کد خبر: ۶۵۴۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

اصلی‌ترین عوامل خطر کرونا چیست؟

محققان دانشگاه‌های انگلیس در یک مطالعه، عوامل اصلی مرگ و میر در اثر کرونا ویروس را به ترتیب سن، جنس، وزن و بیماری زمینه‌ای و شایع‌ترین علائم ویروس کرونا را به ترتیب سرفه، تب، تنگی نفس، خستگی و سرگیجه گزارش کردند.
اصلی‌ترین عوامل خطر کرونا چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

این مطالعه که یکی از دقیق‌ترین مطالعات در نوع خود است، شامل بیش از ۲۰ هزار بیمار در ۲۰۸ بیمارستان سراسر انگلستان است، عوامل خطر اصلی مرتبط با بدترین پیامدهای کووید-۱۹ را طبقه بندی کرده است. همچنین، این مطالعه بر اساس فراوانی آنها علائم اصلی ویروس را رتبه بندی کرده است.

محققان بریتانیایی، ویژگی‌های بالینی بیماران بستری در بیمارستان‌های مبتلا به کووید ۱۹ را در مرحله موج اول شیوع بیماری، بین ۶ فوریه و ۱۹ آوریل ۲۰۲۰ ارزیابی کردند. میانگین سنی ۲۰ هزار و ۱۳۳ بیمار بستری در بیمارستان که مبتلا به کووید ۱۹ بودند، ۷۳ سال بود. میانگین مدت زمان علایم قبل از پذیرش ۴ روز (۱-۸ روز) بود.

به گزارش zmescience"، طبق ارزیابی‌های انجام شده، چهار عامل اصلی خطر سن، جنس، وزن و بیماری زمینه ای وجود دارد که با ابتلا به خطرناک‌ترین علائم کروناویروس همراه است.

۶۰ درصد مبتلایان کرونا مرد هستند

اصلی‌ترین عوامل خطر کرونا چیست؟

گذشته از سالخوردگی، محققان دریافتند که مرد بودن یک عامل مهم در ابتلای شدید به این بیماری است. ۶۰ درصد از بیماران مبتلا به کروناویروس مرد هستند.

اکثریت قریب به اتفاق بیماران کرونایی بستری در بیمارستان حداقل یک بیماری زمینه ای مزمن داشتند که بیماری قلبی در بین افرادی که فوت کردند بیشترین شیوع را داشت و به دنبال آن بیماری مزمن ریوی، کلیه و کبد در رتبه‌های بعدی است.

سرانجام، چاقی نیز به عنوان یک عامل خطر مهم شناخته شده است، اگرچه مطالعات دیگر چاقی را با مرگ و میر در بیمارستان پس از تنظیم سایر علائم، سن و جنس مرتبط نمی کند.

در مورد سیگار کشیدن و خطر ابتلا به کرونا ویروس نیز بر اساس یافته ها، تنها ۶ درصد از بیماران سیگاری فعلی و ۳۰.۸ درصد سیگاری های قبلی بودند. اگرچه این مطالعه نتوانسته است سیگار را به عنوان یک بیماری ترکیبی طبقه بندی کند، اما مطالعه جدید دیگری که در امپریال کالج لندن انجام شد، نشان داد که افراد سیگاری ۱۴ درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری در یک بیمارستان با علائم کروناویروس به سر می برند.

این مطالعه همچنین شایع ترین علائم کرونا ویروس مانند سرفه، تب، تنگی نفس، خستگی و سرگیجه را به ترتیب نشان داد.

این یافته ها بسیار شبیه به مطالعات دیگری است که در مورد عوامل خطر و خطر کووید ۱۹ گزارش شده است. با این حال، بسیار ارزشمند است که آنها با یک مطالعه گسترده مانند این، که شامل بیش از ۲۰،۰۰۰ بیمار بستری است، تأیید شود.

یافته‌های این مطالعه در The BMJ گزارش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین