کد خبر: ۶۵۴۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵

یزدانی: بی مهری می‌بینم اما برای مردم کشتی می‌گیرم

دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک تاکید کرد: به دنبال کسب دومین طلای المپیک در توکیو هستم.
آفتاب‌‌نیوز :

حسن یزدانی درباره محبوبیتش میان مردم، گفت: مردم به من محبت دارند، امیدوارم لایق تعریف و تمجید همه این عزیزان باشم و بتوانم آنها را روسفید کنم.

دارنده ۳ طلای جهان و المپیک درباره پیگیری تمریناتش در ایام شیوع ویروس کرونا نیز خاطرنشان کرد: من هم مثل بقیه ورزشکاران سعی کردم نکات پزشکی را کاملا رعایت کنم. روزانه یک جلسه تمرین کردم. بدنم را در شرایط آمادگی نسبی نگه داشتم تا برای مسابقات پیش‌رو آماده باشم.

یزدانی: بی مهری می‌بینم اما برای مردم کشتی می‌گیرم

وی درباره وضعیت مصدومیت زانویش بعد از انجام عمل جراحی گفت: بعد از عملی که زیر نظر دکتر کیهانی انجام دادم، کار فیزیوتراپی را زیر نظر دکتر نوروزی پیگیری کردم و بعد از دو ماه خدا را شکر وضعیت خوبی داشتم و از ۱۵ اسفند کارم را روی تشک کشتی استارت زدم اما با شیوع کرونا نتوانستم تمریناتم را آنطور که باید و شاید دنبال کنم.

دارنده مدال طلای المپیک درباره پیروزی برابر تمامی رقبا پیش از پایان وقت قانونی مبارزه در جریان رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹، خاطرنشان کرد: همیشه تلاش می‌کنم زحماتی که در تمرینات متحمل می شوم را روی تشک مبارزه پیاده کنم. از دیدگاه مردم شاید کشتی‌هایم زود تمام می‌شود اما سختی‌های زیادی برای پیروزی می‌کشم. اگر حریف استقامت کند مبارزه به ۶ دقیقه هم می‌رسد، گاهی برخی از حریفان دفاعی کار می‌کنند و قبلا هم این را داشتم و حتی بعضی از آنها من را بردند، در کل اگر حریفی باشد که ۶ دقیقه کشتی بگیرد، من هم ۶ دقیقه می‌گیرم.

وی درباره انتخابش در جمع ۵ کشتی‌گیر برتر تاریخ ایران از سوی اتحادیه جهانی کشتی، گفت: این باعث خوشحالی من است که در کنار ۴ کشتی‌گیر بزرگ ایران قرار گرفتم، البته کشتی‌گیران جوان دیگر هم می‌توانند از من جلو بزنند و این چیزی نیست که من به آن فکر کنم. دنبال رسیدن به بهترین ها هستم و اینبار نیز به مدال طلای مسابقات جهانی و المپیک پیش‌رو فکر می کنم. اینکه جزو ۵ کشتی گیر برتر تاریخ ایران باشم، اول یا دوم باشم، مهم نیست، این برای من اهمیت دارد که مردم را خوشحال کنم و بهترین نمایش را در مسابقات داشته باشم.

یزدانی در مورد احتمال رویارویی‌اش با دیوید تیلور آمریکایی پیش از رقابت‌های المپیک، گفت: هدف من همین بود که پیش از جهانی نورسلطان در هر مسابقه و تورنمنتی که او می‌خواست شرکت کند، حضور پیدا کنم تا با هم کشتی بگیریم که او آسیب دید و در تورنمنتی حاضر نشد و مسابقات جهانی ۲۰۱۹ را هم از دست داد. بعد قرار بود در سال المپیک این کار را انجام دهم که کرونا فعلا همه مسابقات را به تعویق انداخته است.
وی ادامه داد: دوست دارم با تیلور کشتی بگیرم. اینطور نیست که دنبال این باشم یک جا گیرش بیاورم، اما دوست دارم قبل از المپیک در یک مسابقه غیررسمی وضعیت خودم را مقابل او سبک سنگین کنم تا ببینم در این چند وقتی که تمرین کردم به لحاظ فنی و روحی چه شرایطی دارم و نقاط ضعف و قوتم را تا المپیک برطرف کنم تا در نهایت در توکیو بهترین عملکرد را داشته باشم.
آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران درباره رقبای داخلی‌اش نیز تصریح کرد: رقیبان خوبی مثل احمد بذری، کامران قاسمپور و یک سری پهلوانان دیگر دارم. رقبای خوب باعث پیشرفت هر کشتی‌گیری می‌شوند. آنها من را نگاه می‌کنند که بیشتر زحمت بکشند تا مرا شکست دهند، من هم دوست دارم آن فاصله‌ای که پیش از این با رقبایم ایجاد کردم را تداوم دهم. چه به لحاظ فنی و چه روحی و روانی. تمرکز من روی تمریناتم، انتخابی تیم ملی، مسابقات برون مرزی و همچنین جهانی و المپیک است.
به گزارش ایسنا، یزدانی در ادامه درباره مصاف حساس مقابل انور گدویف روس در فینال المپیک ۲۰۱۶ ریو، گفت: شاید حرف‌ها در این زمینه تکراری باشد اما مبارزه سختی بود. خونریزی سر انور گدویف در کشتی باعث شد تا شرایط سخت شود و تا ثانیه آخر نتیجه مشخص نباشد اما خوشبختانه در پایان دست من به عنوان برنده بالا رفت.
وی تصریح کرد: بعضی از دوستان می‌گویند او خونریزی داشت و این به نفع من شد، ولی گدویف ۶ بر صفر از من پیش بود. من می‌دانستم حریفم به لحاظ تنفسی کم می‌آورد. وقتی با کشتی‌گیری سرشاخ می‌شوم می‌فهمم که تا چه تایمی می‌تواند با من کشتی بگیرد و فشارم باید تا چه اندازه‌ای باشد. این خونریزی باعث شد که او در حین مبارزه استراحت کند. کشتی ۶ دقیقه‌ای، ۲۰ دقیقه طول کشید و این برای حریفی که جلو هست، بهتر است اما من تمرکزم را از دست ندادم. مربیانی که کنارم بودند، کمک کردند، همینطور خودم با دعای خیر مردم تلاش کردم که مبارزه به سود من تمام شود.
یزدانی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی قصد حضور در دنیای قهرمانی را دارد، تاکید کرد: همه سعی و تلاشم این است که پله پله پیش بروم و به آینده فکر کنم. الان دیدگاه من حضور در المپیک توکیو هست و انتخابی تیم ملی و تورنمنت‌هایی که باید برای حضور در آنها برنامه ریزی کنم. تا جایی که توان داشته باشم مبارزه می‌کنم و اگر تا المپیک ۲۰۲۴ شرایطم ایده ال باشد تا آن وقت کشتی می‌گیرم.
وی که در برنامه تخصصی رشته کشتی به نام دایره طلایی حاضر شده بود، در ادامه درباره احتمال حضورش در لیگ امسال باوجود مصدومیتی که از لیگ فصل گذشته نصیبش شده، گفت: دوستانی که کنارم بودند می‌دانند که آن زمان هم آمادگی داشتم، این مصدومیت هم تنها سه چهار روزی باعث شد استراحت کنم و خیلی سریع تمرینات بالاتنه را آغاز کردم. بدنم ۶۰-۷۰ درصد آماده بود و اگر المپیک هم به تعویق نمی‌افتاد آمادگی این را داشتم که در توکیو کشتی بگیرم. حالا باید بیشتر از قبل مراقب پایم باشم.
وی درباره دوران نوجوانی‌اش نیز گفت: به هرحال شیطنت نوجوانی را داشتم و گاهی هم دعوا می‌کردم.
دارنده مدال های طلای جهان و المپیک با بیان اینکه، پوریای ولی و جهان پهلوان تختی را الگوهای خود می‌داند، گفت: بدون پول و امکانات هم می‌شود قهرمان شد اما حمایت هم لازم است. پدرم در این زمینه خیلی به من کمک می‌کند، او سختی زیادی را تحمل کرد تا من به لحاظ مالی دغدغه‌ای نداشته باشم و تمرکزم روی کشتی باشد.
یزدانی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون به کشتی گرفتن برای کشورهای دیگر فکر کرده است یا خیر، گفت: اصلا به این موضوع فکر نمی‌کنم. مردم آنقدر به من محبت دارند که به این چیزها فکر نکنم. درست است در کشور ما بی مهری‌هایی صورت می‌گیرد ولی وقتی محبت مردم را می‌بینم به چنین چیزی فکر نمی‌کنم و فقط می‌خواهم آنها را خوشحال کنم و مردم از من راضی باشند.
دارنده مدال های طلای جهان در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ در ادامه این گفتگو، انور گدویف روس را باهوش ترین حریفی دانست که مقابلش کشتی گرفته و در مورد مربیانی که برایش زحمت کشیده اند، گفت: مربیان زیادی در این مسیر کمکم کردند که شروع کارم با همت مسلمی بود، بعد از آن در تیم ملی نوجوانان زیر نظر محمد طلایی، دکتر رسول خادم و اکنون نیز غلامرضا محمدی و دکتر دبیر کارم را دنبال می‌کنم.
وی در مورد حسش به جویبار و اینکه آیا تصمیم دارد این شهر را در آینده ترک کند یا خیر، خاطرنشان کرد: جویبار جایی است که کشتی را از آنجا استارت زدم، همشهری‌های من آنجا حضور دارند و شهر پر از عشقی است که همه علاقمند به کشتی هستند. آینده را نمی‌شود پیش بینی کرد، معلوم نیست در آینده در تهران، جویبار یا شهرهای اطراف آن زندگی کنم، فعلا درباره این موضوع برای آینده برنامه‌ای ندارم.
آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد در ادامه افزود: رشته های فوتبال، والیبال و بسکتبال از رشته‌هایی هستند که قبلا بازی می کردم.
وی در ادامه با اشاره به آلودگی‌ دریای مازندران گفت: فاضلاب شهری، آب دریا را کثیف می‌کند و این آلودگی‌ها برای آبزیان دریا خوب نیست و آنها آسیب می‌بینند. از همه عزیزانی که در راس کار هستند می‌خواهم بیشتر مراقب دریای مازندران باشند.

قهرمان المپیک ریو، با اشاره به هزینه‌های حضور در کشت، گفت: انتظاری از مسئولان استانی ندارم. زمانی که نوجوان بودیم هزینه‌های ما کمتر بود اما حالا مردم از ما انتظار دارند و هزینه‌های حفظ آمادگی بدنی نیز سنگین‌ است. سالانه چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان فقط هزینه تغذیه من می‌شود، آن هم بدون مکمل ورزشی. مسئولان استانی فقط سال ۲۰۱۶ سالی که قهرمان المپیک شده بودم، یک جایزه ۱۰۰ میلیونی به دارنده مدال طلای المپیک اهدا کردند. البته من به این چیزها فکر نمی‌کنم، خیلی حمایت مادی از ما نشده اما رابطه ما با مسئولان خوب است.
وی در پایان درباره انتخابات پیش‌روی هیئت کشتی مازندران گفت: ابتدا از اصغر ثمربخش که در این چند سال خیلی زحمت کشید تشکر می کنم و آرزوی سلامتی برای او دارم. زیاد در جریان انتخابات استان نیستم و فکرم را مشغول این چیزها نمی‌کنم، اما رای دهنده هستم و در مجمع حضور دارم. امیدوارم کسی بیاید که به کشتی استان‌ خدمت کند و برای رفع دغدغه‌های مالی بچه‌ها سرمایه بیاورد. کشتی گیران در سال‌های قبل با پول توجیبی خودشان به مسابقات کشوری می‌رفتند، امیدوارم کسی بیاید که دلسوز باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
بدبخت فکر نون کن که خربزه آبه. کی دیگه کشتی میبینه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین