيروان محسنی، عماد افروغ، داريوش قنبری، جهانبخش امينی، حسن سبحانی، محمود محمدی، غلامرضا مصباحی‌مقدم، علی عسگری، كاظم جلالی، مرتضی فضعلی، جواد جهانگيرزاده، محمد عليخانی، سيد سبحان حسينی، سيدعبدالمجيد شجاع، جهانبخش محبی‌نيا، سعيد ابوطالب و اسماعيل گرامی‌مقدم امضاء‌كنندگان اين تذكر كتبی هستند. خلاصه‌ای از این تذکر کتبی در صحن علنی مجلس قرائت شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین