کد خبر: ۶۵۴۶۳۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
مسئولان از "مردم‌گرایی و جلب رضایت توده ملت" فاصله نگیرند

نامه ۲۲۰۰ استاد دانشگاه به رییس قوه قضاییه: به پروژه مصونیت خواص پایان دهید

استادان دانشگاه ضمن انتقاد از هرگونه تبعیض در اجرای عدالت و ایجاد حاشیه امن برای "ژن‌های به اصطلاح خوب، "نژاد‌پرستی، قبیله‌گرایی، خواص‌گرایی و مصونیت‌نمایی" مذموم شناخته شده و هشدار داده‌اند که مسئولان از "مردم‌گرایی و جلب رضایت توده ملت" فاصله نگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی برخی ادعاهای فراقانونی برای ایجاد حاشیه‌ی امن خواص مقابل قانون، ۲۲۰۰ استاد دانشگاه‌های ایران در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه بر تساوی همه کارگزاران و مردم مقابل قانون تاکید کرده و خواستار بی اعتنایی دستگاه قضایی و قضات انقلابی به پروژه مصونیت خواص شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور حضرت آیت الله رییسی، رییس محترم قوه قضاییه

سلام علیکم

وَ لْیَکُنْ أَحَبَّ الْأُمُورِ إِلَیْکَ أَوْسَطُهَا فِی الْحَقِّ وَ أَعَمُّهَا فِی الْعَدْلِ وَ أَجْمَعُهَا لِرِضَی الرَّعِیَّةِ فَإِنَّ سُخْطَ الْعَامَّةِ یُجْحِفُ بِرِضَی الْخَاصَّةِ وَ إِنَّ سُخْطَ الْخَاصَّةِ یُغْتَفَرُ مَعَ رِضَی الْعَامَّةِ.

نامه ۲۲۰۰ استاد دانشگاه به رییس قوه قضاییه: به پروژه مصونیت خواص پایان دهید

و محبوب‌ترین کارها نزد تو باید آن امری قرار گیرند که معتدل‌ترین و میانه‌ترین در حق، همگانی‌ترین و فراگیرترین در عدل و جامع‌ترین و هماهنگ‌ترین در راه رضایت مردم باشند؛ چرا که بی‌تردید، خشم توده مردم، رضایت و خشنودی خواص و برگزیدگان جامعه را بی‌اثر می‌سازد؛ در حالی که خشم خواص، با رضایت توده مردم بخشوده و جبران خواهد شد (فرمان امیر المو منین علی علیه السلام به مالک اشتر نخعی)

خدا را شاکریم که دستگاه عدالت گستر قضا، با سکانداری حضرتعالی و قاطعیتی شایسته ، گام های اطمینان بخش و امنیت آفرین و دادپرور خود را بر داشته و با سیری منطقی به اصل وجودی خود در فلسفه حکمرانی اسلامی نزدیک می شود گو این که اقدامات شما و قضات متعهد و پاکدست ضمن آغاز نهضت پاکیزگی از درون اما با اعتماد آفرینی در میان توده های میلیونی پشتیبان نظام اسلامی، این صاحبان اصلی انقلاب، امید جهان خواران و براندازان اقتصادی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی را، در گام دوم انقلاب و همزمان با آغاز بکار دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، به یأس تبدیل کرده است.

به این وسیله ما جمع کثیری از استادان دانشگاه‌ها ، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور با قدردانی و تشکر از زحمات حضرتعالی، تقاضا داریم مراتب تقدیر و سپاس نهاد های علم ،پژوهش و فناوری و جنبش استادی ایران را به مجموعه همکاران ارزشی، قاطع و شجاع خود که به پرونده های مفسدان اقتصادی، ویژه خواران، ناقضان هنجارهای قانونی و مجرمان یقه سفیدی که متاسفانه زمانی نیز کارگزاری در مناصب قدرت را وسیله انحصار طلبی ، رانت خواری، فرصت طلبی، قانون شکنی و خیانت به کشور و توده های محروم ملت قرار داده اند، ابلاغ فرمایید.

آحاد ملت بزرگوار ایران و جامعه فرهیختگان و صاحبان اندیشه و خرد می‌دانند، در اسلام و نظام عدالت پرور اسلامی، به لحاظ حقوقی، ایفای وظایف کارگزاران دارای هیچ ملازمه و نسبتی با ارتکاب جرم نیست و بر این مبنا نیز، هیچکس از تعقیب ، محاکمه و محکومیت به واسطه اعمال مجرمانه مصونیت ندارد گو این که مبانی اسلام عزیز و اصول متعدد قانون اساسی به ویژه اصول سوم، نوزدهم، بیستم و هشتاد و ششم و نیز تفسیر مرجع ذیصلاح قانونی، جملگی مؤید تساوی همگان در برابر قانون بوده و هرگونه تبعیض و ملاحظه در اجرای عدالت با کرامت انسانی و مبانی حقوقی مغایر است زیرا اجرای عدالت در مورد مجرمان، یقه سفید و یقه سیاه نشناخته و صاحبان قدرت و ثروت و فاقدان آن در چشم مرجع قضایی اسلامی یکسان هستند. ؛ اینک البته وضع تمدن غرب و بخصوص لیبرال دموکراسی آمریکایی و دیکتاتوری مستبد و برادر سیاه پوست مقتول و مظلومان؛ جورج فلوید و..... پیش چشمان ما و جهانیان است ، پرواضح است اگر ژن های باصطلاح خوب در میهن عزیزمان ایران اسلامی در حاشیه ای امن از تعقیب و مجازات واقع شوند و حکمرانان نیز به نژاد پرستی ، قبیله گرایی ، خواص گرایی و مصونیت نمایی روی آورده و از مردمگرایی و جلب رضایت توده ملت فاصله گیرند ؛ مشمول بیان نورانی امیرالمومنین علی علیه السلام در صدر این نامه شده و با قهر الهی مواجه خواهیم شد.

در پایان مجددا ضمن اعلام پشتیبانی قاطع خود از اقدامات عدالت گستر مجموعه ارزشمند دستگاه قضایی، توفیق حضرتعالی و همکاران انقلابی‌تان، به ویژه قضات شجاع، قاطع و ارزشی آن دستگاه در برخورد با ناقضان قانون، هنجارشکنان، مفسدان و براندازان اقتصادی و سیاسی در هر لباس، مقام، صنف، جناح و موقعیتی که هستند را از خدای قادر متعال مسئلت می نماییم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
6
عنوان با متن همخوانی چندان مناسبی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
اینها که تعریف و تمجید کرده اند و حرفهای ...گفته اند، عدالت در ایران چه ربطی به سیاه پوست امریکایی دارد.
استاد دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
6
1
لطفا به وضعیت اسفناک ما اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی برسید. تفاوت باور نکردنی حقوف ما با همتایان دولنی کم بود. دیرکرد پرداخت حق التدریس ها هم اضافه شد. نمی دانیم کجا باید وضعیت ما را بررسی کند و چه باید بکنیم.
پاسخ ها
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
در دانشگاه اسلامی تدریس فی سبیل ال.. هزینه معیشت از
تولید و کشاورزی و....
ناشناس
|
Turkey
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
حیف اسم استاد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
میخوان یقه خواص رو بگیرن ، چه ربطی به جورج فلوید داشت؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
4
این آقایون باید بابت سالها سکوتشون جوابگوی مردم باشند یا اینکه با تلاش بیشتربه این بی عدالتی وتبعیض نژادی خاتمه دهند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین